کد خبر 402840
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

جانشین ولی‌عهد عربستان سعودی در دیدار با رئیس‌جمهور ترکیه درباره همکاری‌های نظامی دوجانبه و ایجاد یک ائتلاف جدید علیه جایگاه ایران در منطقه رایزنی کرد.

به گزارش مشرق، «محمد بن نایف بن عبدالله العزیز» جانشین ولی‌عهد عربستان سعودی که دوشنبه شب به ترکیه سفر کرد با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور که قرار است امروز به ایران سفر کند، در آنکارا دیدار کرد.

پایگاه خبری عربی «ارم» امارات عربی متحده نوشت که این دیدار یک ساعت و 40 دقیقه طول کشید.

بر اساس این گزارش، هدف از این سفر، بالا بردن سطح همکاری‌های نظامی میان عربستان و ترکیه در سایه محاصره داعش و گروه‌های تندرو و توقف نفوذ تروریست‌ها به ویژه تروریست‌های اروپایی در منطقه خاورمانه است. به ویژه که نتایج این سیاست ترکیه اکنون کاملا ملموس است.

به ادعای این پایگاه خبری، هدف دیگر این سفر، ایجاد یک محور سنی با تحقق یک ائتلاف جدید میان عربستان و ترکیه مقابل ایران که جایگاه ویژه‌ای در منطقه دارد، اعلام می‌شود.

جانشین ولی‌عهد عربستان و هیأت همراه او عصر دوشنبه (دیروز) وارد فوردگاه «آسان بوگا» در آنکارا شد و «صباح الدین اوزتورک» وزیر کشور ترکیه و «عادل بن سراج مرداد» سفیر عربستان در آنکارا به استقبال او آمدند.

در 2 مارس گذشته نیز «رجب طیب اردوغان» در سفر به عربستان با ملک سلمان در ریاض درباره جدیدترین تحولات منطقه از جمله تحولات یمن، سوریه، عراق، لیبی و مصر گفت‌وگو کرده بود.

ترکیه تجاوز اخیر عربستان به مردم یمن را تایید و از آن حمایت کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس