ابراهیم الدیلمی مدیرعامل شبکه تلویزیون یمنی المسیره تاکید کرد که یکی از اهداف سعودی ها از تجاوز نظامی علیه یمن و قتل عام ملت آن با همدستی صهیونیست ها، جلوگیری از توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 بود.

سعودی‌ها برای جلوگیری از توافق به یمن حمله کردند
به گزارش مشرق، الدیلمی نوشت: اعلام تفاهم هسته ای را شکست این توطئه سعودی - صهیونیستی دانست و افزود که توافق هسته ای به پیشرفت و ترقی ایران در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی و علمی و حفظ امنیت منطقه و جهان منجر می شود.

ایران و گروه 1+5 در پایان ماراتن مذاکرات هسته ای، پنجشنبه گذشته در لوزان سوییس بیانیه تفاهم هسته ای را صادر کردند.

قرار است دو طرف سه ماه دیگر در باره راه های اجرا کردن مفاد این بیانیه گفت وگو و توافق نهایی هسته ای را امضا کنند.

مدیرعامل شبکه المسیره اظهار داشت: همه مسلمانان و اعراب به ویژه ملت یمن از بیانیه هسته ای و دستیابی ملت ایران به حقوق عادلانه و برحقش خوشحال هستند و آن را به جمهوری اسلامی تبریک می گویند.

الدیلمی گفت: مذاکره کنندگان ایرانی بر اساس توجیهات حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مذاکرات با گروه 1+5 را به پرونده هسته ای محدود کردند و اکنون ثابت شده، وارد نشدن به پرونده های دیگر منطقه یک تصمیم بسیار حکیمانه و سنجیده بوده است.

وی افزود: همه منتظر هستند تا بیانیه سوییس وارد مرحله اجرایی شود تا بتوانند از ثمره های آن استفاده کنند.

مدیرعامل شبکه المسیره درعین حال خاطرنشان کرد: باید مراقب حیله ها و مکرهای آمریکا و دیگر کشورهای مستکبر بود، زیرا پیشتر زیر بسیاری از توافق ها زده و به نیرنگ و فریبکاری روی آورده اند.

الدیلمی، صبر و حکمت ایرانی ها در مذاکرات سخت و نفس گیر با شش کشور قدرتمند جهان و اداره حرفه ای مذاکرات را در دستیابی به بیانیه هسته ای بسیار موثر دانست و گفت که موضع آمریکایی ها نسبت به گذشته، بسیار ضعیف تر شده است.

وی افزود: آمریکا اکنون با واقعیت های جدیدی در منطقه مواجه است که جمهوری اسلامی ایران بر آن تحمیل کرده و ناچار است از بسیاری مواضع خود در خصوص جهان اسلام و عرب عقب نشینی کند.

** اتهام های آل سعود به ایران بی اساس است

مدیرعامل شبکه المسیره در بخش دیگری از گفت و گو با ایرنا، اتهام های آل سعود به ایران و بهانه قرار دادن آن برای شروع تجاوز علیه یمن را بی پایه و اساس و سخیف دانست و اظهار داشت: اکنون ملت بی گناه یمن با یک تجاوز وحشیانه و خونین سعودی، آمریکایی، صهیونیستی مواجه هستند و جنگنده های سعودی با گلوله های آمریکایی آنها به طور مستمر مناطق مسکونی و بیمارستان های یمن را هدف می گیرند و زنان و کودکان معصوم را قتل عام می کنند.

الدیلمی، شایعه دخالت ایران در یمن را زاییده یک دسیسه صهیونیستی - سعودی - آمریکایی و هدف آن را مقابله با محبوبیت روبه گسترش ایران در میان ملت های منطقه دانست که به ویژه موجب نگرانی آل سعود شده است.

وی تصریح کرد: ملت های عربی و اسلامی باید از یک روابط مستحکم و قوی برخوردار باشند و ملت یمن هم باید بتواند از روابط خوب با ملت های جهان عرب و اسلام بهره مند باشد.

مدیرعامل شبکه المسیره گفت: یمنی ها علاقه مند هستند با همه ملت ها و دولت ها از جمله ایران، پاکستان، مصر و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس روابطی خوب و توام با احترام متقابل داشته باشند.

الدیلمی افزود: در حالیکه عربستان سعودی و دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با ایران روابط سیاسی دارند و هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های این کشورها به زمین می نشینند، تصمیم گرفته اند که یمن با ایران روابط سیاسی و همکاری اقتصادی نداشته باشد و هواپیماهای ایرانی برای رساندن کمک های انسان دوستانه در فرودگاه های یمن فرود نیایند.

وی تاکید کرد: ما به جز ارایه خدمات پزشکی و کمک های انسان دوستانه از ایرانی ها کمک دیگری ندیده ایم و هرگز نیروهای ایرانی در یمن حضور نداشته و در امور داخلی کشور ما دخالت نکرده اند، اما هر روز شاهد هستیم که محور سودی - صهیونیستی - آمریکایی در حال قتل عام ملت بی گناه یمن هستند و تلاش دارند که در امور سیاسی، امنیتی، اقتصادی و نظامی ما دخالت کنند.

عربستان سعودی با کمک برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از یازده روز پیش تاکنون اقدام به بمباران یمن کرده و در طول این مدت صدها غیر نظامی را کشته و هزاران نفر دیگر را مجروح کرده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مش قاسم ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    ولی احتمال اینکه این حمله برای فشار آوردن به ایران برای امضای بیانیه کذایی باشد بیشتر است ! اینطور نیست ؟
  • ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    مشرق دیده که توافق انجام شده و اکثریت باهاش موافقن داره کم کم نقش حامیان توافق رو بازی میکنه. چه قدر زور ردی توافق نشه ولی شد منتها الان جهت باد از سمت دیگه ايه. افراطیون طرفدارتومیخوای تنها بذاری مشرق؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس