رییس مجلس با بیان اینکه تعیین امام جماعت مسجد نباید ساختار حکومتی بگیرد گفت: تعیین امام جماعت مسجد به عهده خود مردم و مراجع است.

به گزارش مشرق،رییس مجلس با بیان اینکه تعیین امام جماعت مسجد نباید ساختار حکومتی بگیرد گفت: تعیین امام جماعت مسجد به عهده خود مردم و مراجع است.
در ادامه جلسه علنی نوبت صبح امروز یکشنبه 16 فروردین و در بررسی طرح یک فوریتی حمایت از احداث تجهیز نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها در ماده 13 این طرح مصوب کرده اند امام جماعت به عهده امور مساجد و نیز رییس هیئت امنای مسجد است.

نمایندگان ادامه این ماده را که در آن ذکر شده بود تعیین امام جماعت مساجد بر عهده مرکز یا مراکزی است که از سوی نماینده ولی فقیه در استانها تعیین می شود و نظارت بر حسن رفتار وی بر عهده این مرکز است و هیئت امنا و تمامی تشکلهای موجود در مسجد موظف به هماهنگی با امام جماعت مسجد هستند و تبصره را که در آن ذکر شده بود تبدیل به احسن اموال مسجد باید طبق ضوابط شرع و تایید امام جماعت مسجد باشد را حذف کردند.

این حذف در پی اخطار حجت الاسلام مصباحی مقدم انجام شد و وی معتقد بود که تعیین امام جماعت مساجد از حقوق مردم است و این حق مردم است که امام جماعت خودشان را تعیین کنند.

وی اظهار کرد: مردم تقریبا در تمامی امورشان از امامان جماعت کمک می گیرند و می خواهند کسی را امام جماعت قرار دهند که صالح باشد و مورد پذیرش آنها باشد پس بهتر است این موضوع را که تعیین امام جماعت به عهده مراکز حکومتی بگذاریم را حذف کنیم.

همچنین لاریجانی این اخطار مصباحی مقدم را وارد دانست و گفت: امام جماعت مسجد جزء اموری بود که مردم و مراجع در آن نقش دارند اینکه این را سیستمی کنیم مشکلات را به وجود می آورد.

وی اظهار کرد: شهید آیت الله مطهری گفت که روحانیت باید مردمی باشد و با این ماده روحانیت یک ساختار حکومتی می گیرد و این درست نیست و لذا من این اخطار را وارد می دانم و بهتر است تعیین امام جماعت به عهده مردم باشد نه اینکه آن را به مراکز حکومتی بسپاریم.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس