مهمترین دیدار هفته سی و یکم لیگ برتر را امروز (شنبه) ساعت 16:15 به وقت تهران دو تیم آرسنال و لیورپول در ورزشگاه امارات به قضاوت آنتونی تیلور برگزار می کنند.

شکار لک‌لک‌ها برای حمله به قهرمانی/ رکورد فوق العاده توپچی‌ها در خانهگروه ورزشی مشرق -  دو تیم مطرح انگلیس در شرایطی به مصاف هم می روند که توپچی‌ها در 9 دیدار از ده دیدار اخیر خود و قرمزها در 5 دیدار از شش دیدار اخیر لیگ برتر به پیروزی دست پیدا کرده اند.

آرسنال که با 6 برد پیاپی خود را به یک امتیازی منچسترسیتی رده دومی رسانده با چلسی صدرنشین تنها 7 امتیاز فاصله دارد (چلسی یک بازی کمتر انجام داده). شاگردان ونگر در بازی های خانگی خود آمار خارق العاده ای داشته اند و در 14 بازی 9 برد و 4 تساوی و تنها یک باخت را در کارنامه خود ثبت کرده اند؛ باختی که مقابل منچستریونایتد و در نخستین روز آذر ماه 93 به توپچی ها تحمیل شد و پس از آن 8 برد پیاپی به دست آمد.


آرسنال و لیورپول در شرایطی پس از 2 هفته تعطیلی لیگ برتر انگلیس به مصاف هم می روند که توپچی ها در آخرین دیدار خود در خانه نیوکاسل با دو گل الیور جیرود موفق به شکست 2-1 میزبان شده اند و لیورپول هم با یک شکست تلخ خانگی مقابل رقیب سنتی خود منچستر یونایتد گام به این بازی می نهد آن هم در شرایطی که استیون جرارد باتجربه را هم به دلیل اخراج در مقابل شیاطین در این دیدار در اختیار نخواهد داشت.

جالب است بدانید لیورپول در نیم فصل اول هم به منچستر باخته بود و پس از آن باخت تا باخت هفته اخیر در 13 بازی طعم باخت را نچشیده بود!

دیدار رفت دو تیم در لیگ برتر به تساوی 2-2 انجامیده است؛ دبوشی و جیرود گلزنان آرسنال بودند و کوتینیو و اسکرتل دو گلزن لیورپول در آن دیدار بودند. ذکر این نکته جالب است که اسکرتل دقیقه 97 گل تساوی بخش لک لک ها را زد تا مانع شکست خانگی تیمش شود.

نکاتی خواندنی در مورد این بازی به کمک طرفداری:

  • در بازی های رو در رو تاکنون لیورپول 76 بار و آرسنال 71 بار پیروز شده اند. این آمار در زمین آرسنال 43 برد برای صاحب خانه و 21 برد برای تیم مهمان بوده است.
  • لیورپول تنها یک بار در هفت دیدار اخیر موفق به بردن آرسنال شده است و آن هم مربوط به پیروزی 5-1 فصل قبل در آنفیلد می شود. نکته جالب این بازی این بود که لیورپول در 20 دقیقه ابتدایی 4 گل زد.
  • آرسنال در هفت دیدار اخیر خانگی خود در نیمه اول و انتهای بازی تیم برنده میدان بوده است.
  • لیورپول در 6 بازی اخیر خارج از خانه دروازه خود را بسته نگه داشته است. آن ها با حفظ این روند در بازی فردا رکورد باشگاه را جابجا می کنند. 
  •  شش دیدار خارج از خانه اخیر لیورپول در لیگ برتر کمتر از 3  گل داشته است. 
  • آرسنال در هفت دیدار اخیر خانگی خود حداقل دو گل به ثمر رسانده است.
  • در هفت دیدار از هشت دیدار اخیر آرسنال در لیگ برتر، توپچی ها به طور میانگین 2.5 گل به ثمر رسانده اند.
  • آرسنال در 17 دیدار از 18 دیدار خانگی خود مقابل لیورپول شکست ناپذیر بوده است. (هفت مساوی و ده پیروزی)
  • لیورپول پنج دیدار از شش دیدار اخیر خارج از خانه را با برد پشت سر گذاشته است. 
  • آرسنال  در شش دیدار از هفت دیدار اخیر مقابل لیورپول در تمام جام ها حداقل دو گل به ثمر رسانده است. 
  • آرسنال در پنج دیدار اخیر خانگی خود تنها یک گل دریافت کرده است. 
  • در دوازده دیدار اخیر دو تیم، دوازده گل در اوقات تلف شده به ثمر رسیده است.  ده گل از این تعداد پس از دقیقه 90 بوده اند.
  • لیورپول در 18 دیدار اخیر مقابل آرسنال تنها یک بار دروازه خود را بسته نگه داشته است. (پیروزی 2-0 سال 2012 در امارات)
  • آخرین باری که آرسنال توانسته بود در هشت دیدار پیاپی به پیروزی دست پیدا کند، به نوامبر 2005 باز می گردد. 
  • تنها منچستر یونایتد (7) بیشتر از لیورپول (6) توانسته است در خانه آرسنال به پیروزی دست پیدا کند. 
  • آرسنال بیشترین تعداد گل زن را در لیگ برتر (15 بازیکن) داراست و پس از آن ها لیورپول (14 بازیکن) قرار دارد.
به گزارش مشرق، مرور شرایط دو تیم در حال حاضر هم گویای این مسئله است که دو تیم برای برد پای به میدان خواهند نهاد.

آرسنال

شاگردان آرسن ونگر با 60 امتیاز از 30 بازی، در رده سوم جدول لیگ برتر قرار دارند و این شانس را دارند که با کسب پیروزی در این بازی، به رده دوم صعود کنند. با این حال، آنها باید به مصاف یکی از سخت ترین رقبای خود بروند. لیورپول نیز برای کسب سهمیه اروپایی می‌جنگد و 5 امتیاز با رده چهارم یعنی منچستریونایتد فاصله دارد، در نتیجه انگیزه های این تیم برای این بازی بسیار بالا خواهد بود. از سوی دیگر آرسنال خطر یونایتد را حس می‌کند که با یک امتیاز نزدیک ترین تعقیب کننده ی توپ‌چی هاست. شاگردان ونگر در 5 بازی اخیر خود، 5 پیروزی کسب کرده اند و کاملا آماده پا به این دیدار خواهند گذاشت. جک ویلشر ممکن است شرایط بازی کردن را پیدا کرده باشد و همچنین ولبک نیز ممکن است بتواند بازی کند، ولی چمبرلین همچنان مصدوم است.

لیورپول

شاگردان برندن راجرز، با وجود عملکرد بسیار خوب در سال 2015، در آخرین دیدار خود مقابل منچستریونایتد شکست خوردند تا از کورس سهمیه عقب بیفتند. برای بازگشت به این کورس، این دیدار می‌تواند آخرین شانس آنها باشد تا با کسب پیروزی، اختلاف خود با تیم‌های حاضر در بین 4 تیم برتر را کاهش دهند. در 5 تقابل اخیر بین دو تیم، 2 پیروزی سهم آرسنال و 1 پیروزی سهم لیورپول بوده و دو دیدار دیگر با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس