کد خبر 40216
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۶

رئيس مرکز تحقيقات پزشکي قانوني با ارائه آمار 10 ساله مرگ و مير در اثر تصادفات جاده‌اي کشور اعلام کرد: در هر ساعت2.7 ايراني بر اثر تصادفات جاده‌اي جان مي‌دهند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، جابر قره داغي در نشست خبري با بيان اين که براساس آخرين آمار مرگ و مير بر اثر تصادفات جاده‌اي از سال 79 تا 88، 235 هزار و 50 نفر جان خود را از دست داده‌اند، گفت: اين در حالي است که در 10 سال گذشته تنها 986 نفر بر اثر سوانح هوايي جان خود را از دست داده‌اند. حال يک مقايسه بکنيد که چقدر مسئولان و رسانه‌ها بر روي مرگ حوادث هوايي توجه بيشتري دارند در حالي که مرگ و مير بر اثر تصادفات جاده‌اي چندين برابر بيشتر است.
وي اظهار داشت: بر اساس اين آمار 10 ساله مي‌توان گفت که به ازاي هر 100 هزار نفر جمعيت 28/38 درصد تلفات داشته‌ايم که به عنوان نمونه در تهران در 10 سال گذشته 28 هزار و 565 نفر در جاده‌هاي کشور جان خود را از دست داده‌اند.
رئيس مرکز تحقيقات پزشکي قانوني با بيان اينکه سمنان، قزوين و کرمان بيشترين آمار تلفات جاده‌اي را داشته اند گفت: ‌در سمنان از هر 100 هزار نفر 77 نفر، در قزوين 56 نفر و در کرمان 49 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
وي افزود: در حالي که براساس آمارها 50 درصد آ‌مار تصادفات عامل انساني است، بهتر است که مسئولان و رسانه‌ها خسارات جاني و مالي تصادفات کشور را تنها در 8 سال گذشته با تلفات جاني و خسارات مالي در 8 سال دفاع مقدس مقايسه کنند تا به اهميت موضوع پي ببرند.
قره‌داغي گفت: پيشنهاد پزشکي قانوني براي ريشه يابي علت تصادفات جاده‌اي و تحليل داده‌ها ايجاد مرکزي مستقل با مشارکت سازمان‌هاي مسئول در ايمني راه‌ها است تا بتوانيم به درستي در اين زمينه فرهنگ‌سازي کنيم.
وي افزود: رسانه‌ها بايد بدانند که سازمان پزشکي قانوني تنها مرجع اعلام مرگ و مير در تصادفات جاده‌اي است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس