همسر شهید مسعود علیمحمدی، با تکذیب خبرهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و مجازی درباره حمایت همسران شهدای هسته‌ای از بیانیه لوزان گفت: ما اصلا هیچ بیانیه و نامه‌ای نداده‌ایم و این موضوع برای سال ۹۲ بوده است.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.


********


*کیهان

چرا عناصر فراری از کشور فقط اصلاح‌طلبند!؟
 در گرماگرم مذاکرات لوزان، خبر آمد که خبرنگار ایسکانیوز و مدیر روابط عمومی ستاد انتخاباتی دکتر روحانی به کشور سوئیس پناهنده شده است!
«امیرحسین متقی» که چندی پیش موفق شده بود سردبیر خبرگزاری ایسکانیوز وابسته به دانشگاه آزاد را تصاحب کند، پس از حضور در «لوزان» به عنوان خبرنگار خبرگزاری مذکور، درخواست پناهندگی داد.
این فرد، همواره خود را از نزدیکان رسانه‌ای «صالحی امیری» سرپرست سابق وزارت ورزش و رئیس فعلی کتابخانه ملی معرفی می‌کرد و البته توانسته بود در ایام سرپرستی صالحی امیری معاون اداره رسانه‌ای این وزارتخانه شود.
پایگاه خبری جهان‌ نیاز با بررسی چرایی پناهنده شدن اصلاح‌طلبان به خارج از کشور در این باره نوشته: یکی از شاخصه‌هایی که با جریان اصلاح‌طلبی عجین شده است غرب‌زدگی و ارزش‌گریزی است! در دوران حاکمیت اسفناک اصلاح‌طلبان از سالهای 76 تا 84 در دو دولت و مجلس ششم حجم انبوهی از اظهارنظرها در مکتوبات و سخنرانی‌ها، علیه ارزشهای دینی و انقلابی و حتی ملی بیان با شیوه‌های مختلف در روزنامه‌ها و نشریات و سخنرانی‌های افراد جریان اصلاح‌طلب در تاریخ ثبت شده است.
این سخنان از قلم و زبان کسانی صادر می‌شد که بعضا در راس این جریان بودند و افکار و روزنامه‌های اصلی این جریان را رهبری می‌کردند و هیچ‌گاه از سوی سایر افراد این جریان مورد عتاب و حتی یک اعتراض کوچک واقع نشدند.
در آن زمان به صراحت هشدار داده می‌شد که برخی مطبوعات پایگاه دشمن شده‌اند اما این هشدارها از سوی رهبران جریان اصلاحات نادیده گرفته شد.
در میان این طیف، افراد بسیاری که آن روز همگی مورد حمایت جریان اصلاح‌طلب بودند، امروز در خارج از کشور علیه ملت و نظام فعالیت می‌کنند تا معلوم شود که اولا آن هشدارها درست بوده است و ثانیا این عده در همان سالها نیز مشغول خوش خدمتی به اربابان خود بودند.
از میان نمایندگان مجلس ششم، فاطمه حقیقت‌جو و رجبعلی مزروعی، از بین معاونین و وزرای دولت اصلاحات، مهاجرانی و فریبا داوی‌مهاجر، از طیف به اصلاح روشنفکر سروش و کدیور نمونه‌هایی هستند که هم‌اینک در خارج از کشور به عقده‌گشایی علیه ملت مشغولند.
در این میان خبرنگارانی نیز از این جریان به دامن دشمنان این ملت خزیده‌اند.
- «مسیح علی‌نژاد»، روزنامه‌نگار فراری خارج از ایران که سالها در روزنامه‌های اصلاح‌طلب خبرنگاری می‌کرد و از نویسندگان روزنامه اعتماد ملی وابسته به کروبی بود او هم‌اینک در خارج از کشور ضمن کارهای خلاف اخلاق فراوان، دختران ایرانی را به کشف حجاب دعوت می‌کند.
-«نیک آهنگ‌کوثر» کاریکاتوریست نشریات زنجیره‌ای که سالها در نشریات اصلاح‌طلب کاریکاتور می‌کشید و مورد حمایت این جریان بود.
- «اکبر گنجی» را می‌توان نمونه تمام عیار یک پادوی دو آتشه دانست که سالها با نشریات اصلاح‌طلب همکاری داشت و حتی هنگامی که به دلیل مقالات اهانت‌آمیز و دروغ خود به زندان افتاد سران اصلاحات به حمایت از وی برخاستند. او در کنفرانس ننگین برلین هم حاضر بود. وی هم‌اینک در شبکه‌های خارجی حتی به انکار امام زمان عجل‌الله فرجه و اصل تشیع نیز می‌پردازد!
- «محسن سازگارا» از اعضای روزنامه جامعه که در انتخابات شورای شهر دوم نامزد انتخابات هم بود و مردم تهران به وی رای ندادند. او در شبکه‌های خارجی در فتنه 88 برای آشوب‌طلبان تبلیغ می‌کرد.
- «علی اصغر رمضانپور» روزنامه‌نگار و مفسر شبکه بی‌بی‌سی فارسی و مدیر شبکه رها می‌باشد. وی در دوران اصلاحات، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود!
- محمدجواد اکبرین که در روزنامه‌های اصلاح‌طلب نشاط و عصر آزادگان مطلب می‌نوشت و طلبه‌ای از  شاگردان و حامیان منتظری بود که هم اینک از کسوت روحانیت خارج شده و در خارج از کشور به فعالیت علیه اسلام و نظام مشغول است.
- فرناز قاضی‌زاده که در کارنامه خود، کار در روزنامه‌هایی چون حیات نو، زن، نشاط، ایرانیان، هم میهن را دارد و اکنون در بی‌بی‌سی فارسی استخدام شده است.
- از تازه‌ترین فراری‌های روزنامه‌نگار‌های اصلاح‌طلب می‌توان به «مجتبی واحدی» اشاره کرد. او سردبیر روزنامه آفتاب یزد بوده و  به شدت حامی رئیس‌جمهور اصلاحات است. وی پس از فتنه 88 از کشور گریخت. به این فهرست اضافه کنید علی افشاری، مسعود بهنود، یوسفی اشکوری، محمدرضا جلایی‌پور و... را.
در هفته اخیر خبر پناهنده شدن دو خبرنگار از روزنامه «ایران ورزشی» و «ایسکانیوز» (مدیر روابط عمومی ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام حسن روحانی در انتخابات سال 92) در خبرها شنیده شد.
تجربه گذشته جریان اصلاحات نشان داده است از بهایی و سلطنت‌طلب و منافق و دشمنان ملت در این جریان حضور داشته‌اند و این جریان هیچ‌گاه حاضر به مرزبندی شفاف با آنها نبوده و نیست.

وزارت خزانه‌داری آمریکا: رفع فوری تحریم‌ها حقیقت ندارد
وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی درباره‌ برنامه هسته‌ای کشورمان اعلام کرد: تحریم‌ها علیه ایران، تا اطلاع ثانوی به قوت خود باقیست.
بر اساس اطلاعیه وزارت خزانه‌داری،  اولویت‌ها در مورد تغییر نظام تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران، فورا تغییر نخواهد کرد و کلیه‌ تحریم‌ها بعد از بررسی گزارش‌های بازرسی و اثبات تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برنامه‌‌های هسته‌ای‌، تعلیق یا برداشته خواهد شد.
همچنین در اطلاعیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، ایران تنها در صورت پیروی از مسیر تعیین شده در تفاهمی که روز پنجشنبه قرائت شد می‌تواند امیدوار به «تعلیق» تحریم‌های مرتبط با برنامه‌ هسته‌ای باشد.
متن اعلامیه منتشر شده توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا از انطباق صد درصدی با مفاد سند منتشر شده توسط وزارت خارجه این کشور درخصوص توافق لوزان برخوردار است.
این در حالی است که رئیس جمهور در سخنان تلویزیونی خود برای مردم درخصوص بیانیه لوزان گفت: «تمام تحریم‌ها درهمان روز اجرای توافق لغو خواهد شد و تمام قطعنامه‌های تحریمی لغو خواهد شد.»
گفتنی است که روزنامه نیویورک تایمز در واقعه نگاری اتفاقات پشت پرده توافق لوزان مدعی شده است: «طرف ایرانی خواست که لیستی از موارد توافق شده منتشر نشود و حتی طرفین قبول کردند هر کدام، موارد مورد توافق را از دید خود بیان کنند، البته تا زمانی که متناقض نباشد. از این رو، دو سند متفاوت حاصل شد و آنچه ظریف پشت تریبون اعلام کرد با آنچه کری در سخنانش مطرح کرد متفاوت بود.»

جنبش مجلس ختم!
معاون اول دولت یازدهم  در  رفتاری غیرمسئولانه در مورد ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی رئیس دولت اصلاحات گفت: این مسئله جزء اتفاقات لحظه‌ای(!) و گذاراست که ان‌شاءالله به زودی حل خواهد شد!
معاون اول روحانی همچنین در گفتگو با ایلنا از انجام اصلاحات در بسیاری حوزه‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد این مسیر ادامه داشته باشد.
اسحاق جهانگیری در پاسخ به این سوال که در سال ۹۳ چه میزان از وعده‌های دولت یازدهم به ویژه در رابطه با بازتر شدن فضای سیاسی کشور عملی شده، گفت: شاید این وعده آنطور که برخی فکر می‌کنند، به شکل کامل عملی نشده باشد، اما مسیر، همواره مسیر اصلاح بوده و تا حد زیادی نیز اصلاحات انجام گرفته است و امیدواریم این مسیر ادامه داشته باشد.
ایجاد جنبش مجلس ترحیم و موج سواری از فوت افراد، از ترفندهای عناصر مطرود سیاسی است. به طور مثال محمدعلی ابطحی، مسئول دفتر سابق رئیس دولت اصلاحات و از محکومین فتنه در اظهارنظری جالب درخصوص مجلس ختم برادر یکی از سران فتنه در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: «امروز در مراسم ختم برادر آقاي كروبي شركت كردم. نفر سمت راستي پسرآقاي كروبي است. گفت چهارشنبه‌ها ديدن پدرش مي‌رود. كلي احوال حاج آقا را پرسيدم و قول داد مثل دفعه‌هاي قبل سلام برساند. توقع حضور آدم‌هاي بيشتر و مهمتر را داشتم. اي دنياي بي‌وفا!»
ابطحی پیش از این با صدور پیام تسلیتی بامزه به کروبی نوشته بود: «مي‌دانيد كه ياد و نام شما در همه لحظات در بين تك تك اعضاي خانواده ما جاري است(!)»
گفتنی است پیش از این غلامحسین محسنی اژه‌ای، در پاسخ به سئوالی درباره دستور قوه قضاییه مبنی بر «منع درج نام و تصویر رئیس دولت اصلاحات» گفته بود: «در مورد کسانی که شورای عالی امنیت ملی در مورد آن‌ها تصمیم گرفته یا قوه قضاییه آنها را به عنوان سران فتنه محسوب می‌کند، دستگاه قضا می‌تواند دستوراتی بدهد.»
وی اضافه کرد: «در مورد فرد مورد نظر نیز دستور داده شد که رسانه‌ها حق ندارند تصویر یا مطالب او را منعکس و منتقل کنند، این دستور همچنان به قوت خود باقی است و اگر رسانه‌ای خلاف آن عمل کند با آن برخورد خواهد شد.»
با وجود آشکار بودن علت پیگیری مصوبه شورای عالی امنیت ملی در مورد ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی سران فتنه 88، پیش از این برخی چهره‌های سیاسی حذف شده تلاش کرده بودند، با راه‌اندازی «جنبش مجلس ترحیم» دمی کوتاه بیابند و یاد بی‌قانونی‌های گذشته را زنده نگاه دارند.
گفتنی است حتی پیش از اجرای مصوبه شورای عالی امنیت ملی (که حسن روحانی از سال‌ها پیش عضو آن بوده است) علی رغم تلاش مجموعه رسانه‌های زنجیره‌ای برای تمدید تاریخ اعتبار منقضی شده سران فتنه، افراد مذکور با بایکوت خبری مردمی مواجه بودند.
به نظر می‌رسد اقلیت حاشیه‌ساز اطراف دولت یازدهم که اصرار دارند روحانی را وامدار جریان سوخته فتنه معرفی کند، از هزینه‌کرد آبرو و اعتبار حلقه اول نزدیکان وی برای اهداف حزبی خود هیچ ابایی ندارد.



*وطن امروز

 تأسیسات نفتی عربستان در تیررس

نیروهای انصارالله و متحدان آنها با وجود شدت حملات جنگنده‌های متجاوز ائتلاف سعودی علیه یمن که امروز وارد یازدهمین روز خود شده است، همچنان به پیشروی‌ خود ادامه می‌دهند. کشته‌ها و زخمی‌های غیرنظامی از آغاز حمله ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان موسوم به «توفان قاطعیت» در دهمین روز خود به بیش از 520 تن از جمله 185 تن در عدن افزایش یافت. سه‌چهارم کشته‌شدگان را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند. سازمان غیردولتی اقدام علیه گرسنگی مانند نهادهای سازمان ملل و شمار زیادی از سازمان‌های غیردولتی از جامعه بین‌المللی خواست شدت اوضاع وخیم انسانی را در یمن مدنظر قرار دهد و مساعدت گسترده به این کشور را ضروری خواند. با وجود این حملات، انقلابیون موفق شدند در بسیاری مناطق بویژه عدن،‌ پایگاه عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی نفوذ کنند.

بنابر این گزارش، علاوه بر کاخ ریاست‌جمهوری در المعاشیق و منطقه کریتر و کوه‌های اطراف آن و خور مکسر، اکنون منطقه المعلا و بندر نیز در کنترل نیروهای انقلابی قرار دارد. عربستان‌سعودی، عصر جمعه اعلام کرد 2 مرزبان این کشور بر اثر تیراندازی‌های گسترده از یک منطقه کوهستانی در داخل یمن کشته شدند. بدین ترتیب شمار کشته‌های سعودی از زمان آغاز جنگ علیه یمن به 3 نفر افزایش یافته است. در عدن، انقلابیون مهم‌ترین محله این شهر را که در آن کنسولگری‌ها، ساختمان‌های سازمان ملل و دفاتر سازمان‌های غیر دولتی وجود دارد به تصرف خود در آوردند و حتی برخی گزارش‌ها از تصرف کاخ ریاست‌جمهوری در این شهر حکایت دارد. درگیری‌هایی بین طرفداران هادی که تلاش می‌کنند پیشروی انقلابیون را متوقف کنند با نیروهای انصارالله و متحدان آنها وجود دارد. خبرگزاری فرانسه به نقل از یک دیپلمات غربی در ریاض نوشت: حوثی‌ها اکنون بر عدن که نقطه ضعف راهبرد سعودی است فشار وارد می‌کنند، زیرا نیروهای طرفدار هادی در این شهر از هم گسیخته‌اند.


*شرق

تکذیب اعتراض مهدی هاشمی  به حکم دادگاه

شرق: روزگذشته خبرگزاری‌های فارس و میزان در اخباری به نقل از قاضی پرونده موسوم به (م. ه)، مدعی شدند مهدی هاشمی به حکم صادره اعتراض کرده است؛ خبری که سید وحید ابوالمعالی، وکیل مهدی هاشمی در گفت‌وگو با «شرق»، ضمن تکذیب آن، تصریح کرد: «ما نه‌تنها هنوز به حکم صادره اعتراض نکرده‌ایم، بلکه با درنظرگرفتن فضایی که حول این پرونده ایجاد شد و نحوه برخورد با این پرونده، اصولا تردید داریم که آیا اعتراض‌کردن به حکم، نتیجه‌ای خواهد داشت یا خیر. ابوالمعالی همچنین با بیان اینکه خبرگزاری فارس به جز اقدام به انتشار خبر کذب درباره اعتراض ما به حکم، در ادامه، خبر کذب دیگری هم درباره میزان محکومیت مهدی هاشمی منتشر کرده، افزود: «ما به دلیل غیرعلنی‌بودن دادگاه و قطعی‌نبودن حکم، مجاز به بیان جزییات نیستیم، اما قطعا جزای حبس، در حکمی که به ما ابلاغ شده از نصف میزانی که در خبرگزاری فارس اعلام شده هم کمتر است.» وکیل مهدی هاشمی همچنین با بیان اینکه قطعا از خبرگزاری‌هایی که این اخبار کذب را منتشر کرده‌اند، شکایت خواهیم کرد، افزود: «ما همچنین از برخی افراد که با وجود غیرقطعی‌بودن حکم، اقدام به بیان جزییات آن کرده‌اند نیز شکایت می‌کنیم و انتظار داریم که قوه‌قضاییه، همان‌طور که شکایت‌ها علیه ما را مورد رسیدگی قرار می‌دهد، به شکایت‌های ما از اشخاص و رسانه‌ها هم رسیدگی کند.»همچنین علیزاده‌طباطبایی اعلام کرد موکلم هنوز تصمیم به اعتراض نگرفته و اظهاراتی که در ارتباط با اعتراض به حکم منتشر شده کذب محض است و حق خود را برای شکایت از منتشرکنندگان این خبر محفوظ می‌داریم.

تقدیر همسر شهید شهریاری از تیم هسته‌ای

اعتدال:دکتر بهجت قاسمی همسر شهید دکتر شهریاری ضمن تکذیب حاشیه‌سازی‌های برخی از سایت‌های خبری، در بیانیه‌ای از زحمات و دستاوردهای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران تشکر کرده است. متن این بیانیه بدین شرح است:
«خسته نباشی دلاور» این جمله‌ای بود که وقتی رزمندگان از جبهه نبرد برمی‌گشتند گفته می‌شد. به نظرم بی‌مناسبت نیست که به رزمندگان برگشته از جبهه رزم سیاسی لوزان بگوییم: «خسته نباشی دلاور». بالاخره پس از ماه‌ها تلاش سخت در مذاکره با صف قدرت‌های بزرگ سیاسی جهان، به‌خصوص ماراتن نفس‌گیر روزهای اخیر در لوزان سوئیس، تیم مذاکره‌کننده با قرائت بیانیه‌ای به کشور بازگشت. این بیانیه نمادی از مقاومت قهرمانانه ملت بزرگ ایران است. به لطف الهی و به پاس استقامت و تلاش جوانان دانشمند و غیور این سرزمین هر شش قدرت جهانی با دستانی در دست هم مجبور شدند ساعت‌ها و روزهای طولانی بر سر میز مذاکره‌ای بنشینند که طرف مقابل آنها فقط «ایران قهرمان» بود و نهایتا بعضی از خواسته‌های طرف ایرانی را که خطوط قرمز ماست و تا پیش از این به‌هیچ‌وجه زیر بار آن نمی‌رفتند، بپذیرند (قطعا انتظار پذیرش تمام خواسته‌های ایران غیرمنطقی است). البته این فقط یک بیانیه است و باید منتظر ماند و دید طرف‌های غربی که بارها نقض تعهد کرده‌اند، چقدر به تعهدات خویش پایبندند. آیا قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران ملغی می‌شود؟ آیا تحریم‌ها را لغو می‌کنند یا بهانه‌تراشی کرده و همین تحریم‌ها را تحت تحریم حقوق بشر و اتهامات تروریستی و... دوباره برقرار می‌کنند؟ معتقدم هم مردم و هم تیم مذاکره‌کننده باید هوشیار باشند و به دیده شک و تردید عملکرد طرف مقابل را بررسی کنند تا در زمان توافق نهایی و مرحله اجرایی آن به بهانه‌های مختلف و تفاسیر متفاوت از اجرای مفاد توافق سرباز نزنند و دولت نیز باید محکم و استوار ضمانت‌های لازم جهت اجرای توافقنامه را داشته باشد و به محض تخطی حریف بتواند به وضع سابق برگردد. اینجانب به عنوان همسر دانشمند شهید دکتر مجید شهریاری نهایت تشکر و قدردانی خود را از تلاش‌های فراوان تیم مذاکره‌کننده و نیز تیم فنی هسته‌ای که تاثیر زیادی در پیشرفت مذاکرات داشتند ابراز می‌دارم.

تکذیب نامه منتسب به همسران شهدای هسته‌ای درباره لوزان

مهر: منصوره کرمی، همسر شهید مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران و از شهدای هسته‌ای، با تکذیب خبرهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و مجازی درباره حمایت همسران شهدای هسته‌ای از بیانیه لوزان گفت: ما اصلا هیچ بیانیه و نامه‌ای نداده‌ایم و این موضوع برای سال ۹۲ بوده است. سعی خانواده شهدا این است که به هیچ عنوان درگیر بازی‌های جناحی و سیاسی نشوند و منافع کلان ملی را مدنظر قرار دهند. همچنین شهره پیرانی، همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد نیز نوشتن چنین نامه‌ای را رد کرد.

ماجرای دیدار خصوصی ظریف- لاریجانی
روز گذشته و در حالی‌که جمعی از وزرای دولت، مسوولان دستگاه‌های اجرایی و معاونان رییس‌جمهوری روز شنبه با حضور در پارلمان، با علی لاریجانی، رییس مجلس دیدار و گفت‌وگو کردند، یکی از این دیدارهای نوروزی بیش از بقیه مورد توجه قرار گرفت.
دیروز اگرچه ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه ‌اجتماعی، نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، ظریف وزیر امور خارجه، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، طیب‌نیا وزیر اقتصاد، زنگنه وزیر نفت، واعظی وزیر ارتباطات، دهقان وزیر دفاع و ابتکار و امین‌زاده معاونان رییس‌جمهور و رییس و معاونان سازمان دیوان محاسبات برای دیدار نوروزی با رییس مجلس در بهارستان حاضر شده بودند، اما دیدار ظریف و لاریجانی یک بخش ویژه داشت؛ ملاقات خصوصی این دو و گفت‌وگو درباره دستاورد لوزان. گفت‌وگویی که پشت درهای بسته انجام شد و از محتوای آن خبری منتشر نشد، اما شاید نطق پیش از دستور امروز علی لاریجانی در اولین جلسه مجلس در سال جدید، از محتوای ملاقات دیروز رمزگشایی کند.
اما همه واکنش مجلس‌نشینان به دستاورد لوزان، منحصر به نطق رییس نخواهد بود و آنگونه که از سمت‌وسوی گفت‌وگوهای برخی از منتقدان جدی دولت پیداست، آنها تدارک وسیعی برای اولین روز کاری مجلس در سال جدید دیده‌اند. مهدی کوچک‌زاده تنها ساعاتی پس از اعلام نتایج مذاکرات لوزان، یادداشتی تند و انتقادی در مخالفت با این دستاورد منتشر کرد و حمید رسایی هم در متنی که رجانیوز به نقل از او منتشر کرده، وعده انتشار قریب‌الوقوع متنی مفصل در مخالفت با نتیجه مذاکرات لوزان را داده است. سایر چهره‌های همسو با تفکر رسایی و کوچک‌زاده هم با وجود همه حمایت‌هایی که در سطوح مختلف نظام از مذاکرات و نتیجه آن به دست آمده، اماواگرهایی را درمورد نتیجه مذاکرات بیان کرده‌اند. اماواگرهایی که قرار است امروز بعدازظهر با حضور تیم مذاکره‌کننده کشورمان در جمع اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طرح شود. آصفری از نیروهای منتقد دولت و از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، علت این حضور را «توضیح ظریف به نمایندگان درباره بیانیه لوزان» عنوان کرده است. این درحالی است که علاوه بر آصفری برخی دیگر از چهره‌های این کمیسیون نظیر اسماعیل کوثری، ابراهیم آقامحمدی، نقوی‌حسینی، جوکار و کریمی‌قدوسی از منتقدان جدی دولت و مذاکرات به حساب می‌آیند و احتمال اظهارنظرهای خاص پس از جلسه امروز تیم هسته‌ای و کمیسیون امنیت ملی وجود دارد. چنانکه در موارد قبلی هم کریمی‌قدوسی با نقل برخی مطالب از جلسات محرمانه این کمیسیون درباره ظریف، حاشیه‌هایی ایجاد کرده بود. از سوی دیگر اخبار رسیده حاکی از این است که محمود نبویان از دیگر مخالفان جدی دولت هم شب گذشته در موسسه آموزشی امام خمینی(ره) سخنرانی انتقادی درباره دستاورد مذاکرات لوزان داشته، سخنرانی‌ای که می‌تواند مقدمه‌ای برای انتقادات امروز بهارستان‌نشینان مخالف دولت باشد.

*خراسان

پيشنهاد دولتي ها براي اعلام مرجع تعطيل کردن ادارات
با توجه به ماده ۲۶ قانون بهبود مستمر محيط کسب و کار که تاکيد مي کند اعلام تعطيلي روزهاي کاري سال توسط دولت، فقط در شرايط وقوع حوادث غيرمترقبه يا بروز خطري که جان شهروندان را به خطر اندازد مجاز است، برخي مسئولان مهم اجرايي، خواستار تعيين «مرجع اعلام تعطيلي در مواقع اضطراري و آلودگي هوا» شده اند که با دستور مديران ارشد دولتي مقرر شده است با بررسي جوانب، شرايط تفويض اختيار دولت به افراد يا کارگروههاي مربوطه، احصا و تصويب شود.

سرنوشت عجيب ساخت يک پل روستايي در سيستم اجرايي
بر اساس گزارش يک نهاد نظارتي از بوروکراسي و مشکلات اداري موجود براي حل برخي اختلافات حقوقي در قوه مجريه، مشخص شده است اختلاف يک شرکت خصوصي و مسئولان اجرايي در يکي از استان‌هاي غربي کشور در خصوص تهيه لوازم و اجراي پل عابر پياده در يک روستاي محروم، پس از طي مراحل مختلف در استان، بالاخره توسط نماينده ويژه رئيس‌جمهور، براي بررسي اجرا يا تفسير قرارداد مربوطه، به شوراي عالي فني سازمان مديريت و برنامه‌ريزي ارجاع شده است.

*آرمان

 تشخیص ایدز توسط موبایل از سوی دانشمندایرانی
شنیده شد که با همکاری دانشمند ایرانی دانشگاه هاروارد امکان تشخیص دقیق بیماری‌ها با استفاده از تلفن همراه هوشمند فراهم شد. فرارو نوشت؛ دکتر هادی شفیعی دانشمند ایرانی مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد در رأس تحقیقات جالب توجه و تأثیرگذاری قرار دارد که نتیجه آن چیزی نیست جز افزودن قابلیت‌های تازه و مثمرثمر به تلفن‌های همراه هوشمند. وی و همکارانش اپلیکیشن جدیدی برای تلفن‌های همراه هوشمند ابداع کرده‌اند که به طرز چشمگیری وجود انواع باکتری در خون و بیماری‌های ناشی از آن را تشخیص می‌دهد. تشخیص HIV و E-coli از جمله اهدافی است که در توسعه این فناوری مد نظر قرار داشته است. بدین ترتیب می‌توان امیدوار بود که در آینده نزدیک ابتلای احتمالی افراد به این نوع بیماری‌ها حتی اگر در مناطق دوردست زندگی می‌کنند به راحتی و به سرعت صورت گیرد.
 
همسران شهدای هسته‌ای تکذیب کردند
شنیده شد که همسر شهید مسعود علیمحمدی با رد هرگونه نامه‌نگاری تشکرآمیز درباره بیانیه لوزان از سوی خانواده‌های شهدای هسته‌ای گفت:‌ قضاوت در این رابطه فعلا زود است. مهر نوشت؛ منصوره کرمی، همسر شهید مسعود علیمحمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران و از شهدای هسته‌ای، با تکذیب خبرهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی و مجازی در روز گذشته درباره حمایت همسران شهدای هسته‌ای از بیانیه لوزان ابراز کرد: ما اصلا هیچ بیانیه و نامه‌ای نداده‌ایم و این موضوع برای سال ۹۲ بوده است. وی ادامه داد: من امسال به دلیل مسائل شخصی و تولد نوه‌ام اصلا پیگیر اخبار نبوده‌ام و فرصت انجام این کار را نداشته‌ام، چه برسد به اینکه بخواهم نامه‌ای بنویسم. کرمی تاکید کرد: ما معتقدیم الان برای قضاوت درباره مذاکرات و این بیانیه زود است و باید تا زمان مشاهده نتیجه عملی آن صبر کنیم.
 
اتهام دزدی و دلالی به کی‌روش
شنیده شد که سرمربی تیم ملی فوتبال ایران هنگام عزیمت به اتریش با یکی از اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال همسفر بود و با وی درد دل کرد. مهر نوشت؛ کارلوس کی‌روش که بعد از رفع مشکل ممنوع‌الخروج شدنش در نهایت روز دوم فروردین‌ماه عازم اتریش شد تا به اردوی تیم ملی بپیوندد، در پرواز به آلمان با شهرام دبیری یکی از اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال همسفر بود و با وی به درددل پرداخت. دبیری در این خصوص گفت: من هم همان روز عازم آلمان بودم و با کی‌روش همسفر شدم. او خیلی از شرایط ناراحت بود و از بعضی مسائل گلایه داشت. کی‌روش می‌گفت که برخوردها با من اصلا خوب نبود و حتی در یک جلسه رسمی به من اتهام دلالی و دزدی زدند.
 
شکایت به بخاطر همایش دردسرساز دولت قبل
شنیده شد که برخی شرکت‌ها و پیمانکاران حاضر در فراهم کردن مقدمات شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، همچنان طلب‌های خود را که در قرارداد آنها با دولت وقت درج شده بود، دریافت نکرده‌اند. خراسان نوشت؛ درحالی که مدت زمان قابل‌توجهی از ایام برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد می‌گذرد، بر اساس گزارش یک نهاد مسئول در دولت به تعدادی از مدیران ارشد اجرایی، مشکلات و برخی اختلافات مالی مربوط به برگزاری این اجلاس همچنان ادامه داشته و برخی شرکت‌ها و پیمانکاران حاضر در فراهم کردن مقدمات این همایش، با ارسال شکوائیه به مراجع قضایی، خواستار دریافت مبالغ درج شده در قرارداد با مسئولان اجرایی وقت و همچنین خسارت تأخیر تأدیه این مبالغ شده‌اند.
 
ممنوعیت رئیس جمهور اسبق حل می‌شود
شنیده شد که معاون اول رئیس جمهور کشورمان از انجام اصلاحات در بسیاری حوزه‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد این مسیر ادامه داشته باشد.ایلنا نوشت؛ اسحاق جهانگیری در پاسخ به این سوال که در سال ۹۳ چه میزان از وعده‌های دولت یازدهم به ویژه در رابطه با بازتر شدن فضای سیاسی کشور عملی شده، گفت: شاید این وعده آن‌طور که برخی فکر می‌کنند، به شکل کامل عملی نشده باشد، اما مسیر، همواره مسیر اصلاح بوده و تا حد زیادی نیز اصلاحات انجام گرفته است و امیدواریم این مسیر ادامه داشته باشد. معاون اول دولت یازدهم در مورد ممنوع التصویری و ممنوع البیانی رئیس دولت اصلاحات گفت: این مسئله جزو اتفاقات لحظه‌ای و گذراست که ان‌شاءا... به زودی حل خواهد شد.
 
مشاور ایرانی باراک اوباما کیست؟
شنیده شد که همزمان با اعلام بیانیه لوزان شبکه خبری «العربیه» که پروژه کارشکنی در روند مذاکرات را دنبال می‌کند و از تفاهم سیاسی اخیر ناراضی است با انتشار گزارشی به نام یک شخصیت ایرانی اشاره کرده که در حلقه مشاوران «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری امریکا قرار دارد. این شبکه خبری از این موضوع به عنوان حضور چهره‌ای از به زعم آن شبکه «لابی تهران» در حلقه مشاوران کاخ سفید یاد کرده است. خرداد نوشت؛ شبکه خبری «العربیه» با اشاره به سوابق کاری «سحر نوروز زاده» دختر جوان ایرانی که به رئیس جمهوری امریکا مشاوره می‌دهد می نویسد: <اخیرا کاخ سفید نام هایی از چهره های بلندپایه‌ای را منتشر کرد که به پرزیدنت اوباما مشاوره می‌دهند. در میان این چهره‌ها نام «سحر نوروززاده» به چشم می‌خورد. او پیشتر مشغول فعالیت برای لابی طرفدار بهبود روابط ایران و آمریکا یعنی شورای آمریکایی های ایرانی تبار بوده است.»
 

آموزش دوره‌هاي اسلامي در دانشگاه هاروارد
شنیده شد که دانشگاه‌ هاروارد دوره‌هاي اسلامي برگزار مي‌كند؛ در اين دوره‌ها زبان‌هايي چون عربي، فارسي و اردو تدريس مي‌شود. مهر نوشت؛علاوه بر اين دوره‌هایي كه براي درك بيشتر دروس اسلامي است، دوره‌هاي ديگر اسلامي براي علاقه‌مندان برگزار مي‌شود و درس گفتارهاي ديني و معارف اسلامي ارائه مي‌گردد. در دانشكده الهيات دانشگاه‌هاروارد دانشجويان علاوه بر دروس مسيحيت‌شناسي به دروس اسلام‌شناسي و شناخت ساير اديان نيز مي‌پردازند و ايدئولوژي‌هاي ديني و اسلامي را فرا مي‌گيرند. اين دوره‌ها همراه با زبان عربي است و ضرورت دارد كه دانشجويان براي درك برخي از دروس عربي را نيز بدانند. اين دانشگاه به ارائه دروسي مانند عرفان و فلسفه اسلامي نيز مي‌پردازد و آثار نويسندگان اسلامي و ايراني را نيز بررسي مي‌كند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    اجب...
  • حسين ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    مشرق افراطي و تندرو هر چه ميتوني منفي باش ببينيم تا كي ميتوني اينكار را ادامه دهي.
  • علی ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    مشرق کار شما در انعکاس این مطالب ناپسند است من بعنوان رزمنده و خانواده شهدا از شما و دیکران مثل شمل راضی نیستم
  • عبداله ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    آموزش وپرورش اخیرا اقدام به اجاره مدارس روستایی جهت پرورش دام وطیور نموده است که امری در جهت در آمد زایی توصیف شده ولی آیا همه چیز پول می شود ! مدرسه روستای شفیع اباد قزوین و.........
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    این شریعتمداری هم خودش را داناترین ادم روزگارمی داندوازهربهانه ای برای کوبیدن دولت تدبیراستفاده می کند.مشرقی ها هم بدجوری هواشو دارند.
  • حمید کرسفی ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    چرا عناصر فراری از کشور فقط اصلاح‌طلبند!؟
  • ایرانی ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    ما ایرانیها 99 در صد به جهوری اسلامی رای دادیم کشور عزیز مان ایران را ساختیم با گوشت وپوست وخون از انقلاب دفاع کردیم وهرکسی بخواهد دست اوردهای شهدای ما از بین ببرد خودش نا بود خواهد شد وهیچ وقت هم خداوند دینش تنها نخواهد گذاشت
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    حقیقتا هم از داناترین افراد این مملکت است...
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    بالخره خانواده شهادای هسته ای نامه دادن یا ندادن؟ یا فقط همسر شهید شهریاری داده؟ چون اقای ظریف تو نگاه یک گفت نامه دادن خانواده های شهدا و تشکر کردن! چقد تعجب برانگیز بود برام. اما الان نفهمیدم همسر شهید شهریاری نامه داده؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس