کد خبر 401604
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴

موضوع مذاكرات هسته‌اي يك موضوع ملي و فراجناحي است و تحليل و موضع‌گيري درباره آن از عينك منافع و مصالح گروهي و جنــــاحـي بزرگ‌ترين خيانت به آرمان‌هاي انقلاب و آينده اين ملت و سرزمين است.

به گزارش مشرق، در پي تفاهم هسته‌اي كه در لوزان شكل گرفت بازتاب‌هاي متنوع و بسياري در سطح رسانه و شبكه‌هاي اجتماعي و محافل مختلف طرح شد و تحليل‌ها و نقدها و تمجيدهاي گوناگوني ارائه شد. بنده به سهم خودم از تلاش شبانه روزي تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كه حقا و انصافا هرچه در توان داشتند به‌كار بردند تا نتيجه مطلوبي براي ملت ايران به‌دست آورند، تشكر مي‌كنم و در عين حال چند نكته را در اين رابطه با مردم عزيز در ميان مي‌گذارم.
 
 1. قطعا اتحاد در حمايت از تيم مذكره‌كننده هسته‌اي مانند پشتيباني از سربازان عرصه نبرد با دشمن ضروري است. نبايد پشت تيم مذاكره‌كننده را خالي كنيم اين كار مثل آن است كه وسط صحنه نبرد به‌دليل اختلاف سليقه و درگيري‌هاي قبلي شخصي و گروهي با سربازان، نبرد آنها را زير سؤال ببريم. دل نگراني از جزئيات تفاهم شده قابل پذيرش است اما توقعات بيجا داشتن از يك مذاكره در اين سطح به دور از منطق و عقل است. قاعدتا منطق مذاكره منطق دادوستد است و البته توازن اين دادوستد اهميت دارد اما برخي به‌گونه‌اي اظهارنظر مي‌كنند كه گويا قرار است در مذاكره فقط حرف ما به كرسي بنشيند! از سوي ديگر اگر معتقد باشيم هر توافقي خوب نيست و اين عبارت را صحيح ندانيم كه توافق بد بهتر از توافق نكردن است همچنان‌كه اوباما و آمريكايي‌ها به اين موضوع اشاره كردند بنابراين به صرف اعلام توافق هم نبايد اظهار شادي و شعف كنيم تا زماني كه جزئيات آن كامل و شفاف ارائه نشده است. اما به يقين آنچه در بيانيه مشترك آمده اگر برداشت لغو يكباره تحريم‌ها در ازاي اقدامات ايران صحيح باشد بايد اميدوار بود كه در تدوين نهايي توافق و طرح جزئيات نيز به همين منوال پيش برود. قطعا ما بين بيانيه كاخ سفيد و سخنان وزير امورخارجه كشورمان بايد به نماينده ديپلماسي كشورمان اعتماد كنيم و اميدوار باشيم كه چارچوبي كه او طرح مي‌كند در روند مذاكرات سه‌ماه آينده به ثمر بنشيند.
 
2. موضوع مذاكرات هسته‌اي يك موضوع ملي و فراجناحي است و تحليل و موضع‌گيري درباره آن از عينك منافع و مصالح گروهي و جنــــاحـي بزرگ‌ترين خيانت به آرمان‌هاي انقلاب و آينده اين ملت و سرزمين است. براي استقلال و رشد و شكوفايي اين كشور خون‌هاي زيادي ريخته شده و سربازان وسرداران بسياري جانشان را كف دست گرفته و از حيثيت و شرف اين ملت و انقلاب دفاع كرده و مي‌كنند. نفوذ و اقتدار فعلي ما در منطقه محصول همين جانفشاني‌ها و مجاهدت‌هاست. چه خيانت بزرگي است كه در وانفساي نبرد منطقه‌اي و هسته‌اي عده‌اي به‌دنبال آن باشند كه از اين نمد كلاهي براي خودشان ببافند كه قطعا اين خيانت به مردم هرگز بخشودني نيست. اگر پيروزي در كار هست همه ملت پيروزند و اگر تنگنايي وجود دارد همه بايد مشاركت كنند تا مملكت از اين تنگنا خارج شود. درايت و تدبير رهبري در انتخاب عنوان سال از اين روست كه هم دولت و هم ملت بايد همدل و همزبان باشند تا مبادا گرفتاري در گرداب تفرقه و كسب منافع و مصالح سياسي و جناحي به كشتي نظام و كشور صدمه بزند.
 
 3. بدون شك يگانه مسير موفقيت و پيشرفت كشور درون مرزهاي اين سرزمين است. سرنوشت ما و چشم‌انداز بلندمدت اين مرزو بوم را نه ژنو مشخص مي‌كند نه وين نه لوزان و نه هيچ جاي ديگر. نه اوباما مشخص مي‌كند نه كري و نه هيچ‌كس ديگر. آينده اين مملكت در دستان خود ماست به فرهنگ كار ما وابسته است، راز پيشرفت در مناطق جغرافيايي مستعد كشاورزي است، در صنايع گوناگون نهفته است، در اقيانوس سرمايه‌هاي فكري موج مي‌زند كه به‌عنوان نمونه در حوزه فناوري خاك مي‌خورد. سرنوشت اين كشور را من و شما رقم مي‌زنيم، جوانان خوش فكر و با انگيزه و تحصيل كرده رقم مي‌زنند. اقتصاد اين كشور را بايد از درون مقاوم و مستحكم كرد. قطع وابستگي به نفت و خام‌فروشي منابع غني اين كشور تلاش و همت مي‌خواهد، روحيه جهادي مي‌خواهد تا گردنه‌هاي سخت را طي كند. لوزان هرچقدر هم كه شادي بياورد آينده ما را نمي‌سازد. چرخ اقتصاد ما را براي هميشه نمي‌چرخاند. گره زدن همه امورات كشور به مذاكرات هسته‌اي اشتباه بوده و هست. تماشاچي كردن مردم، فعالان اقتصادي و به‌ويژه مسئولان رده‌هاي مختلف به نتايج مذاكرات آثار زيانباري دارد. همچنان‌كه نتيجه بلافصل اين اتفاق مطالبه عمومي براي كاهش فوري قيمت‌ها و... خواهد بود كه دور از انتظار است و در آينده نزديك سرخوردگي به ارمغان مي‌آورد. ما در دوره دولت نهم و دهم بالاترين درآمد نفتي را داشتيم اما وضعيت اقتصادي كشور مطلوب نبود و همچنان خام‌فروشي مي‌كرديم. اگر همه مراحل مذاكرات به خوبي و مطابق ميل ما پيش برود دوباره مي‌توانيم در مقياس بيشتري نفت بفروشيم و دوباره اقتصاد نفتي رونق مي‌گيرد. پس راه‌حل نهايي رشد و پيشرفت كشور ما به مديريت منابع اين سرزمين بر مي‌گردد نه گره مذاكرات!
 
 4. بزرگ‌ترين خيانت را كساني مرتكب مي‌شوند كه موضوع مذاكرات هسته‌اي و موضوعات مشابه را ابزاري براي دوقطبي كردن جامعه استفاده مي‌كنند. كساني كه بر اين شيپور مي‌دمند، قطعا خير و صلاح اين ملت و سرزمين را نمي‌خواهند و اهداف ديگري را دنبال مي‌كنند و متأسفانه عده‌اي هم جاهلانه در اين دام گرفتار مي‌شوند و حتي در بين خانواده‌ها و دوستان نيز به يك طيف صفر و صدي گرايش پيدا مي‌كنند و از روي هيجان يا چشم بسته همه‌‌چيز را نفي مي‌كنند و يا چشم بسته به به و چه چه مي‌كنند و در تقابل با يكديگر قرار مي‌گيرند. خسارت‌هاي جبران ناپذيري كه از اين رهگذر نصيب ملت مي‌شود بعضا جبران ناپذير است.
 
در پايان بنده اميدوارم كه در سال همدلي و همزباني ملت و دولت، مردم ايران طعم شيرين پيروزي‌هاي بزرگ را بچشند و با ايستادگي بر سر آرمان‌هايي كه اين انقلاب بر آن اساس بناشده نصرت الهي همراه اين ملت باشد. ان‌شاءالله


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • مهدی ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    احسنت ...عالی بود
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    تحلیل خوبی بود
  • پسر ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    کلاه گشادی سر ایران کردند ما محدودتر شدیم و آنها آزادتر از قبل شدن
  • ناشناس ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ایکاش دکتر قالیباف رئیس جمهور بود و میتوانستیم از مدیریت جهادی ایشان در سطح ملی استفاده ببریم .
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    چکاره ای ؟؟ تو اداره تهران موندی
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    کدوم وریه قالیباف؟
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    احسنت
  • بی نام ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    برو بابا
  • آریو سوئد ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    حتی اگر سازمان ملل بخشی یا همه تحریمها بر علیه ایران را بردارد غرب و آمریکا اینکار را نخواهند کرد. حتی خیلی از کشورهای متحد آمریکا امروز در لیست تحریمهای آمریکا هستند. مثلا صدور فناوری پیچیده موشکی به کره جنوبی ممنوع است. صدور هواپیمای جنگی نسل +۴ به بالا و موشک به پاکستان، اندونزی و... ممنوع است. صدور فناوریهای پیچیده نظامی و فضایی به هند و آمریکای لاتین ممنوع است۰ حتی ترکیه مجبور شد برای خرید نیروگاه اتمی با روسها وارد معامله شود. نباید فراموش کرد که تنها بخش کوچکی از مشکلات کشور ما بخاطر تحریم است. اقتصاد کشور نزدیک به یک قرن است که از بی برنامگی ، رانت، بهره وری بسیار پایین ،عقب ماندگی، فساد و وابستگی به نفت رنج میبرد. مشکل عمده اقتصاد کشور ساختاریست. مشکل تولید در کشور ساختاریست. مشکل فرار مالیاتی ساختاریست. وجود فساد و رانت در ادرات کشور ساختاریست. بی نظمی و قانون گریزی ساختاریست. نبود اخلاق در کار ساختاریست. این مشکلات با بر داشتن تحریمها حل نخواهد شد بلکه پیچیده تر میشود. کشور دیگر نمیتواند با فروش نقت بچرخد. جمعیت ما ۸۰ میلیون است. اگر ۱۵ میلیون بودیم امکان داشت که یک مدت دیگه با درآمد نفت زندگی کنیم. در حال حاضر در هیچ کجای جهان پیشرفته و در حال پیشرفت امکان زندگی با یک در آمد وجود ندارد. توقعات مردم بالا رفته. کشور ما هم منابع مادی کلان در اختیار دارد و هم نیروی انسانی کافی و باهوش. وظیفه مسئولین و مدیران کشور است که با بکارگیری افراد دلسوز و آگاه و برنامه ریزی درست و.... شرایط را برای پیشرفت و رفاه نسبی کشور آماده کنند.
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    زلفعلی جان تمام دستاوردهای هسته ای ، موشکی ، هوا فضا و ... با کمک جاسوان آژانس نابود می شوند آنوقت شما دم از یکپارچگی در مقابل این خیانت می زنید خیانت این دیدگاهی است که ترویج می کنید چرا که معروف است اولین شرط توطئه این است که جا بیندازی هیچ توطئه ای وجود ندارد
  • پیران ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آقای قالیباف...شما نیز دچار تناقض در مدیریت هستید.لازم است برای آگاهی عمومی صاحب نظران دارای کارشناسی عالی (نوابغ) دررسانه عمومی به مناظره بنشینند؟! سردار قالیباف دردفاع مقدس جهاد عمومی بود که نتیجه پیروزی داشت. یدالله مع الجماعه. از طرفی نیز اقدام انحصاری و کانالیزه بدون نقد افراد پیشرو هر قوه از ارکان این نطام مقدس درسیاست اجرایی مسئولان ذیربط موجب سوءاستفاده دشمن و پایه گذاری استبداد و وابستگی خواهد بود.
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    منصف بودن همیشه خوب بوده
  • ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    هیچ کدوم وری. مطیع امر رهبری
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ور و طرف آقای قالیباف همانطوری که صد بار گفته به سوی کار و تلاش و خردورزیه... نه اصلاح طلب و اصولگرا و سیاست بازی ....
  • ایرانی ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ماه زیر ابر پنهان نمی ماند
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    تقریبا تحلیل درستی بود . به نظرم قالیباف اگر رئیس جمهور میشد اتحاد در کشور بیش از پیش رقم میخورد. من به ایشون رای ندادم یعنی به فردی رای ندادم اما به نظرم انتخاب درستی بود. الان احساس میکنم دو قطبی هاشمی - اصولگرا ایجاد شده باز . البته بی تدبیری برخی از اصولگرایان و منم منم کردن اونها نقش بسزایی در ایجاد این فضا داشته . ما فقط پیرو خط رهبریم ولاغیر. ایشون بگه خوبه توافق خوبه بگه بده بده . در حال حاضرم هیچ توافقی حاصل نشده و باید منتظر تیرماه بود. مرگ و زندگی دولت روحانی به کاهش قیمت ها به قبل از سال 91 بستگی داره نه به توافق نهایی صرف. مردم از ایشون فقط کاهش شدید قیمت ها رو انتظار دارن و اگر این امر رخ نده قطعا این دولت توان رای آوردن در دور دوم رو نخواهد شد . شاید اصلاح طلبان رای بیارن ولی بدون کاهش شدید قیمت ها روحانی رای بیار نیست. انتخابات مجلس شورای اسلامی چندان معیار خوبی برای دورنمای ریاست جمهوری نیست چون احتمالا تا زمان انتخابات ما یک موجی خواهیم داشت که همه فکر میکنن قیمت ها کاهش پیدا میکنه ولی مطمئنا اگر این دولت شکست بخوره در کاهش شدید(دقت کنین شدید به قبل از 91 نه به قبل از 89 ) رای آوردنش غیرممکنه.
  • محمود ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    دقیقا این خود مردم هم هنوز درک نکردن و گرنه مذاکرات انقدر سر صدا پیدا نمیکرد ولی این دولت کارش تمام شود همه چیز مشخص خواهد شد و مردم همه واقعیت ها لمس میکنن
  • احسان ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    من سرهنگ نیستم من یه حقوقدانم!
  • مهدی ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    مواد مصرفیت چیه !؟!؟ چی زدی اینا رو میگی ... بمبی بوده
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    البته ایشون امروزقیمت بلیط رو25درصدگرون کردندایشون هم خسته نباشند!!!!!!!!!!!!
  • ایران ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    تو اداره تهران مونده ؟؟؟؟؟؟ برو از یه تهرانی با وجدان سوال کن ببین قالیباف تو این چند سال چه کارها که نکرده .. کجای کاری تو ... من اهل مازندران هستم به دلیل شرایط کاریم هر هفته تهران هستم واقعا تو فضای سبز و مدیریت شهری گل کاشتن ... ای کاش همه ی مدیران ما همینجوری بودن
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    دوست عزیز تو با پرچم امریکا بعد آنوقت مخالف امریکا، این چه معنی میده دنبال فتنه هستی پس گو رتو گم کن ما خودمان بلدیم چطور انتقاد کنیم.
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    نمیدونم چرا احساس میکنم ما داریم تو نقشه ای بازی میکنیم که آمریکا و اسرائیل کارگردانشن. اون از تخریب مجلس، اون از حمایت بی حد و اندازه از ظریف توسط کسانی که اصلا انقلاب و سران و ... قبول ندارند. اون از تخریب چهره ها قبل از موضع گیری نسبت به توافق نامه و ..... خدا داند چه آینده ای در پیش ما و فرزندان ماست. خدا رحم کند بر ما
  • قالیباف ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    البته همه مختارند در مورد مملکت خود اظهار نظر کنند نه شوی سیاسی! این آقای ظریف و گذشته دیپلماسی او آقای روحانی در قرارداد نگین سعد آباد، اصلا جای سرخوشی و اعتماد نابجا نمیگذارد. شاید ظریف و دیگران ذوق زده شوند در جلسه 5+1 اما بدون شک مردان بزرگ این مملکت که ذره ای به آمریکا خوش بین نیستند و بررسی ها خود را خواهند داشت. با شوهای سیاسی هم هیچ چیزی موفق نمی شود که اگر می شد وضع کنونی حاکم نمیشد! آقای قالیباف نیز بهتر است از گذشته عبرت بگیرند و اظهارات انتخاباتی را بگذارند برای مناظره سال 1396!
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    بله احتمالا به مشکلات اقتصادی یه حمله ی گازانبری میزدند :|
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    درود بر قالییاف مرد عرصه تلاش و کار
  • سعيد ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    يادتان نرود سال، سال همدلي با دولت است لطفا حمايتش كنيد شما كه كارشناس اتمي نيستيد فقط به دولت اعتماد كنيد همين
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ناشناس 16:17 گازانبری حرف خلاف واقع روحانی در مناظرات بود که خودش بعد از چند دقیقه حرفش رو عوض کرد
  • مصطفی ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    تو نیم من هم نیسی
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    انصافآ از بحث فروش تراکم که بگذریم(دادن مجوز 7 طبقه در کوچه های بن بست) مدیریت شهری آقای قالیباف خوب است. از منتقدین ایشون میخوام یه سر به بقیه شهرهای ایران بزنن تا تفارت رو احساس کنند
  • ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    بدجور سوختی!
  • مسعود ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    من نمیدانم اگر این نظرات خودتون باشه ؟!.......بهتر نبود به کار شهرداریتون می پرداختید که این همه مشکلات در ان روی نده ما کی میخواهیم یاد بگیریم که بحرالعلوم نیستیم و در هر کاری اظهار نظر نکنیم .ارادتمند مسعود
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    عزیز این چه جور قضاوته کردی !؟
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    در میدان نبرد اگر جنگجویان با ترفندهای دشمنان متحمل فشار شوند قبل از عقب نشینی تقاضای اعزام نیروهای کمکی کرده و به مبارزه ادامه میدهند. اما مبارزانی که اشتیاق خاتمه مخاصمه و جنگ را دارند عقب نشینی کرده و دل به بزرگواری دشمن خوش میکنند. رزمندگان دفاع مقدس هیچگاه تن به شروط نامشروع دشمن ندادند و عقب ننشستند.
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    شما که رای نیاوردی برای ریاست جمهوری تهران رو ول کردی به حال خودش
  • سبحان ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    50 تا 100 تومن
  • واقع بین ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    احسنت
  • دارا ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    به نظرم اقای قالیباف حرفهای کاملا منطقی و درستی زدند. ایشان نفر دوم انتخابات شدند (هرچند سلیقه من آقای روحانی و دولت امروزش را خیلی میپسندد) و جز خوش فکرترین نفرات اصولگرایان است و معمولا هم اهل افراط و تفریط نیست... اینکه حقوق هسته ای ایران به رسمیت شناخته شود یک رویاست حتی با همان 5 درصد چراکه قبلا به چندتا سانتریفیوژ هم رضایت نمی دادند و امروز به چند هزارتاش رضایت دادن...
  • محمدامین ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    من عاشقم حقوقدان یا سرهنگ یا دیپلمات نیستم
  • سید ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    آقای دکترقالیباف یک مدیر جهادی و مقتدر و بسیجی هستند. ایشان را ازدفاع مقدس و خصوصا بعدازآن درجریان اشغال افغانستان توسط طالبان بیشترشناختم. وقتی طالبان به هرات واردشد و اسماعیل خان به مشهدپناهنده شد، درنوارمرزی تایباد تحرکاتی توسط طالبان دیده شد که سردارقالیباف آمدند و آنها چندکیلومتر بداخل مرزهای افغانستان فرارکردند چون قاطعیت قالیباف را فهمیدند. درطول تصدی ایشان بعنوان شهردارتهران هم همگان دیدی که چه خدماتی داشته و دارد. ایشان موردتایید ارزشیها و بسیجیها و دلسوزان کشورهستند. خداحفظش کند.
  • امیر ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    مگه همه باید سیاست باز باشن ؟ یه آدم بی طرف دیدی تعجب کردی ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس