کد خبر 402469
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: کی‌روش باید در تیم ملی بماند چرا که ما قطعا پس از آن نمی‌توانیم مربی در حد و اندازه‌های او به ایران بیاوریم.

به گزارش مشرق،‌ مهدی تارتار سرمربی تیم فوتبال صبای قم با اشاره به احتمال جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی فوتبال ایران، اظهار کرد: قطعا ما نمی‌توانیم پس از کی‌روش مربی با سطح بالاتر یا هم سطح او به تیم ملی بیاوریم. اگر قرار باشد این اتفاق بیفتد کی‌روش را با همین هزینه نگه می‌داریم. به هر حال مردم ما کی‌روش را دوست دارند و دل بسته دیسپلین و شخصیتی که در تیم ملی ایجاد کرده است شده‌اند.

سرمربی تیم فوتبال صبا به همدلی ایجاد شده میان کادرفنی و بازیکنان در زمان مربیگری کی‌روش اشاره کرد و افزود: از نقاط مثبت کار کی‌روش یک دلی و هماهنگی میان کادرفنی، بازیکنان و به طور کلی مجموعه تیم ملی فوتبال بود. کی‌روش به نیمکت تیم ملی شخصیت و اعتبار داد و مطمئنا پس از او ما این ویژگی را در تیم ملی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اختلاف نظر به وجود آمده میان کی‌روش و دبیر کل فدراسیون فوتبال و برخی از اعضای دیگر، ادامه داد: من فکر می‌کنم صحبت‌هایی که میان کی‌روش و مسئولان فدراسیون مطرح شد، طبیعی بود و این اتفاق در فوتبال دنیا چه در سطح ملی و چه در سطح باشگاهی دیده می‌شود، این حق فدراسیون است که با سرمربی تیم ملی جلسه بگذارد و نقطه نظرات خود را مطرح کند.

سرمربی تیم فوتبال صبا با بیان این که نباید صحبت‌های مطرح شده میان کی‌روش و اسدی رسانه‌ای می‌شد، گفت: رسانه‌ای شدن این صحبت‌ها نشان می‌دهد که کی‌روش دوست نداشت در تیم ملی بماند و تمایل داشت با همین محبوبیتی که در حال حاضر دارد، از ایران برود.

وی درباره حواشی به وجود آمده درباره انتخاب آزمون و جهانبخش برای تیم ملی بزرگسالان یا امید، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه اولویت بندی صورت می گرفت. معتقدم بد نبود در بازی‌های تدارکاتی تیم ملی از مهاجمان دیگر نیز استفاده می‌شدد. اتفاقاتی که افتاد بیشتر از سر لج و لجبازی بود و به نظر من اولویت برای استفاده از آزمون و جهانبخش با تیم ملی امید بود، چرا که آنها در انتخابی المپیک شرکت می‌کردند.

تارتار با تاکید بر لزوم هماهنگی و تعامل میان کادرفنی تیم‌های ملی گفت: مجموعه تیم‌های ملی و کادرهای فنی باید در جلسات هفتگی و ماهانه نقطه نظرات خود را مطرح کنند و به یک تعامل و هماهنگی برسند تا ما شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

این کارشناس فوتبال با بیان این که دوست دارم کی‌روش در تیم ملی ایران بماند، افزود: مهم این است که از یک سو مردم علاقه زیادی به کی‌روش دارند و می‌خواهند او در ایران بماند و از سوی دیگر ما فرصت کافی نداریم. کی‌روش به لحاظ اعتبار و شخصیت و نظم و انضباطی که در تیم ملی حاکم کرد به فوتبال ما کمک کرد. همچنین تیم ملی ما را به لحاظ فیزیکی و بدنی ارتقا بخشید و به یک سطح بین‌المللی رساند اما به طور کلی اختلاف نظر‌هایی که میان او و مسئولان و کارشناسان فوتبال به وجود آمد نشان می‌دهد که او هم ایرادهایی داشته است.

وی گفت: قطعا پس از کی‌روش، اگر مربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب شود با مشکل مواجه خواهد شد، چرا که سطح انتظارات از او بسیار بالاست و اگر نتواند در چند بازی خود نتایج لازم را به دست آورد با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد. بنابراین معتقدم باید به جای کی‌روش یک مربی خارجی بیاوریم. هر چند باز هم تاکید می‌کنم که هرگز نمی‌توانیم مربی در سطحی بالاتر و یا هم سطح کی‌روش به ایران بیاوریم.

تارتار درباره دو بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال مقابل شیلی و سوئد نیز گفت: بازی با شیلی بازی خیلی خوبی بود. بازیکنان تیم ملی بعد از این که متوجه شدند این دو بازی پایان کار کی‌روش در تیم ملی است، برای او سنگ تمام گذاشتند و هر چه در توان داشتند در زمین پیاده کردند. این به همان همدلی و وحدت به وجود آمده در تیم ملی باز می‌گردد که هنر کی‌روش بود. فکر می‌کنم شیلی هم از عملکرد ما شگفت زده شد.

وی اصلی‌ترین دلیل پیروزی مقابل شیلی را عدم ترس از باخت دانست و افزود: فکر می‌کنم چون بازی مقابل شیلی تدارکاتی بود، بازیکنان با اعتماد به نفس وارد میدان شدند و ترسی از باخت نداشتند. به همین دلیل کیفیت بالایی را هم به نمایش گذاشتند. اگر به نتایجی که با کی‌روش گرفته‌ایم نگاه کنیم متوجه می شویم که نتایج معمولی را به دست آورده ایم و کیفیت بازی‌های ما هم در بازی‌های رسمی چندان بالا نبوده است. بنابراین می‌توانیم به این نتیجه‌ برسیم که در بازی‌های رسمی ما اعتماد به نفس کافی را نداشته‌ایم و ترس از باخت اجازه نداده کیفیتی را که در بازی با شیلی داشتیم در بازی‌های رسمی هم به نمایش بگذاریم.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم همچنین درباره بازی مقابل سوئد نیز گفت: در این بازی هم ما عملکرد خوبی داشتیم و کیفیت بالایی را به نمایش گذاشتیم.

این کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی کنید سوئد با توجه به قدرت بدنی بالای بازیکنانش توانست مقابل ما پیروز شود؟ خاطر نشان کرد: بله! من هم با این موضوع موافقم که ما به لحاظ فنی چیزی از سوئد کم نداشتیم اما آنها توانستند به لحاظ بدنی بر ما غلبه کنند. هر چند ما در سال‌های اخیر از لحاظ فیزیکی پیشرفت خوبی را داشته‌ایم اما بازی مقابل سوئد نشان داد هنوز در این زمینه نیاز به کار جدی داریم. مدافعان ما مقابل قدرت سرزنی سوئدی‌ها کم آوردند.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم در بخش دیگری از صحبت‌هایش به عملکرد تیم ملی امید در مرحله اول مقدماتی المپیک 2016 اشاره کرد و افزود: من احترام خاصی برای کادر فنی تیم امید قائلم. فرصت کافی برای کادر فنی امیدها وجود نداشت ولی می‌شد عملکرد بهتری هم داشت. ما مقابل عربستان یک محک جدی خوردیم که آن بازی را با شکست پشت سر گذاشتیم. کادرفنی با تجربه‌ای با این تیم کار می‌کند. در کنار آن مدیریتی که در آن مدت زمان کوتاه در این تیم صورت گرفت نشان می‌دهد که کاشانی شخص توانمندی است، چرا که حاشیه‌ای را در اردوی تیم ملی امید شاهد نبودیم اما صادقانه بگویم عملکرد تیم خوب نبوده است.

تارتار درباره احتمال صعود تیم ملی امید به المپیک 2016 گفت: اگر اردوهای تدارکاتی خوب و امکانات لازم فراهم شود با بازیکنان و کادر فنی با کیفیتی که در اختیار این تیم قرار دارد فکر می‌کنم بتوانیم در المپیک 2016 حاضر شویم.

سرمربی صبای قم در ادامه به پیروزی تیمش در هفته‌ بیست و چهارم لیگ برتر مقابل سپاهان اصفهان اشاره کرد و افزود: بازی با کیفیتی از جانب هر دو تیم شاهد بودیم. ما در 15 دقیقه ابتدایی فوتبال با کیفیتی را ارائه دادیم و خیلی خوب توانستیم پرس از جلو را در زمین حریف اعمال کنیم اما در ادامه و تا پایان نیمه نخست این سپاهان بود که توپ و میدان را در اختیار گرفت و دو، سه موقعیت خوب را از دست داد که یکی از آنها به تیر دروازه برخورد کرد.

وی ادامه داد: در بین دو نیمه تغییری را در تیممان انجام دادیم که به ما خیلی کمک کرد. حضور ابوالفضل ابراهیمی ضرب آهنگ تیم ما را بالا برد و ما توانستیم از عمق دفاع سپاهان خطرناک ظاهر شویم. یکی از همین حرکات عمق ما هم باعث اخراج رحمان احمدی شد و پس از این اخراج بود که شیرازه تیم سپاهان از هم پاشید. اگر در ضربات آخر دقت بیشتری می‌کردیم می توانستیم گل‌های بیشتری نیز به ثمر برسانیم.

تارتار نقطه قوت تیم سپاهان را خط ها‌فبک این تیم دانست و افزود: با حضور علی کریمی، پاپی و نوید کیا در میان میدان، سپاهان می‌توانست برای ما خطرناک باشد اما با توجه به این که ما در طول هفته‌ روی نوع پرس کردن خط ها‌فبک آنها کار کرده بودیم، توانستیم کمی از قدرت خط ها‌فبک این تیم کم کنیم. ضمن این که ما در این بازی ایوب کلانتری را از خط ها‌فبک به خط حمله انتقال داده بودیم.

وی درباره عملکرد مهرداد طهماسبی در درون دروازه‌ تیمش نیز گفت: مهرداد در حال حاضر شرایط مناسبی دارد و فکر می‌کنم می‌تواند به تیم ملی کمک کند. او در چند بازی اخیر برای ما بسیار تاثیرگذار بوده و 50 درصد تیم ما را تشکیل داده است.

سرمربی صبای قم با بیان این که هدف مان حفظ جایگاه فعلی تا پایان فصل است، اضافه کرد: با توجه به بضاعتی که داریم فکر می‌کنم این جایگاه برای ما مناسب باشد. هر چند نیم نگاهی هم به یک پله بالاتر داریم. ما هفته‌ آینده با سایپا بازی داریم که این بازی برای ما حکم یک بازی شش امتیازی دارد و اگر در آن پیروز شویم می‌توانیم جایگاه خودمان را کمی ارتقا ببخشیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس