کد خبر 402689
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۵

هشت هفته تا پایان لیگ برتر انگلستان باقیست و گمانه زنی ها برای گسترش تغییرات در تیم منچستریونایتد با شدت ادامه دارد. برخی از رسانه ها حتی بازیکنان مورد نظر لویی فن خال را روزانه با باشگاه های دیگر معامله می کنند و روز بعد با دیگری قرارداد امضا می کنند.

بازیکنانی که از منچستریونایتد جدا می‌شوند
به گزارش مشرق،  چند روز پیش روزنامه محلی "منچستر ایوینینگ نیوز" نظرسنجی را ترتیب داد مبنی بر اینکه هواداران یونایتد، ترجیح می دهند که چه بازیکنانی در پایان فصل از اولدترافورد بروند؟ پاسخ بسیاری از خوانندگانِ M.E.N این بود: جانی ایونز، روبین فن پرسی و رادامل فالکائو!

این نظرسنجی و نتیجه ی آن از آنجا مهم است که اولاً روزنامه ی مِن پرتیراژترین نشریه شهر منچستر است و هوادارانی را پوشش می دهد که برخی از آنها هر هفته برای دیدن بازی تیم شیاطین سرخ به اولدترافورد می روند و ثانیاً از دوران قدیم، روزنامه نگاران مِن روابط نزدیکی با باشگاه نخست شهرشان داشته اند، همانگونه که با تیم منچسترسیتی نیز رابطه ی خوبی دارند. از پس این اخبار و تحلیل ها می توان تا حدودی حدس زد که در پنجره ی نقل و انتقال آینده ی اروپا در تابستان، احتمالاً چه اتفاقاتی درپیش است.

در طول فصل جاری لویی فن خال با مشکلات زیادی روبرو بوده است. از جمع کردن تیم ورشکسته ی دیوید مویس گرفته تا جا انداختن فلسفه ی فن خالیسم در یونایتد. بعلاوه رکورد کم سابقه ی تعداد مصدومیت های بازیکنان تیم که در نیم فصل اول لیگ برتر، عرصه را بر این مربی کهنه کار هلندی تنگ کرده بود. تغییر دایم فورمیشن یونایتد نیز یکی دیگر از دغدغه های فن خال بوده است، نخست بدلیل آنکه باید روح فلسفه اش را که همانا توتال فوتبال با پرسینگ و تصاحب توپ است را برای یک باشگاه انگلیسی که سال ها با فوتبال سنتی 2-4-4 بازی کرده است، جا بیاندازد و دوم اینکه مصدومیت ها یا پایین بودن کیفیت برخی از بازیکنان، رییس را وادار به آزمایش چیدمان ها و سیستم های گوناگون در طول فصل جاری کرده است. اما انگار گمشده را یافته است فن خال!

چیدمان 3-3-4 در دو بازی آخر منچستر برابر تاتنهام و لیورپول به خوبی هر چه تمامتر پاسخ داد و به نظر می رسد بر همین مبنا نیز ادامه یابد. اکنون مهم ترین پرسش این است: بودن یا نبودن؟

فن خال بارها در کنفرانس های مطبوعاتی اعلام کرده که یونایتد هنوز فاقد تعادل مورد نظر اوست. دلیل کاملاً واضح است: بازیکنان موجود در یک سطح کم و بیش نزدیک به هم نیستند و برخی بنا به شرایط سنی و فیزیکی یا افت شدید بدنی و روحی با بقیه تیم هماهنگ نبوده و باید به شرایط خوب برگردند یا بروند! ولی چه بازیکنانی نامزد فروش و خروج از تئاتر رویاها هستند؟

1) جانی ایونز: دفاع کهنه کار ولی پراشتباه ایرلندشمالی کاندیدای اول خروج از یونایتد است. پاس های کم دقت و بقول معروف سوتی های پی در پی در طول فصل جاری، هواداران منچستر را عاصی کرده و در آخرین شاهکارش، بدلیل تُف کردن به بازیکن تیم نیوکَسل، محرومیت از شش بازی را به ارمغان آورده است. نمودار زیر نشاندهنده ی نتایج جنگ های تن به تن این بازیکن در 1041 دقیقه ای است که در فصل جاری در 12 بازی ظاهر شده (به نقل از squawka.com) و به نظر می رسد که در حد تیمی مانند یونایتد نیست.

2) رافائل داسیلوا: شایعات، شواهد و مدارک نشان می دهد که اولا لویی فن خال به این دفاع راست نسبتا قدیمی ولی کوتاه قد و دایم مصدوم اعتقادی ندارد و ثانیاً باشگاه بدنبال جذب یک بازیکن جدید (احتمالا ناتالی کلاین از ساوتهمپتون)، در این پُست است. 591 دقیقه حضور در 10 بازی حاصل عملکرد این بازیکن برزیلی در فصل جاری بوده است.    


3) روبین فن پرسی: فصل نخست حضورش در یونایتد عالی بود و یکی از ارکان قهرمانی منچستر در فصل 2013-2012 بود اما بتدریج بالا رفتن سن، افت فیزیکی، کندی و مصدومیت های پی درپی و بعلاوه حقوق سنگین هفته ای بیش از دویست هزار پوند، چشم انداز مناسبی را برای ماندن فن پرسی در جمع شیاطین سرخ نشان نمی دهد. فن پرسی در 24 بازی این فصل، 1993 دقیقه در زمین حاضر بوده، 10 گل زده و 2 پاس گل داده است که البته با شرایط گفته شده آمار بدی نیست.


4) رادامل فالکائو: قرار بود او تِبِس یا آگِروی جدید یونایتد باشد اما رادامل پس از مصدومیت وحشتناک زانو، آن فالکائوی تیز و بُرنده ی پورتو، اتلتیکو و حتی موناکو نیست. شش میلیون پوند هزینه ی قرض گرفتن او از موناکو شده است و 43 میلیون پوند نیز قیمت خرید اوست. چهار گل در 20 بازی زده و به نظر می رسد پس از پایان فصل از یونایتد برود.


5) اندرس لیندگارد: دروازبان نروژی یونایتد پس از ورود ویکتور والدس، به ذخیره ی سوم تبدیل شده و احتمالا از جمع سرخ های منچستر جدا خواهد شد.


پس از این کاندیداهای احتمالی خروج از یونایتد که نامبرده شد، نام های آشنای دیگری نیز دیده می شوند که در صورت ادامه ی روند پر نوسان خود و عدم اثبات خود به لویی فن خال، شاید آنها نیز به فروش برسند مانند کریس اسمالینگ و فیل جونز که فقط یکسال از قرارداد آنها باقیمانده و هنوز پیشنهاد تمدید قرارداد به آنها داده نشده است. البته در صورت پیوستن متس هوملز از دورتموند یا مارکینیوس از PSG به یونایتد و تشکیل زوج با مارکوس روخو، اسمالینگ و جونز بعنوان انتخاب های دوم تیم در خواهند آمد و وجود جوان های خوبی مانند پاتریک مک نِیر و تِیلِر بلَکِت، رقابت را برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی بالا خواهد برد.

نکته ی دیگر بازگشت بازیکنان قرض داده شده به تیم های دیگر است. آیا چیچاریتو پس از بازگشت از مادرید باز هم در یونایتد بازی خواهد کرد؟ آیا نانی از اسپورتینگ لیسبون به منچستر باز خواهد گشت؟ البته این سوالات درباره ی تام کلورلی (قرضی در استون ویلا) پرسیده نمی شود زیرا او در پایان فصل بازیکن آزاد است و هم اکنون از یونایتد خارج شده محسوب می شود.

به فهرست بالا می توان اسامی دیگری نیز اضافه کرد اما این بازیکنان هنوز فرصت اثبات خود به لویی فن خال را دارند. به هرحال رییس اولدترافورد نشان داده که درباره ی کیفیت بازیکنانش با هیچ کس شوخی یا تعارف ندارد و اگر بازیکنی را نخواهد، او باید برود مانند دنی ولبک که از کودکی در باشگاه بود و مجبور شد به آرسنال برود.

منبع: آی اسپورت
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس