کد خبر 416702
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱

شهردار تهران گفت: مجموع گفتار و عملکرد برخی وزرا در واگذاری بخشی از امور و اختیارات وزارتخانه های متبوعشان به شهرداری ها ، نشان می دهد که این دولت نمی خواهد اشتباهات دولت گذشته تکرار شود.

به گزارش مشرق، محمد باقر قالیباف، روز پنجشنبه درحاشیه اجلاس مجمع عمومی روسای شوراها و شهرداران مراکز استان های کشور در شیراز،درجمع خبرنگاران افزود: در مقابل ما نیز وظیفه داریم که آمادگی خود را برای پذیرش کارها و وظایف بالا ببریم و شرایط را برای انجام کارها و ارائه خدمات به شهروندان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: ما این تصمیم و رویکرد دولت و وزرا را به فال نیک می گیریم و آماده هرگونه همکاری در این زمینه هستیم.

شهردار تهران اضافه کرد:در گام نخست، با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تفاهم نامه ای امضا کرده ایم که حوزه بهداشت به شهرداری تهران واگذار شود و بخش تخصصی درمان از سوی این وزارتخانه مدیریت شود.

او اظهار کرد: در بحث اداره مدارس نیز شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده تا این کار به شهرداری واگذار شود و وزارت آموزش و پرورش به کارهای حاکمیتی و کلان خود بپردازد.

وی ادامه داد: وزارتخانه های جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از دیگر وزارتخانه هایی است که در مورد واگذاری برخی از امورشان به شهرداری با آنها مذاکراتی انجام شده است.

او اظهار کرد: امروز دولت نشان داده که در تقابل با شهرداری ها نیست و یک اراده در بین دولتمردان برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری وجود دارد.

قالیباف، در مورد مسائل مطرح شده پیرامون بحث نظارت دیوان محاسبات بر درآمد و هزینه های شهرداری ها گفت: امروز کار شفاف سازی، کنترل و نظارت مالی بر شهرداری ها منطبق با قانون از سوی سازمان های حسابرسی که شورای شهر مشخص می کند به دقت انجام می شود و ضرورتی برای حضور دیوان محاسبات وجود ندارد.

شهردار تهران بیان کرد: دیوان محاسبات ساز و کاری برای انجام این کار ندارد و چنین اقدامی از سوی دیوان در روند کار شهرداری ها خلل ایجاد می کند.

وی افزود: در عین حال، در آن بخش از اعتبارات دولتی که در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد، دیوان حق و وظیفه دارد که بر این موضوع نظارت داشته باشد و هم اینک این نظارت اعمال می شود.

پنجاه و یکمین اجلاس روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استان های کشور که روز گذشته (چهارشنبه) در شیراز آغاز شده، امروز (پنجشنبه)با قرائت بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس