کد خبر 402033
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در صورت شکست مذاکرات قطعا خوشحال نخواهم شد، اما دنیا به آخر نمی‌رسد، گفت: اگر روزی فکر کنم که از منافع ملی دفاع نکرده‌ام، آن روز خیلی ناراحت خواهم بود.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف در پاسخ به این سوال که برخی در جریان مذاکرات شما را به عنوان مصدق یا یادآور مصدق صدا می‌کردند در این رابطه چه احساسی داشتید؟

ظریف: خودم را در سطحی نمی‌دانم که با کسی مقایسه شوم زیرا من یک خدمتگذار کوچک هستم. مردم بزرگواری داشتند، اما من و همکارانم نتوانسته کاری شایسته محبت مردم انجام دهیم.

امیدوارم کاری انجام دهیم که ما را به عنوان خدمتگذار مردم بدانند و این که بخواهند ما را با شخصیت‌های ملی مقایسه کنند، من خودم را در این سطح نمی‌دانم.

اگر بخواهید یک کتاب در مورد هسته‌ای بنویسید نام آن را چه می‌گذارید؟

ظریف: اقتدار مقاومت مردم

قبل از سفر به چه کسی می‌گویید که برایتان دعا کند؟

ظریف: به همه می‌گویم که برایم دعا کنند، مخصوصا در همه مصاحبه‌ها این مطلب را گفته‌ام و به عنوان لغلغه زبان نمی‌گویم و به دعا و محبت مردم اعتقاد دارم. ما باورمان این است که هر چه خدا بخواهد می‌شود و هر چه خدا نخواهد نمی‌شود و یکی از چیزهایی که خواسته خدا را ایجاد می‌کند، دعا است و لذا بیشتر از هر چیز می‌خواهم دعا کنند.

اطمینان دارم حتی آن‌هایی که از ما انتقاد می‌کنند و دلواپس هستند، ما را دعا می‌کنند و این من را راضی می‌کند.

اگر مذاکرات به نتیجه نرسد چه احساسی خواهید داشت؟

ظریف: قطعا خوشحال نخواهم شد، اما دنیا به آخر نمی‌رسد و اگر روزی فکر کنم که از منافع ملی دفاع نکرده‌ام آن روز خیلی ناراحت خواهم بود و خداوند تلاش‌ها را می‌بیند زیرا بینا و آگاه است.

در رابطه با هر کلمه آن چیزی که به ذهنتان می‌رسد، بگویید.

ظریف: ژنو: خسته

فردو: تلاش دانشمندان ما مخصوصا کسانی که 8 ساعت زیر زمین کار می‌کنند.

1+5: گروهی که گرفتارشان شدیم 

تحریم: ناکارآمد

غنی‌سازی: حق مردم 

غرب: جایی که باید اعتماد مردم را جلب کند و نکرده

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    خدا حفظش کنه
  • امیر علی ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    اولین مسئله دولت با مردم اینکه 5+1 رو و بخصوص آمریکارو دشمن نمیدونن....اگه به آمریکا به چشم یک دشمن نگاه بشه...که واقعاً هم دشمنه ...واقعاً هم تو این 35سال هرسال دشمنیش رو بیشتر از قبل کرده...اگه به چشم یک دشمن نگاه میشد...سمت و سوی مذاکرات فرق میکرد...حیف که اونارو فقط کسانی میبینن که ...گرفتارشون شدن...حیف...
  • رضا ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    اگر مواردی که آمریکاییها در مورد توافق لوزان گفتن درست باشه باید آقای ظریف برکنار بشه
  • ایرانی ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    خدا قوت دلاور
  • سید ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    اگر دلواپس نبودیم همان سال59 عراق همه کشوررا اشغال می کرد و تحویل امریکا و اسرائیل می داد و همان بلایی که داعش و تروریستهای دیگر سر سوریه و عراق آوردند، سر مردم ایران درمی آوردند.بله عزیزم، 220هزارشهید و بالای 500هزارجانباز و 43هزاراسیر دادیم و کمبودها را تحمل کردیم و خطرات را پذیرفتیم و هزینه مقاومت را دادیم و خواهیم داد اما دلواپسیم که نفوذیها کاررا خراب نکنند. بله ، همیشه دلواپسیم.
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    انروز ناراحتی شما برای ما فایده ای ندارد > قطعآ ! پس بهتر است کمتر در مقابل دشمن لبخند بزنید
  • ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    این همه امتیاز دادن و آخرسر هم ادای قهرمانها رو درآوردن هم از او جوکهای بزرگ روزگاره... 19 هزار تا سانتریفیوژما شد 5 هزارتا (از 6000 تا 1000 تاش فقط تحقیقاتیه و 5000 تاش عملیاتی) . این یعنی کاهش به یک چهارم و البته تعداد زیادی از این امتیاز دهی ها... حالا ما نمیگیم خیانت کرده چون ایران مجبور بوده امتیاز بده چون ضعیفتر از طرف مقابله . از طرفی این کار رو نباید یه شاهکار دانست و ادای قهرمانان رو درآورد... تعادل هم چیز خوبیه...
  • ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس