کد خبر 402929
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

یک داور آرژانتینی به‌دلیل تغییر رأی خود پس از پی بردن به اشتباهش به‌لطف پخش صحنه آهسته بازی جنجال‌ساز شد.

به گزارش مشرق، یکی از داوران زبده فوتبال آرژانتین شب گذشته (دوشنبه) به‌خاطر پی بردن به اشتباه خود برای اخراج یک بازیکن و اعلام یک ضربه پنالتی از طریق تماشای اسکوربرد ورزشگاه، بازخواست شده و ممکن است از قضاوت محروم شود.

این داور که جرمن دلفینو نام دارد در جریان دیدار تیم‌های ولز سارسفیلد و آرسنال، به‌اشتباه تشخیص داد که توپ در محوطه جریمه تیم آرسنال به دست یکی از بازیکنان این تیم برخورد کرده است و ضمن اخراج وی با نشان دادن کارت زرد دوم یک پنالتی هم به‌سود تیم ولزسارسفلید اعلام کرد. خیلی طول نکشید که دلفینو رأی خود را تغییر داد و آن زمانی بود که کمکش، ایوان نونس که تصویر آهسته صحنه خطا را در مانیتور یکی از تصویربرداران نزدیک به خود دیده بود، او را متوجه اشتباهش کرد.

با وجود اینکه دلفینو در نهایت تصمیم درست را اتخاذ کرد (تصاویر تلویزیونی نشان می‌داد که او به بازیکنی بی‌تقصیر کارت زرد نشان داده است)، بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ولزسارسفیلد به‌شدت نسبت به تغییر رأی داور برای لغو ضربه پنالتی و بازگرداندن بازیکن اخراجی آرسنال به میدان خشمگین شدند.

قانون استفاده از تکنولوژی برای کمک به داوران در فوتبال آرژانتین هنوز به تصویب نرسیده است و همین موضوع اعتراض مسئولان تیم ولز سارسفید را در پی داشت که در نهایت باعث ایجاد آشوب در زمین بازی شد. میگل آنخل روسو، سرمربی تیم ولزسارسفیلد در این خصوص گفت: دلفینو کاملاً حق دارد که تصمیمش را تغییر دهد اما تصمیم خودش را نه از طریق تلویزیون. قوانین فیفا کاملاً مشخص هستند و استفاده از تکنولوژی پذیرفتنی نیست. اگر قرار است دوربین‌ها بازی را قضاوت کنند بگذارید همه از این تکنولوژی بهره ببرند.

در همین حال دلفینو، داور جنجال‌آفرین بازی هم با پذیرش اشتباه تیم داوری بازی گفت: اتفاقی که افتاد وحشتناک بود. چنین اتفاقاتی دوباره نباید تکرار شود. شما باید قوی باشید. تصمیمم را عوض کردم، چون دستیارم مرا متوجه اشتباهم کرد. ما در یک تیم کار می‌کنیم. من اشتباه کردم و مسئول این اتفاق هستم.

والنسیا، همان که دلفینو کارت زرد دومش را لغو کرد و او را به بازی برگرداند، در دقایق تلف‌شده نیمه دوم بازی با دریافت کارت زردی دیگر از زمین بازی اخراج شد. این بازی را ولزسارسفیلد در نهایت با نتیجه 2 بر یک به‌سود خود به پایان رساند.

{$sepehr_album_24901}

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس