کد خبر 403000
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳

وزارت خارجه چین امروز سه شنبه حمایت خود را از برقراری آتش بس در یمن اعلام کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه چین در حالی خواستار برقراری آتش بس در یمن شده است که روسیه و صلیب سرخ نیز خواستار توقف سریع عملیات نظامی در یمن به منظور ارسال کمک های انسانی و خروج غیر نظامیان از این کشور شده اند.

"هووا چون یینگ" سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری تاکید کرد که چین عمیقا نگران اوضاع یمن است. ما از همه طرف های مربوط می خواهیم تا هر چه سریعتر یک آتش بس را اجرا کنند و از تلفات بیشتر غیر نظامیان، جلوگیری نمایند.

وی در ادامه افزود: چین امیدوار است که همه طرف های مربوط، قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و پیشنهادات شورای همکاری خلیج فارس را اجرا کنند و بحران یمن از طریق گفتگوی سیاسی حل و فصل شده و ثبات و نظم عادی هر چه سریعتر در این کشور حاکم شود.

وی تصریح کرد: چین از نزدیک به اوضاع انسانی در یمن توجه می کند و از همه طرف ها می خواهد تا به قوانین بین المللی احترام گذاشته و تدابیر مربوط به خروج غیر نظامیان را تسهیل کنند.

درگیری های داخلی یمن تاکنون موجب کشته شدن صدها نفر شده و آب و برق در بسیاری از مناطق این کشور قطع شده است. آژانس کودکان سازمان ملل "یونیسف" نیز هشدار داده است که یمن به سوی یک فاجعه انسانی پیش می رود.

عربستان سعودی و متحدان آن در منطقه نیز از دو هفته پیش تاکنون حملات هوایی علیه حوثی های یمن را آغاز کرده اند. ریاض مدعی است که حملات هوایی در پاسخ به درخواست رسمی رئیس جمهور یمن بوده است تا مردم این کشور را از حملات حوثی ها نجات دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس