کد خبر 401643
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با درخواست روز جمعه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر گنجاندن موضوع به رسمیت شناختن این رژیم از سوی ایران در توافق هسته‌ای مخالفت کرد.

واشنگتن:موجودیت اسرائیل در مذاکرات بی‌مورد است
به گزارش مشرق، فاکس نیوز نوشت: ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی ایران در توافق هسته‌ای مخالفت و تاکید کرد که مذاکرات تنها بر موضوع هسته‌ای تهران متمرکز هستند.

ماری هارف در پاسخ به سوالی درباره نگرانی‌های نتانیاهو گفت: این توافق تنها درباره موضوع هسته‌ای است.

وی در سخنان خود به این مسئله اشاره کرده که مذاکرات به اندازه کافی پیچیده است و به همین دلیل به مسائلی جز موضوع هسته‌ای پرداخته نخواهد شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنان روز جمعه خود با انتقاد از تفاهم هسته‌ای میان ایران و 1+5 به موضوع موجودیت اسرائیل به عنوان یکی از نگرانی ‌های اصلی خود اشاره کرده بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: "این توافق به فعالیت‌های هسته‌ای ایران مشروعیت بخشیده و یک ساختار بزرگ هسته ای را در دستان آنها می‌گذارد اما تحریم‌ها را بلافاصله علیه ایران بر می‌دارد، در زمانی که ایران به حمایت‌هایش از تروریسم در منطقه ادامه می‌دهد."

نتانیاهو در ادامه اظهاراتش در مخالفت با نتایج مذاکرات لوزان گفت: "این توافق ظرف چند سال آینده تمام محدودیت‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران را بر می‌دارد و اجازه می‌دهد که ایران یک ظرفیت بزرگی برای غنی‌سازی داشته و بتواند ظرف چند ماه چندین بمب هسته‌ای بسازد. "

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس