کد خبر 402449
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

بهاي نفت امروز با اطمينان يافتن بازارها از پايان قريب الوقوع اعتصاب در يکي از پالايشگاه‌هاي آمريکا، در بازار آسيا افزايش يافت.

 به گزارش مشرق، در معاملات امروز صبح بازار آسيا، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا (وست تگزاس اينترمديت) براي تحويل در ماه مه با 82 سنت افزايش، 49 دلار و 96 سنت معامله شد.

بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در مدت مشابه نيز 81 سنت افزايش يافت و به 55 دلار و 76 سنت رسيد.

اين افزايش در حالي است که بهاي نفت پس از اعلام دستيابي به تفاهم بر سر برنامه هسته‌اي ايران در روز پنجشنبه گذشته و نگراني سرمايه‌گذاران از روانه شدن نفت ايران، در پي لغو تحريم‌ها، به بازاري که هم اينک نيز با مازاد توليد مواجه است، کاهش شديدي پيدا کرده بود.

نيکولاس تئو تحليل‌گر سي ام سي مارکتز در سنگاپور علت افزايش بهاي نفت را انتشار اخباري مبني بر احتمال پايان اعتصاب در يکي از پنج پالايشگاه آمريکا دانست.

وي گفت: اين اتفاق مي تواند قيمت نفت وست تگزاس اينترمديت را بالا ببرد.

ديگري عاملي که باعث افزايش بهاي نفت شد انتشار اخباري است مبني بر اينکه عربستان سعودي، وزنه سنگين توليد نفت خام، قيمت صادرات خود را به آسيا با توجه به افزايش تقاضا، بالا برده است.

با اين حال سانجيو گوپتا مسئول سوخت براي آسيا-اقيانوس آرام در دفتر مشاوره‌اي ايي واي معتقد است اين افزايش به علت تفاهم هسته‌اي با ايران در بازاري که اساس‌ آن تغييري نکرده است يعني عرضه در آن همچنان بالاست و تقاضا پايين، دوام چنداني نخواهد داشت.

وي گفت: ما واکنش‌هاي منفي شديد بهاي نفت را در اين هفته پيش‌بيني مي کنيم.
پنجشنبه، پيش از تعطيلات عيد پاک مسيحيان، بهاي نفت کاهش پيدا کرده بود.

هر بشکه نفت خام وست تگزاس اينترمديت براي تحويل در ماه مه روز پنجشنبه در پايان معاملات بازار نيويورک با 95 سنت کاهش، 49 دلار و 14 سنت به فروش رفته بود.

بازار لندن روز پنجشنبه شديدتري را به ثبت رسانده بود و هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال با دو دلار و 15 سنت کاهش، 54 دلار و 95 سنت معامله شده بود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس