در دو دیدار امشب لیگ قهرمانان اروپا، گلزنان زیادی به میدان خواهند رفت و به احتمال زیاد نتایج بازی ها را با گلهای سرنوشت ساز خود رقم خواهند زد؛ از مانژوکیچ و گریزمان که کابوس رئال مادرید شده اند تا جیرود و بالعربی و هیونگ سون مین کره ای.

مین کره‌ای بلای جان قاتلان رئال مادرید +عکس
گروه ورزشی مشرق - دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه و چهارشنبه این هفته با مشخص شدن 4 تیم دیگر مرحله یک چهارم نهایی به پایان می رسد. پیش از این تیم های رئال مادرید، بایرن مونیخ، پاریسن ژرمن و پورتو مجوز حضور در جمع 8 تیم پایانی را کسب کرده اند.

سه شنبه 2 دیدار برگزار می شود و طی آن موناکو با پشتوانه برد 3-1 در خانه حریف از آرسنال پذیرایی خواهد کرد و اتلتیکو مادرید در حالی میزبان بایرلورکوزن است که دیدار رفت را 1-0 واگذار کرده است.

برنامه، نتایج کامل،نمودار و گلزنان لیگ قهرمانان اروپا

مشرق که هفته قبل در گزارشی به بازیکنان موثر 8 تیم در فاز هجومی پرداخته بود، این هفته هم در 2 گزارش جداگانه کارنامه مردان تاثیرگذار 8 تیم دیگر را مورد بررسی قرار می دهد.

بخش اول این گزارش به 4 تیمی که سه شنبه بازی دارند پرداخته است که در زیر می خوانید:

اتلتیکو مادرید

تیم فوتبال اتلتیکو مادرید که در دوران افت خود به سر می برد و کسب تنها یک برد، یک مساوی و 3 باخت در 5 بازی اخیر و زدن 4 گل زده گواهی بر این مدعاست.
اتلتیکو که در لالیگای این فصل با 56 امتیاز در رده چهارم قرار دارد در فاز هجومی نسبت به فصل قبل ضعیفتر عمل کرده و با 56 گل زده پس از بارسلونا و رئال و با فاصله سومین خط حمله برتر لالیگا لقب گرفته است. نایب قهرمان فصل قبل اروپا در فصل گذشته در این مقطع 63 گل زده بود و با 64 امتیاز در رده دوم جدول قرار داشت.

مانژوکیچ؛ قاتل رئال
دو مرد هجومی مادریدی ها امسال ماریو مانژوکیچ و آنتونی گریزمن هستند که در مجموع 26 گل در لالیگا و 7 گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده اند و خطری بالقوه برای "برند لنو" سنگربان لورکوزن به شمار می روند.

از قاتل رئال مادرید تا زننده گل ثانیه 9 +عکس
مانژوکیچ 28 ساله در 23 بازی لالیگا 12 گل زده یعنی تقریبا هر 2 بازی یک گل. در ردیف تیمهایی که مازوکیچ به انها گل زده رئال و بارسلونا هم دیده می شوند. جالب است بدانید تک گل پیروزی بخش اتلتیکو مقابل رئال مادرید در جام حذفی اسپانیا (کوپا دل ری) را هم ماریو در دقیقه 2 به ثمر رسانده است.
در لیگ قهرمانان هم این مهاجم کروات عالی عمل کرده و در 7 بازی 5 گل به ثمر رسانده و در دیدار با المپیاکوس موفق به ثبت یک هت تریک شده است.

گریزمان؛ در لالیگا گلزن تر از اروپا
گریزمان یکی از بهترین بازیکنان اتلتیکو در فصل جاری بوده که موفق شده در 26 بازی لالیگا 14 گل به تور دروازه حریفان بچسباند. اتلتیک بیلبائو با چشیدن 3 گل و رئال مادرید با یک گل خورده سرشناس ترین قربانیان این مهاجم فرانسوی بوده اند.

از قاتل رئال مادرید تا زننده گل ثانیه 9 +عکس
مهاجم 23 ساله اتلتیکو در دیدار با المپیاکوس هم که با برتری 3-2 مادریدی ها به پایان رسید گل برتری تیمش را در دقیقه 86 به ثمر رساند. وی در جام حذفی موفق به زدن گلی نشد.

 بایر لورکوزن

تیم چهارم بوندسلیگا که فاصله زیادی با صدر و تیم دوم دارد، این روزها خوب نتیجه می گیرد و در 5 بازی اخیر خود 5 برد کسب کرده آن هم با آمار خیره کننده 11 گل زده و بدون گل خورده. لورکوزن در اروپا هم یک باخت آن هم مقابل موناکو داشته است.

کره‌ای زهردار کابوس مادریدی‌ها

بهترین گلزن تیم آلمانی یک کره ای به نام سون هیونگ مین است که تا اینجای فصل 16 گل به ثمر رسانده و امید اول گلزنی تیمش به شمار می رود. مین که در بوندسلیگا 10 گل زده و مشترکاً در رده پنجم گلزنان قرار گرفته یک بازی خاطره انگیز هم دارد؛ در دیدار وولفسبورگ و لورکوزن که با برتری 5-4 گرگ ها به پایان رسید مین کره ای در 10 دقیقه هت تریک کرد اما آن سوی میدان یک هلندی به نام باس داست به تنهایی 4 گل زد تا گلهای این کره ای هم مانع شکست تیمش نشود.

از قاتل رئال مادرید تا زننده گل ثانیه 9 +عکس

سون هیونگ مین 22 ساله در اروپا هم با احتساب بازی‌های پلی آف 9 بازی انجام داده و 5 گل به ثمر رسانده که 2 تا از آنها مقابل کپنهاگن دانمارک بوده است. اتلتیکویی ها قطعا از این مهاجم زهردار کره ای خواهند ترسید و سیمئونه تدابیر خاصی برای مهار وی خواهد اندیشید.

کریم بلعربی؛ یک آلمانی - مراکشی گلزن

دیگر مهاجم گلزن لورکوزن یک جوان 25 ساله است که از پدری مراکشی و مادری آلمانی در آلمان متولد شد و در تیم ملی آلمان هم بازی کرده است. کریم بلعربی در این فصل مجموعاً 11 گل زده که 10 تای آنها در بوندسلیگا بوده و یک گل در لیگ قهرمانان.

از قاتل رئال مادرید تا زننده گل ثانیه 9 +عکس
بلعربی یک رکورد جالب هم امسال به ثبت رساند؛ در نخستین دیدار لورکوزن در بوندسلیگا که با شکست 2-0 بروسیا دورتموند همراه بود کریم در ثانیه 9 موفق به گلزنی شد و رکورد سریعترین گل تاریخ بوندسلیگا را به نام خود ثبت کرد. جالب است که دیگر گل لورکوزن را کیسلینگ در ثانیه های پایانی و در دقیقه 93 به ثمر رساند.


موناکو

یکی از تیم های شگفتی ساز دور رفت مرحله یک هشتم نهایی بدون شک موناکوی فرانسه بود که در ورزشگاه امارات لندن آرسنال را با نتیجه جالب 3-1 شکست داد و تا حدود زیادی خیال خود را بابت صعود راحت کرد. تیم چهارم لیگ فرانسه در 5 بازی اخیر خود 3 برد، یک مساوی و یک باخت دشت کرده و 9 گل وارد دروازه حریفان کرده و در مقابل 4 گل هم دریافت نموده است.

دیمیتار برباتوف؛ گلزن باتجربه تمام نشدنی

بهترین گلزن فرانسوی ها در این فصل برباتوف بلغاری بوده که با 34 سال سن همچنان در سطح اول فوتبال اروپا گلزنی می کند. مهاجم سابق فولام و منچستریونایتد در این فصل لوشامپیونه 21 بار برای تیمش به میدان رفه و 7 گل به ثمر رسانده است یعنی هر 3 بازی یک گل.
برباتوف در اروپا هم تنها یک گل زده و آن هم در همین بازی اخیر برابر آرسنال به ثمر رسید که این ششمین گل وی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا محسوب می شد.

از قاتل رئال مادرید تا زننده گل ثانیه 9 +عکس
در تیم موناکو 2 بازیکن دیگر هستند که تقریبا مشابه هم کار کرده اند؛ آنتونی مارتیال فرانسوی 5 گل در لوشامپیونه و جام حذفی زده و در اروپا هنوز موفق به گلزنی نشده است. یانیک کارسکو بلژیکی هم با 21 سال سن در تمامی بازی های موناکو در این فصل لیگ قهرمانان به میدان رفته و یک گل آن هم مقابل آرسنال به ثمر رسانده است. کاراسکو در جام حذفی هم یک گل سرنوشت ساز مقابل لیون به ثمر رساند؛ در دیداری که با تساوی 1-1 به ضربات پنالتی رفت و در نهایت هم با برتری موناکو پایان یافت کاراسکو تک گل تیمش را به ثمر رساند.

آرسنال

شاگردان آرسن ونگر فرانسوی هر چند در 15 بازی اخیر خود 3 باخت داشته اند و در لیگ برتر 5 برد پیاپی کسب کرده اند و در ظاهر اوضاع خوبی دارند اما ونگر با شاگردانش برای صعود نیاز به معجزه دارند و باید باخت 3-1 خانگی برابر تیم سابقش موناکو را با برد بیش از 2 گل در استادیوم لویی دوم جبران کنند.

توپچی های لندن در این فصل لیگ قهرمانان به جز باختن به موناکو تنها به دورتموند باخته‌اند و 10 گل زده و 5 گل خورده در 5 بازی اخیر نشان از قدرت خوب گلزنی آنهاست.

اولیور جیرود؛ یک گلزن ناکام در اروپا

مهاجم 28 ساله فرانسوی هرچند در لیگ برتر با 11 گل در 18 بازی رکورد نسبتا خوبی از خود به جا گذاشته اما در لیگ قهرمانان تنها 2 بار به میدان رفته و موفق به گلزنی نشده است. الیور یک بار هم با کارت قرمز داور مواجه شده است.
جیرود که فصل قبل در مجموع 16 گل در لیگ برتر به ثمر رساند این فصل می تواند به رکورد خود برسد البته اگر روند رو به رشد لندنی‌ها ادامه داشته باشد.

از قاتل رئال مادرید تا زننده گل ثانیه 9 +عکس
از سانچز شیلیایی تا پودولسکی لهستانی

در آرسنال 3 بازیکن دیگر هم به خوبی گل زده اند؛ دنی ولبک 25 ساله در لیگ برتر 4 گل زده و در لیگ قهرمانان اروپا یک هت تریک به یاد ماندنی برابر گالاتاسرای به ثبت رسانده است.

لوکاس پودولسکی که نیم فصل دوم به صورت قرضی به اینتر رفته در نیم فصل اول تنها 7 بار آن هم به صورت یار جانشین وارد میدان شد و نتوانست گلی به ثمر برساند. اما در لیگ قهرمانان 3 گل برابر گالاتاسرای و اندرلخت برای آرسنال زد تا مجموع گلهای خود را در تاریخ لیگ قهرمانان به عدد 11 برساند.

از قاتل رئال مادرید تا زننده گل ثانیه 9 +عکس
الکسیس سانچز شیلیایی دیگر مهاجم آرسنال است که در این فصل 13 گل در 26 بازی زده و میانگین  2 بازی یک گل را ثبت کرده است. الکس در لیگ قهرمانان هم 4 گل وارد دروازه بشیکتاش، اندرلخت، گالاتاسرای و دورتموند کرده است تا به رکورد 7 گل در تاریخ لیگ قهرمانان برسد.
مهاجم 26 ساله سال قبل بارسلونا در 3 فصل حضور در این تیم 38 گل به ثمر رساند که فصل گذشته با 19 گل بهترین فصل وی در این تیم بزرگ اروپایی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امید ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    0 0
    مشرق علت خاصی داره می خوای تیتر بزنی از گزاره های نظامی استفاده می کنی ؟ آیا ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس