فقط نیم‌نگاهی به متن توافق لوزان به وضوح نشان می‌دهد امتیازاتی که ایران سخاوتمندانه تقدیم حریف کرده است، شفاف و قابل اندازه‌گیری است اما، آنچه حریف بر عهده گرفته است، مبهم، چندپهلو و تفسیرپذیر است به گونه‌ای که «وعده نسیه» گویاترین تعریف برای آن است.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری در سرمقاله روزنامه کیهان نوشت:

1- سال 1394 در نخستین روزهای خود با رخدادهای سرنوشت‌سازی همراه بود. بیانات رهبرمعظم انقلاب در حرم رضوی(ع) که باید از آن با عنوان «نقشه راه جمهوری اسلامی ایران» نه فقط برای سال 94 بلکه برای همه سال‌ها یاد کرد و سه رویداد بزرگ دیگر که هر یک از آنها به‌تنهایی می‌تواند در فهرست وقایع تاریخ‌ساز دنیای امروز جای گیرد. اول؛ حمله وحشیانه راهزنان شترسوار آل‌سعود با جنگنده‌های اهدایی آمریکا و اجاره‌ای اسرائیل به مسلمانان مظلوم یمن که در ادامه آرزوی برباد رفته اجدادشان، ابولهب و ابوجهل و ابوسفیان صورت گرفته است.
دوم؛ قلع‌و قمع تروریست‌های تکفیری داعش در سوریه و عراق که نطفه حرام آنها در رحم اجاره‌ای و مشترک غربی، عبری و عربی بسته شده بود و فرزندان روح‌الله در سوریه و عراق و لبنان با قلع و قمع آنها داغشان را بر دل والدین حرامی آنان گذاردند و سوم؛ مذاکرات هسته‌ای در لوزان که متأسفانه نتیجه آن کام ملت را تلخ کرد. چرا که حریف به فریب و خدعه، خواسته‌های نامشروع خود را که طی 12 سال گذشته بر زمین مانده بود به ایران اسلامی تحمیل کرد و کلاه ‌گشاد توافق ژنو را در پوشش بیانیه مطبوعاتی بر سر فعالیت هسته‌ای کشورمان گذاشت. در ادامه یادداشت پیش‌روی شرح بیشتری از این ماجرا خواهیم داشت.

2- سه رخداد یاد شده و بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب اگرچه ممکن است در نگاه اول چهار موضوع جداگانه تلقی شوند ولی با نگاهی دقیق‌تر می‌توان رشته‌ای را دید که هر چهار رویداد مورد اشاره را به یکدیگر گره زده است به گونه‌ای که فقط در یک جغرافیا و فضای واحد قابل ارزیابی هستند.

الف: انقلاب اسلامی مردم یمن الگو گرفته از انقلاب اسلامی در ایران است و حمله وحشیانه آل‌سعود به مردم مسلمان این دیار به اعتراف آمریکا و متحدانش یک جنگ نیابتی - PROXY WAR- از سوی قدرت‌های بزرگ است که تنها با هدف پیشگیری از تکثیر ایران اسلامی آغاز شده و ادامه دارد.

ب: هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود با عنوان «گزینه‌های دشوار» اعتراف می‌کند که داعش را سازمان «سیا» برای مقابله با بیداری اسلامی پدید آورده و می‌نویسد؛ برای جلب حمایت دولت‌ها از داعش به یکصد و چند کشور سفر کرده و آنها را متقاعد ساخته بود که پس از اعلام موجودیت داعش، این جریان را به رسمیت شناخته و از آن حمایت کنند، که دیدیم چنین کردند.

ج: چالش هسته‌ای 12 ساله اگرچه تابلوی هسته‌ای دارد ولی این تابلو فقط بهانه‌ای برای تحریم‌هاست و تحریم‌ها حربه‌ای برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران است، نکته‌ای که مقامات رسمی غرب و مخصوصا آمریکا بارها به صراحت از آن یاد کرده‌اند و دقیقا به همین علت است که به قول حضرت آقا؛ آمریکایی‌ها نمی‌خواهند چالش هسته‌ای تمام شود و «دیوید فروم» تصریح می‌کند که هدف اصلی تحریم‌ها در گام اول تغییر رفتار و در گام بعدی تغییر ساختار ایران است و صدها و بلکه هزاران نمونه دیگر از این دست که شرح آن به درازا می‌کشد.

بخشی از بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب و مخصوصا انتخاب شعار«دولت و ملت، همدلی و همزبانی» به عنوان شعار سال و اهمیت ویژه و سرنوشت‌ساز آن را باید در این عرصه به ارزیابی نشست. حضرت آقا با توصیه به ملت برای همدلی و همزبانی با دولت و توصیه‌های بیشتر به دولت برای همسویی با ملت، در پی‌آنند که دولت و ملت را به صورت «امت واحده» به مقابله با تهدیدها و توطئه‌های دشمنان بیرونی فراخوانند. دشمنان ریز‌ودرشتی که در دشمنی با ایران اسلامی با یکدیگر به ائتلاف رسیده‌اند.

3- و اما، درباره نتیجه مذاکرات لوزان گفتنی‌هایی هست که به چند نمونه از آن اشاره می‌کنیم و گزارش مستندی از این ماجرا نیز یکی از دو تیتر اصلی کیهان امروز است؛

اول: آقایان ظریف و عراقچی اعضای محترم تیم هسته‌ای کشورمان تا آخرین دقایق قبل از اعلام نتیجه مذاکرات تصریح می‌کردند که آنچه قرار است منتشر شود «بیانیه مشترک مطبوعاتی» است گفتنی است، بیانیه در تعریف حقوقی آن یک سند توضیحی یا توصیه‌ای است که اجرای مفاد آن الزام‌آور نیست و چنانچه تعهد و الزامی در آن باشد، دیگر «بیانیه» نخواهد بود، بلکه نام آن «توافق» است ولی انتشار این - به قول آقایان بیانیه- نشان داد سند یاد شده حاوی تعهداتی است که ایران ملزم به اجرای آن است. بنابراین دولت محترم، برخلاف آنچه ادعا می‌کند، به یک توافقنامه تن داده است و سوال این است که چرا واقعیت را از مردم پنهان می‌کنند؟!

دوم: در بندهای مربوط به ایران در متن اصلی توافقنامه، از عبارت «IRAN  HAS  AGREED  TO...- ایران موافقت کرده است که...» استفاده شده است و باید پرسید در کدام فرهنگ رسمی و شناخته شده حقوقی یا سیاسی، AGREEMENT مفهوم و معنایی غیر از «توافق» دارد؟ بنابراین چرا در مواجهه با مردم، این «توافقنامه» را بیانیه- DECLARATION- قلمداد کرده‌اید؟!
سوم: قرار بود و به صراحت اعلام شده بود که ایران به توافق دومرحله‌ای تن نمی‌دهد. ولی آقایان به شرحی که گذشت ابتدا یک توافق با چارچوب تعهدآور را پذیرفته‌اند و بحث و توافق درباره جزئیات را به بعد موکول کرده‌اند! چرا این خط قرمز را که همان کلاه‌گشاد توافق ژنو است نادیده گرفته‌اند؟!

چهارم: تأکید شده بود که فردو مرکز تحقیق و توسعه باشد و در آن دستکم 1000 دستگاه سانتریفیوژ برای غنی‌سازی به کار گرفته شود اما، آقایان موافقت کرده‌اند که در این مرکز حداقل برای 15 سال نه‌فقط غنی‌سازی اورانیوم صورت نپذیرد بلکه هیچگونه فعالیت تحقیق و توسعه‌ای که مرتبط با غنی‌سازی اورانیوم باشد نیز انجام نشود و معلوم نیست دیروز جناب رئیس‌جمهور با چه توجیهی در گزارش تلویزیونی خود از حفظ تحقیق و توسعه در فعالیت هسته‌ای کشورمان به مردم خبر می‌دهد؟!

پنجم: در توافقنامه لوزان تعهد کرده‌اند که از حدود 20 هزار سانتریفیوژ فعال فقط تعداد 5060 دستگاه آنهم از نوع IR-1 که نسل اول سانتریفیوژهاست در تاسیسات نطنز استفاده شود و متعهد شده‌اند دستکم برای مدت 10 سال از سانتریفیوژهای پیشرفته مدل‌های 2 و 4 و 5 و 6 و 8 که دستاورد دانشمندان هسته‌ای کشورمان است استفاده‌ای نشود! آیا می‌توان از این تعهد که به معنای از دست دادن دستاوردهاست با عنوان دستاورد لوزان یاد کرده و به آن افتخار کرد؟!
ششم: ایران در توافق لوزان متعهد شده است که حداقل برای مدت 15 سال ذخایر اورانیوم غنی شده خود را از 10 هزار کیلوگرم کنونی به 300 کیلوگرم کاهش دهد و 9700 کیلوگرم دیگر را اکسیده کرده و از تیپ اورانیوم غنی شده خارج کند، آیا کاهش 9700 کیلوگرم اورانیوم غنی شده از ذخایر کشورمان که حاصل زحمات شبانه‌روزی و ایثار و شهادت دانشمندان هسته‌ای است، درخور تقدیر است یا...؟!

هفتم: فقط نیم‌نگاهی به متن توافق لوزان به وضوح نشان می‌دهد امتیازاتی که ایران سخاوتمندانه تقدیم حریف کرده است، شفاف و قابل اندازه‌گیری است اما، آنچه  حریف بر عهده گرفته است، مبهم، چندپهلو و تفسیرپذیر است به گونه‌ای که «وعده نسیه» گویاترین تعریف برای آن است.
هشتم: قرار بود و مسئولان هسته‌ای بارها اعلام کرده بودند که هیچ توافقی را بدون لغو همه تحریم‌ها نمی‌پذیریم. ولی در متن توافق لوزان اولا؛ سخن از تعلیق در میان است و نه لغو، ثانیا؛ فقط بخشی از تحریم‌ها تعلیق می‌شود، ثالثا؛ همین تعلیق نیز قرار است در فاصله 10 تا 15 ساله صورت پذیرد و رابعا که از همه بااهمیت‌تر است این که تعلیق بخشی از تحریم‌ها به گزارش آژانس و راستی‌آزمایی تعهدات ایران موکول شده است و درباره بند اخیر گفتنی است که؛

الف: آژانس طی 12 سال گذشته علی‌رغم همه بازرسی‌ها و اطمینان از صلح‌آمیز بودن فعالیت هسته‌ای کشورمان حاضر به تأیید آن نشده است.

ب: از متن توافق برمی‌آید و پذیرش اجرای پروتکل الحاقی - بازرسی از هر مکان در هر زمان- نیز حاکی از آن است که این بازرسی‌ها تحت عنوان PMD- ابعاد احتمالی نظامی- صورت می‌پذیرد، یعنی آژانس باید اعلام کند که در فعالیت‌های نظامی ایران، هیچ نمونه‌ای که احتمال - دقت‌کنید فقط احتمال- بهره‌گیری از آن در سلاح هسته‌ای وجود داشته باشد، دیده نشده است! و این در حالی است که به قول خانم وندی شرمن بسیاری از موشک‌های ساخت ایران قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند و باید نابود شوند! به بیان دیگر، گزارش آژانس از یکسو مشروط به آن است که از تولید موشک‌های بالستیک دست بکشیم و موشک‌های تولید شده را نابود کنیم و از سوی دیگر تعلیق تحریم‌ها مشروط به همین گزارش آژانس خواهد بود و از آنجا که آژانس موشک‌های بالستیک را تحت گزاره PMD ارزیابی می‌کند! تحریم‌های تعلیق شده نیز در اولین بازه زمانی مجددا برقرار خواهد شد. یعنی امتیازات را داده‌ایم و تحریم‌ها نیز به جای خود باقی مانده‌اند! آیا این، همان فرمول «برد-برد»! مورد نظر است؟!
و گفتنی‌های دیگری که بعدها خواهیم نوشت...


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 283
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 71
  • ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    حالا ساده لوح ها بریزند خیابون و شادی کنن
  • ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ساده لوح نیستند. برده اند.
  • ناصر ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    1-طبق فرموده آقا ما سالیانه به 190 هزار suاورانیوم غنی شده نیاز داریم یعنی با 5هزار IR-1نمیتوانیم 190هزارسو غنی سازی کنیم این یعنی اهداف ما محقق نشد یعنی نمیتوانیم حتی سوخت نیروگاه بوشهر رو تامین کنیم 2- بازرسی های گسترده و طولانی امکان جاسوسی های گسترده و عمیق را نیز فراهم خواهد کرد 3-باز طراحی آب سنگین یعنی به تعویق افتادن بهره برداری از آن تا سالها 4-البته باید گفت در سایه تحریم ها هم امکان حرکت سخت شده بود و رفع تحریم ها اهمیت فوق العاده ای داشت
  • ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    جوگیر شدن اخلاق خیلی بدیه!
  • ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    احسنت آقای شریعتمداری خدا بهتون اجر بده که حقایق رو بیان میکنید نه اینکه مثل بعضی ها فقط بگید پیروز شدیم تورم صفر شد و........
  • لیلی ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    سخت ترین کار دنیا تلاش برای فهماندن موضوعی به کسی ست که نفعش در نفهمیدن است بنابراین زحمت یس خوندن نکشید برای جماعت منفعت طلب و صد البته راحت طلب
  • امیر ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    سلام به نظر من این بیانیه یا توافق می بایست در مجلس شورای اسلامی سریعا مورد بررسي دقیق قرار بگیرد وپس از از اطمینان از اینکه به نفع کشور میباشد اقدامات بعدی انجام پذیرد
  • amir ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    حاج حسین درود به شرفت که فرق نمیکنه کی باشه حق رو همیشه میگی این توافق واقعا آبروریزی هستش
  • ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    متن انگلیسی و فارسی توافق را لطفا ضمیمه کنید
  • ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    فردو که خاک عالم بر سر دشمن کرده بود نباید بلنگد باید جای نطنز و فردو را عوض می کردند فردو فوق العاده استراتژیک است!
  • سعید ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    خداییش حرف حق میزنه دیگه واقعا ادم فکر میکنه که اونهایی که منفی میدن امریکایین و ایرانی نیستن
  • ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    برای خودم که فردی ایرانی ام وبرای مردم عزیزم متاسفم بعداز خوندن این مطالب واقعا ناراحت شدم آیا کاری از دست ما برمیاد؟
  • ناشناس ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    بعضی وقتا بین بد وبدتر باید بدا انتخاب کرد.شرایط فعلی مملکت جوریه که به توافقی بدتر از اینم باید تن داد تا خون شهدا و جان زندها پایمال نشه.
  • ناشناس ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    امان از بی بصیرتی بعضی از مردم که دشمن رو دوست میبینند
  • یاسر ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اونا ساده لوح نیستن فقط دوست دارن به هر بهانه رقص و پایکوبی کنن!
  • ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    شماها دردتون چيز ديگه اي هست، اينها بهونه است
  • ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آقا این رو بهش میگن کودتای خزنده و خاموش! دور زدن ملت و مجلس و رهبری!
  • ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    کیهان عزیز، خداکنه همیشه با مردم صادق بوده و باشید و چیزی پنهان نکنید، نه فقط در یک موردخاص!!
  • ناشناس ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    فقط امیدوارم با یک عبارت "به جهنم" صورت مسأله را پاک نکنند
  • طالب حقیقت ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آن مرد که میگفت زیر هیچ سندی که حقوق ملت را ضایع کند، امضا نکرده‌ام رفته است!
  • ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    مجلس تحت هیچ عنوان نباید اجازه دهد PMD پذیرفته شود
  • ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    شما هم دردتون فقط رابطه با امریکاست توافق بهانه است وگرنه به هیچ وجه دغدغه کشور وعزت واستقلال از نظر شما مفهومی ندارد
  • مهر ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آقای شریعتمداری فقط بلدی انتقاد کنی .تو چیکار کردی برا این مملکت
  • ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    پذیرش PMD مساوی از دست دادن استقلال وقدرت دفاعی ماست اقایان واداده توجه کنند
  • ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اشتباه منفی دادم
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آقایات دولت راسنگویان بیان توضیح بدن
  • ناشناس ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    از این مطلب کیهان شگفت زده شدم یعنی ما همه چیزمون را دادیم
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    در زمان هاشمی به راحتی زیر بار NPT رفتیم واین مشکل را برای هسته ای کشور فراهم کردیم این کلاه گشاد درPMD سر عالیجنابان نرود
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ناشناس ساعت 6:53 تا كسي انتقاد ميكنه تهاجمي برخورد نكنيد هرچند شماها هميشه نشون داديد كه اهل منطق نيستيد و باانگ و برچسب و هياهو و سوت و كف جواب منتقدانتو ميدين ولي عقل هم خوب چيزيه . دلايل قوي بايد و معنوي نه رگهاي گردن به حجت قوي
  • یکی ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و شعار سال خواهشاً حرف اضافی موقوف ....
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آقایان اگه همه تاسیسات رو تعطیل می کردند مواد هسته ای بیشتری داشتیم چون با یه حساب سرانگشتی میبینیم که اگه 300 کیلو ده سال یعنی بیشتر از 300 کیلو نباید داشته باشیم ولی الان ما 10000کیلو داریم و اگه خواسته باشیم از 300 کیلو هرسال استفاده کنیم و در ده سال ضرب کنیم میشه 3000 کیلو که کمتر از چیزیه که الان داریم .
  • عبدالله ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ریس جمهور درنطق تلوزیونی صحبت از دست دراز کردن دوستی با تمام کشورها میکردند هیچ استثنایی قایل نشدند این نطق صحت همه چیز رو مشخص کرد دولتمردان اگاه باشند ملت ننگ دوستی با امریکا واسراییل نمی پذیرد
  • امیر خان ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    درود بر امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار !
  • ناشناس ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آقای شریعتمداری تخیلات شما فقط برای گروه بی سواد جامعه رنگ داره
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    متاسفانه به نظر من هم حق با شریعتمداریه. خیلی ساده میشه فهمید. غرب که 12 سال به هیچ توافقی تن نداده چطور راضی شده یک شبه توافق کنه؟ اون هم با تفسیری که دولتی ها میگن؟
  • بابک ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    سلام هموطن سوالی که وجود دارد این است: مابرای تولید برق ودیگر استفاده های صلح آمیز به چه حجمی وبا چه درصد از اورانیم غنی شده نیاز داریم؟ ضمنا ماهمه تسلیم اوامر رهبری هستیم نه مدی مسئولان روزنامه ها وقتی ایشان بپذیرند. سمعا وطاعتا.
  • محسن ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    کجای کارید این ها اهداف بزرگتری دارند که مسائل رو از ملت مخفی می کنند.عده ای فقط می خوان اثبات کنند که ما با آمریکا ارتباط برقرار کردیم و دولت های گذشته نتونستن این کار رو انجام بدن.الحق که رهبر ما سید علی رو دارن تنها می زارن.رهبری هر بار که صحبت می کنه بغض همه گلوشو میگیره.
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    من از الان نگران روح توافق نامه ام ( :
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    من از الان نگران روح توافق نامه ام...
  • لبو فروش ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    پس : فقط مصطفی احمدی روشن مصطفی احمدی روشن مصطفی احمدی روشن اضافه بود !
  • شيرازي ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    وقتي تمام ملت ودلت و.. دستامونو به علات تسليم برديم بالا اونها شايد دست از سرما بردارند والا معني انقلاب يعني مبارزه گرسنگي فشار و.. مگر غير اينه
  • ناشناس ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    درد ما ساده لوحی شما و امثال شماست که هرچقدر رهبر معظم انقلاب فرمودند امریکا قابل اعتماد نیست و ممکن است از پشت خنجر بزند توجه نکردید و تیم مذاکره کننده امتیازات نقد داد و وعده نسیه گرفت !
  • ناشناس ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    درود بر حاج حسین شریعتمداری که همیشه با صداقت حرف زده و از منافع ملی با غیرت دفاع کرده است .
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    جماعت نادون که صحبتهای آقای شریعتمداری رو ایراد می گیرید از همین بیاییه هم معلوم بود که چه کلاهی سر ملت رفته .
  • ناشناس ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم .
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    مرگ بر مشرق بیشرف و .... و طرفداران عقده ایشون و.....
  • ناشناس ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    حاج حسین مچکریمممم .
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    مسیولین مذاکرات خسته نباشند ولی اورانیوم تهیه شده را خنثی کنیم وزحمت 10 ساله واین همه هزینه ازبین رود وآنها چیزی ندهند وباز ی درآورند ما چه کاری میتوانیم بکنیم؟ ایا باز زمان وپول داریم برگردیم به زمان حال . آنها مکارند مکار
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    سیاست لبخند بهتر از این نمیشه
  • مغموم ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    بیاد قراردادترکمانچای افتادم انالله و انا الیه راجعون
  • مجتبی ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    گفته باشم انرژی هسته ای واس ماس
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اين امريكايى كه ما ديديم هر چند ساعت يك جور حرف مى زنه مدام با لغات بازى مى كنه از طرف ديگه كشورهاى عربى كه با ايران مدتى است بر سر لجبازى افتادن و اسرائيل كه دنبال شكار فرصت هاست و همه اينا در روند مذاكرات مداخله داره، روسيه و چين هم كه روش محافظه كارانه ايى در پيش گرفتن، به نظر اين حقير نبايست خوش باور بود و پيش بينى هر شرايطى رو در اينده كرد، اين كه عده ايى بدون عملى شدن اين توافقنامه به شادى مى پردازند هم درست نيست و ضايع شدن اصلا جذابيت نداره بايد صبر كرد.
  • محمد ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    صحبت های دیشب آقای عراقچی در شبکه دو بسیاری از سوالات و ابهامات آقای شریعتمداری را پاسخ داده است. به جز بحث NPT که به نظرم مجلس باید ورود کند.
  • تی تی ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    مردم ما همینن دیگه وقتی تیم ملی میره 3 تا باخت میاره هم میان خوشحالی می کنن اینا همون مردمن متاسفانه در شأن خودمون نه میخوایم نه رفتار می کنیم.
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    درود خدابر حسین شریعتمداری عزیز
  • از مهران ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    غربیها از اول هم گفته اندکه تحریمها رابرنمی داریم فقط ماباید تعلیق-تعطیل-محدودکنیم فکرنمی کنم انها به مردم دروغ گفته باشنداگرهم تحریمی رابردارندفقط چندموردخاص دررابطه بابرنامه ی هسته ای می باشدنه چیزدیگری
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    جواب مستدل ندارید. شما عاشق مرده باد زنده بادید.
  • احمد ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    امريكا كجا و كي از هم پيمانهاش و حاميانش حمايت كرده كه حالا بخواد سر قول و قرارهاي نسيه اش با ما وايسه
  • تازه مسیحی ایرانی مقیم نروژ ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    برای شادی روح خودمون صلوات!
  • محمد ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    درود خدا بر سردار اهل قلم حاج حسین شریعتمداری
  • محمد ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    سلام بنده هم ته دلم از این توافق راضی نیستم اما دقت کنین دقت کنین وقتی حضرت آقا میفرمایند دولت و ملت همدلی و همزبانی باید گفت ما در راستای فرمایش رهبر گرانقدرمان با دولت همدل و همزبانیم و اتحاد را باید حفظ کرد . اللهم عجل لولیک الفرج
  • ناشناس ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    حاج حسین دوستت داریم .
  • ناشناس ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    من که میترسم اجنبیا بیان وارد تاسیسات هسته ای ما بشن و از فرمولای هسته ای ما که امثال شهید شهریاری ساختن به نفع خودشون استفاده کنن حالا چکار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • از مهران ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    خوب چرا12سال بیش تعطیل-تعلیق-محدودنکردیم تااین همه قطعنامه صادرنمی کردندوحالا بگوینداثرتحریمهاست که ایران پای میزمذاکره امده
  • ناشناس ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    متاسفانه لغو تحریمها در ابهام قرار دارد و زمان دقیق آن در قرارداد مشخص نشده و این خبط دیپلماتیک بوده است .
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    خوبي اخوي !!!!!!!!!!!
  • رضا ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    برای اولین بار است که کشوری مشمول فصل هفت شورای امنیت شده، ولی با مذاکره و بدون جنگ توانسته بیرون بیاید. این نشانه هوشمندی مسئولین دولت و مقاومت مردم است.
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    وقتي منطقا نميتوني جواب بدي لطفا سكوت كن
  • ناران ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    این مرد واقعا مثل خودم فکر میکنه
  • ابراهیم ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    به نظر من دولت میخواست فقط توافقی بکند به برد و باختش کاری نداشت چون میخواست روی رای مردم تاثیر بزارد کجا امریکا به دشمنانش امتیاز داده اینم دومی باشه ...یه پاپاسی هم نمی دهد او ذلت ما را میخواهد
  • ماهان ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    کیف میکنم ازلفظ قلم حسین شریعتمداری احسنت.
  • ناشناس ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    فقط میتونم بگم...متاسفم
  • صادق ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    (۱۰) يَا بَنِي آدَمَ لَا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ كَمَا أَخْرَجَ أَبَوَيْكُم مِّنَ الْجَنَّةِ يَنزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِيُرِيَهُمَا سَوْآتِهِمَا إِنَّهُ يَرَاكُمْ هُوَ وَقَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاءَ لِلَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ ﴿الأعراف: ٢٧﴾ اى فرزندان آدم! مبادا شيطان شما را به فتنه اندازد، چنان كه پدر و مادر شما را از بهشت بيرون راند كه جامه‌ى [بندگى‌] آنها را از تنشان بر مى‌كند تا زشتى‌شان را بر آنها نمايان كند. بى‌شك او و گروهش از آن جا كه آنها را نمى‌بينيد شما را مى‌بينند.
  • مرتضیsk ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    دقیقاً از چی میسوزی الان ؟
  • عبداله ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ممکن است بخاطر مصالح کشور ویا دفع شر های بزرگتر ناچار به پذیرش شرهای کوچکتر بشویم اما این که افتخار وسرافرازی ندارد وجای ابراز خوشحالی نیست این چه حرکاتی است در منظر اجانب وبیگانگان .آخر چرا دشمنانتان را که اینهمه ظلم وجفا در حق کشورهای مظلوم و ضعیف عالم میکند وذلت وخفت شما را می خواهند را خرسند میکنید.بخدا قسم قدری عزت نفس ،خود باوری،حفظ اقتدار ملی خوب است.والله اگر دولتها در این کشور امور رو بدرستی مدیریت میکردند نیاز نبود به دشمنانمان اینقدر کرنش کنیم.واوضاع به گونه ای شود که برخی مردم ساده وسطحی نگر نیز حل مشکلات کشور رادر گرو باج دهی به اجانب بدانند.برای رفع گرفتاریهای این کشور باید روی ظرفیتهای داخلی حساب کنید تا با کم کردن نیاز نسبت به دیگران محتاج عقب نشینی وباج دهی نباشیم زیرا طمع اجانب پایانی ندارد.
  • مرتضیsk ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    دیدیم باسوادها چه توافقی کردن
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    فردو برگ برنده اصلی بود که متاسفانه سوخت شد تنها ترس رژیم صهیونیستی از فردو بود اما حیف
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اقای شریعتمداری چرا به جای انتقاد یه راه رو نشون نمیدی که توش جنگ و تحریم نباشه ببخشید یادم رفت قبلا نشون دادین بستن تنگه هرمز که.مساویه جنگه و جنگی که توش فوق فوقش یه ماه دووم میاریم
  • مرتضیsk ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اوووووووخ حقیقت خیــلی سوزش داره !
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ایشان فرمودند من در جزئیات مذاکرات دخالت نمی کنم
  • مرتضیsk ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آره منم گوش کردم ولی داستان بیشتر پیچیده تر شد ! اوباما و کری هم حرف زدن
  • محمدرضا ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    نظرم حق باشریعتمداری است امافکرمیکنم اگر لازم باشدحضرت آقا نظرحاکمیتیشان رااعلام میکنند که اشاره آن بزرگوارلازم است تامنویاتشان را با جان ودل اجراکنیم
  • نیما ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    مثلا قایم کنه که چی ؟قراره چی گیرش بیاد ؟برو بچسب به اصلاح طلبایی که خیانت توی خونشونه و حاضرند کشور را دو دستی تقدیم دشمن بکنند تا حسن نیت خود را ثابت بکنند
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ایشان وظیفه خود را که ژورنالیست است انجام میدهند
  • بهاره ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    فقط شعار رهبری را دستمایه خود قرار ندهید اگر پشت رهبری هستید به همه بیانات ایشان توجه کنید ...آنجا که فرمودند من از حیله ونیرنگ دشمن نگرانم
  • بهاره ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    مرگ بر خودت که تعصب چشم و گوش شما رو بسته و حقایق را نمیخوهید ببینید
  • ایرانی ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ایشون دارن واقعیت رو میگن، شما چرا میسوزید؟!!!!
  • هانی ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    خدایا هر کس به فکر خودش است خودت حامی این ملت و مملکت ما باشد ..
  • تازه ایرانی مقیم مسلمون آبادان ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ها خو مگه صولت بده ؟
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ما و لجني ها يه حس مشترك داريم : خطاب به بنفشه ها و سبز لجني ها دقيقا همان حس حقارتي كه شما از عزت سياسي در زمان دكتر محمود احمدي نژاد ( با دكتراي واقعي ) داشتيد همان حس حقارت را من و خيلي ها از ذلت سياسي در زمان ... ( با دكتراي مبهم و غير كاربردي ) داريم .
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    مگه ما در شعب ابي طالب قرار داريم. عزيزم ما الان در مرحله نبرد احزاب هستيم
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اي بابا از ساده لوحي گذشته مشكلات ديگري دارن زشته آدم بگه
  • ناشناس ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اول اینکه اشتباهی مثبت دادم. دوم، در جواب این بزرگوار باید بگم که اتفاقا رهبری با توجه به مطالبات و خواسته های ملت، میتونن در مقابل وادادگی آقایان بایستند. فراموش نکنیم که بی بصیرتی مردم سبب شد که امام علی (ع) 25 سال سکوت کنند و خار در چشم و استخوان در گلو شاهد از بین رفتن خیلی از ارزشهای اسلام باشند. پس رهبری عزیز فقط با پشتوانه ملت میتوانند بایستند و حق ملت را از زورگویان و زیاده خواهان بگیرند.
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آقا محمد رضا مقام معظم رهبري بارها نظر خود را اعلام كردند ؛ به دفعات فرمودند اين مذاكرات نتيجه اي نخواهد داشت ؛ ديگر چطوري بايد بگويند ؟
  • سجاد ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    منتظر نظر رهبری باشید هر چی ایشون بگن ...
  • الی ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    خاک بر سرت
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    جرات حمله ندارند. میفهمید این رو. به شما لطف نکردن که حمله نکردن. شما هموطن من هزاران هموطن دیگه داری که شب و روز دارن برای امنیت تو زحمت میکشن. مرگ بر آمریکای جنایتکار
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آقا خطوط قرمز رو اعلام کردن. نکنه منتظرید آقا پرچم به دست بیاد تو آزادی شعار بده.
  • دانشجو ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    باز هم که از کلمه "بیسواد" استفاده کردید، آقایان اهل منطق و گفتگو!!!!!! چرا سعی دارید قشر تحصیلکرده بابصیرت رو، بیسواد معرفی کنید؟؟!!! چون حضر نیستیم تن به ذلت بدیم و در مقابل ابرقدرتها تسلیم بشیم؟ واقعا متاسفم !!!
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    با نظر آقاي شريعتمداري كاملا موافقم ؛ حضرت آقا فرمودند ما به آمريكا اعتماد نداريم و مذاكرات نتيجه اي نخواهد داشت ؛ مسلما هيچكس در حال حاضر دلسوزتر و دورانديش تر از مقام معظم رهبري نيست .
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    1 ماه؟ :))) کافیه یه ناو هواپیمابر رو بزنیم. خواهید دید که هیچ غلطی نمی تونن بکنن این بیشرفای قاتل بین المللی. دوست من ایران هزار تا راه داره ولی تا وقتی نگاه به دست اجنبی باشه ....
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    خيلي عقبي !!! دهها بار رهبري نظرشون رو واضح گفتن . كجايي ؟ خوابي ؟ غرق چي هستي ؟
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آمریکا به دوستانش سر لطف نداره اون وقت همه ی تحریم ها رو برای دشمن استراتژیکش برداره. زهی خیال باطل.
  • محمد ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    دورود بر ظریف. کیهان نفسش از جای گرم بلند میشه خبر مردم رو ندارن.از وضع مملکت بیخبرند.با جنگ موافقی دلتون خنک میشه
  • شهروند ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    عزیزان ظاهرادراین مملکت زندگی نمیکنید؟اگرجنابعالی هم میخواستی با حداقل حقوق کارگری ماهی 700هزارتومان زندگی بچرخونی از دکترروحانی وتیمش حمایت میکردی بقول آقای رئیس جمهور سانتریفوژبایدبچرخد بشرطی که چرخ اقتصاد مملکت هم بچرخد.یه مقدار منطقی باشید.
  • ناشناس ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اگه بشیم دوست عزیز، خیلی خوشبین نباشید!
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    شماها ادب نمي شيد تا آمريكايي ها مثل صدام بهتون عملا بهتون ثابت كنند كه حتي نوكرشون هم باشي سروقتش دهنتون رو سرويس مي كنند چه برسه به توافق هسته اي باهاشون كرده باشيد
  • جواب داری قانعم کن ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    واقعیتو حسین شریعتمدار گفت. نقد دادیم و وعده نسیه رو گرفتیم. خدا بخیر کنه ...
  • خداپرست ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اگه فقط "یکی" بودی، ایران اینقدر مشکل نداشت؛ اما متاسفانه امثال شما "یکی‌ها" کم نیستن و با کج‌فهمی و نفهمی خود، تیشه به ریشه این نظام می‌زنن. تو که شعار سال رو میبینی چرا به صحبتای رهبر درباره مذاکرات توجه نمیکی؟ تو و امثال تو خودتونو به خواب زدین و نمیشه بیدارتون کرد. وای به حال این کشور با و جود افرادی مثل تو.
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اقاجان مادرت این کجاش برد برده ماکه هرچی داشتیم درطبق اخلاص گذاشتیم بابا یکی بیاد مارو نجات بده مردم که بلانسبت هالو نیستن این کلاه گشادرونبینن خدایا خودت به داد این مردم برس
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    چرخیدن سانتریفیوژ فعال بدون بارگذاری درفردو جوک سال است امریکا اگر خواستید ممکن 100000000 سانتریفیوژ دیگر هم موافقت کند بدون بارگذاری بیست چهارساعته بچرخد.تا تحقیق دونتون دربیاد. ما حکایت آب درهاون کوبیدن را شنیده بودیم این یکی بدون آب هاون را کوبیدنه.
  • خداپرست ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    به فرض که شریعتمداری و منتقدان دولت بیسواد و کم سواد باشن؛ خدا رو شکر که شریعتمداری بیسواده اما وطن‌فروش نیست.
  • ناشناس ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    دوست عزیز! فراموش نکنید که ما یک ملت انقلابی هستیم که بیشتر از 35 ساله زیر بار زور نرفتیم. پس باید برای آرمانهامون همیشه در حال جنگ و ستیز باشیم، چون جبهه کفر از هیچ ضربه ای به ما دریغ نمیکنه. به ویژه الان که انقلاب ما داره به کشورهای دیگه صادر میشه و ایستادگی ما داره الگویی میشه برای ملتهای مظلوم. این رو هم بدونید که خدا هیچ وقت ما رو تنها نمیذاره و در مقطع کنونی،وضعیت جبهه کفر به هم ریخته و اونا بیشتر به ما نیاز دارند.
  • خداپرست ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    از کلامت معلومه چه کسی عقده‌ایه. خدا شِفات بده.
  • سعید ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    شما کمی منطقی باش که چرخ اقتصاد مملکتو به مذاکرات گره زدی
  • خداپرست ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    جک استراو، وزیر خارجه اسبق انگلیس: «حسن روحانی دوست ماست؛ او همیشه به ما لبخند می‌زند...» ... روحانی واس ماس
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    بی ادب
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    خاطرت جمع جمع هيچ تغييري در زندگيت با اين توافقات مفتضحانه رخ نخواهد داد كه هيچ شرايط براي اين قشر سختتر هم خواهد شد قطعا خواهي ديد
  • مجتبی ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    عوام به راحتی کنترل ذهن می شوند
  • گرسماسر از کتالم ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    من طرفدار شریعتمداری نیستم از نظر عقیدتی هم کاملن با او مخالفم ولی واقیعیت را باید پذیرفت. اولن اینکه کلمات بار حقوقی خاص خود را دارند اگر اطلاعات ندارید لطفن علیه ایشان جبهه نگیرید. دوم اینکه اگه دیدید دشمن شما این همه خوشحال است، باید شک کنید. در جایی دیگر هم نوشتم، اگه قرار بود ما به این شکل انرژِی هسته ای داشته باشیم با زیر یک ملیارد دلار هزینه هم میتونستیم بدستش بیاریم بجای چند صد ملیارد دلار.
  • وطنم پاره تنم ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    هموطنان عزیز شعار امسال رهبری ندای هل من ناصر ینصرنی است لبیک بگویید. هر چه رهبری فرمودند همان رای ماست.
  • محسن ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    درود بر سردار قلم استاد شریعتمداری مرگ بر امریکا
  • ایلامی ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    من اصلا کاری به متن بیانیه یا توافق ندارم اینکه چی دادیم و چی گرفتیم فقط یک چیز می گم.حضرت آقا فرمودن که توافق باید روشن و شفاف و تفسیر ناپذیر باشه.این چه توافقیه که هر کسی داره ساز خودش رو می زنه و تفسیر خودش رو ارائه میده.همین یک دلیل برای عبور از خطوط قرمز کافیه و توافق باید کنسل شود.
  • فاضل ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    کُللش ماس ماست!!!!
  • محسن ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    درود بر سردار قلم استاد شریعتمداری مرگ بر امریکا
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    بی ادب
  • ناشناس ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اما امروز نه چرخ سانتریفیوژ میچرخه و نه چرخ زندگی مردم و مطمئن باش اوضاع بدتر هم خواهد شد .
  • مژگان ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    به نظر شما اگه اقای شریعتمداری به جای اقای ظریف میرفت چه دست اوردی حاصل میشد .بیرون گود نشستن هی بگی حریفو بزن زمین راحتترین راه . چی دادیم چی گرفتیم مهم نیس چه میکردیم .
  • شناس ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    توضیح نداره که ما یا بی سوادیم یا شناسنامه دار و یا به جهنم
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    و البته بعضی از مسِیولین
  • شناس ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آخر سو استفاده از سخنان ایشون بود
  • ناشناس ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    شهروند گرامی!!! چرا درک نمیکنید؟ ما هم از قشر کارگر هستیم و با هزار بدبختی زندگی میگذرونیم. اول اینکه اینا مشکلشون سانتریفیوژ و مسائل هسته ای نیست. مشکل اینها ایدئولوژی ماست که کاملا با اونها در تضاده، مشکلشون ظلم ستیزی ماست، مشکلشون حمایت ما از مظلومین جهانه، مشکلشون منطق و دکترین قوی ماست. بازم بگم!!! ما اگه صدها بار بدتر از متن این بیانیه هم به اونها باج بدیم بازم به ما اعتماد ندارن و ما رو تحت فشار قرار میدن. چون اونا به مسئولین واداده نگاه نمیکنن! از این ملت میترسن که تحت سخت ترین شرایط زیر بار ظلم نرفتند. از منطق حسینی ما هراس دارند نه از چرخش سانتریفیوژ!!! لطفا یه کم با بصرت برخورد کنید.
  • شناس ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    چرا بعضی ها که فقط رقص و پایکوبی براشون مهمه هر ننگی رو میپذیرند
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    شعار رهبری موقعی عملی میشه که دولت از فرمایشات رهبری تبعیت داشته باشه نه اینکه...
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    کدام رفع تحریم ها؟ برادر من متن توافق را بخوان با دقت!!!!!!!!!!!!!!
  • مجید ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    بروخداروشکر کن که وعده نسیه دادن
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    در آرشیو هست زحمت جستجو را بکش
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    از کلمه نادان استفاده نکن. استفاده از کلمات نادان و بی سواد و به جهنم و شناسنامه دار مخصوص دسته دیگر است
  • saeed kargar ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    دوست عزیز شما که میگی اگر ایران به تعهداتش عمل نکنه تحریم ها برمیگرده خوب عزیز ایران هم دوباره 20درصد رو غنی سازی میکنه
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    برادر من، شما فرض کن ما برای فرار از تحریم ها، حاضر بشیم تسلیم بشیم و امتیاز بدیم. فکر می کنی اینطوری اونها تحریم ها رو لغو می کنن؟ فکر می کنی با این سوتی های سیاسی که در این توافق هست، اصولاً گشایشی رخ خواهد داد؟ آیا نسبت متوازنی بین این گشایش و امتیازاتی که ما می دیم وجود دارده؟
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    نه چیزی دادیم و نه چیزی گرفتیم...
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اتفاقا صحبتهایش پر از تناقض بود
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    همزبانی با چاپلوسی و لوس بازی فرق داره
  • محسن ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    کی یاد میگیریم کلی بحث کنیم و کلی تصمیم بگیریم همیشه جزئی بحث میکنیم و کلی تصمیم میگیریم من از اقای ظریف دفاع میکنم چرا به کل کشور اهمیت میدن به نظر من ما باید اول از نظر اقتصاد قوی باشیم بعد دنیا مجبور است به حرف ما گوش کند الویت با اقتصاد است نه بحث هسته ای ما بیست میلیون بشکه نفت بر روی دریا داریم نمی توانیم بفروشیم
  • reza ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    واقعا درسته. اما یه جوری تو بوق کردنش که انگار الان اینجا شده بهشت..!! البته اینو قبول دارم که تمام تلاششونو کردن. اما وقتی یه چیزی شکست میخوره چرا باید به پیروزی تعبیر بشه.؟!!! متاسفم. یاد اون جریان 10-11 سال پیش افتادم وقتی که آقای روحانی از اون جلسه کذایی اومدن و صنعت هسته ایمونو 3 سال با لبخند متوقف کردن..!! خدا ظهور امام زمانمونو برسونه..
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    مشرق نظرم چه عیبی داشت؟ نیمه شب گذاشتم نکند مسئول تایید خواب آلود بوده؟ اهان باید تعریف تمجید توافق نامه می کردم تا منتشر شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مرتضیsk ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    پیشنهاد میکنم یه مقدار تاریخ مذاکرات هسته ایی بخون تا ببین اصلاً داستان از چه قراره !
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    دوستان توجه دارین که این بیانیه بوده و هنوز توافقنامه ای امضا نشده
  • حسین ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    بهترین دستاورد: لغو قطعنامه های شورای امنیت و خروج پرونده ایران از فصل7 شورای امنیت = عدم جنگ و کشتار هموطنان = عدم تخریب زیرساخت های کشور = دچار نشدن به سرنوشت سوریه و عراق و... پس این یه پیروزی بزرگ برای ملت ما بود... درود بر شرف و همت آقای دکتر ظریف
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    نه امیرکبیر را می شناسی و نه ظریف را!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    چرا دولت با الفاظ پیچیده مطالب رابیان می کند بگوید ما چه بدست آوردیم دشمن چی بدست آورده
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    چرا دولت با الفاظ پیچیده مطالب رابیان می کند بگوید ما چه بدست آوردیم دشمن چی بدست آورده
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    چه جالب جناب شیرازی . ما مبارزه و گرسنگی رو نخوایم با یاد شما رو ببینیم؟؟؟؟؟
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    بله با میلیادها پول ملت رفته است
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اگه یک ژورنالیست که خلاف نظرات ایشون رو داشته باشن هم به همین راحتی میتونن نظر بدن آیاا؟؟
  • ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ما در راستای فرمایش رهبر گرانقدرمان خوب می دانیم که از خط قرمز عبور کردند! ضمنا همزبانی با چاپلوسی فرق دارد!!!!!!!!!!!!!!
  • مهدي ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    از سايت مشرق بخاطر اطلاع رساني دقيق تشكر ميكنم در سالهاي جنگ بخاطر دفاع از كيان و ناموس و دينم به جبهه رفتم و درس را رها كردم براي شركت در كنكور از سهميه استفاده نكردم براي ثبت نام پسرم در مدرسه از جانبازي خودم استفاده نكردم خيلي از همكارانم در شركت نميدانند كه حتي در جبهه بودم چه برسد به انكه بدانند من جانباز هم هستم امروز احساس پوچي به من دست داده احساس ميكنم اقايان از دستاوردهاي بدست امده استفاده ميكنند و در صدد معامله با شيطان بزرگ هستند هر چقدر متن توافقنامه را ميخوانم امتيازي براي ايران و ايراني متصور نيستم هموطنان عزيز به شهدا چه خواهيم گفت؟ به امام شهدا چه خواهيم گفت ؟ مشرق عزيز مديوني اگر منتشر نكني راستي اين عزيزاني كه اين توافق نامه ذلت بار را به ايران تحميل كردند به كربلا هم ميروند؟ اگر ميروند به ارباب ازادگان چه خواهند گفت؟ مشرق عزيز مديون امام حسين (ع) هستي اگر چاپ نكني
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    هست و نیست را به باد دادن هوشمندیه؟! ناصرالدین شاه هم بود نمی گذاشت فردو تعطیل شود!
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    محال است با این کارها رای بیاورد صبر کنید و ببینید!
  • هموطن ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    جناب روزنامه نگار شما چرا همراه هیئت هسته ای نرفتید که انهارا راهنمایی کنید شما خودتان هم سهل انگاری کردید نه؟
  • علی راعی گلعذانی ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آخه این چه جورتوافقی است اوباما یه جور میگه روحانی جوردیگه حرف کی راباورکنیم
  • رضا ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    خوب راست میگه شریعتمداری-حرف حق تلخه برای بعضیها - واقعا اونایی که مخالف هست بگن چی بدست آوردیم ؟ یا آمریکاییها چی بدست آوردن ؟ اصل چیزی که بدست آوردیم اینکه تحریم ها قراره کنار بره تا چه اندازه چقدرش هم معلوم نیس حالا اونا چی بدست آوردن توقف برنامه هسته ای یعنی دیگه دانشمندامون تا 10 سال رو هیچ برنامه هسته ای کار نکنن تا 10 سال دیگه هم معلوم نیس آمریکا چه بلای بخواد سر ما بیاره حضرت آقا حرفش حقه که به آمریکا نمیشه اعتماد کرد
  • ناشناس ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آن مرد که 20 درصد غنی سازی میکرد رفته است الآن فقط تعلیق و تعطیل میکنند !
  • محسن ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    با سلام، بنا به خبر سی ان ان، که دیروز (14 فروردین) در همین سایت مشرق آمده بود، بیانیۀ لوزان به امضای هیچیک از طرفها نرسیده و الزام آور نیست. دکتر ظریف و جان کری هم گفتند هنوز توافقی صورت نگرفته. بارها هم همۀ طرفهای مذاکرات اعلام کرده اند که تا وقتی بر سر همه چیز توافق نشود هیچ توافقی صورت نگرفته. اما آقای حسین شریعتمداری بیانیۀ لوزان را توافق دو مرحله ای میداند. میزانِ صحّت و اعتبار سایر گفته ها و تحلیل های ایشان درخصوص مذاکرات را از همین مورد می توان سنجید! مطلب دوم این که، مگر ایشان با قاطعیت تمام نمی گفت هیچ توافقی صورت نخواهد گرفت؟ پس چطور معتقد است که توافق دو مرحله ای صورت گرفته ؟ و سوم، ایشان فرموده است: «نتیجۀ آن کام مردم را تلخ کرد». آیا آقای حسین شریعتمداری سخنگوی مردم است؟ بنده یکی از مردم هستم و کامم تلخ نشد. ایشان چطور از طرف بنده اظهار نظر می کند؟!!
  • ناشناس ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    مروارید غلتان را دادیم بجاش آب نبات گرفتیم !
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    چرخ سانتریفیوژ هیچ ربطی به نرخهای نا عادلانه برق و گاز و آب ندارد این یک نمونه اش! دولتی که ناز پولدارها را بکشد حتی در شرایط غیر تحریم هم کار خاصی برای مردم انجام نخواهد داد
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    امریکا با همپیمانانشان برنامه برای ایران دارند آنها می خواهند با ضعیف تر کردن ایران در آینده به ایران حمله کنند همان کاری را که با عراق در زمان صدام حسین کردند وقتی که فهمیدند عراق سلاح اتمی ندارد زود به این کشور حمله کردند . همچنین وقتی کشور سوریه را مجبور به انهدام کردن تسلیحاتش کردند به آن کشور هم حمله کردند و حالا هم با شهید کردن سرداران مان در سوریه و عراق و مشغول کردنمان در سوریه عراق و یمن به دنبال کاهش تسلیحات دفاعی ما هستند من مخالف حضور در سوریه نیستم ولی باید مواظب نفرات و سرداران باشیم انها سرمایه های دفاعی ما هستند و علی الرغم ارسال سلاح به کشور های دوست باید تولید تسلیحاتمان را دوبل کنیم و ذخیره کنیم. به همین دلیل سلاح اتمی را باید داشته باشیم یا حداقل در صورت تهدید خیلی سریع بتوانیم آن را درست کنیم چون حداقل بازدارندگی دارد و در این جهان با قانون جنگل اگر ضعیف باشی قورتت می دهند به عینه در دور برمون داریم می بینیم چه می گذرد.
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ....
  • ایرانی ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    تاریخ حقایق را اشکار خواهد کرد زمانی میرسد فرق خادم و خائن برای ملت روشن میشود پنهانکاری درست نیست ....
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    بله بر سر همه چیز توافق کردن! شما ببین صنعت هسته ای رو کردن یه آزمایشگاه! توافق کامل صورت نگرفته اما چهارچوب برجام مورد توافق قرار گرفته. امثال شما گردنشون زیر پوتین سرباز آمریکایی هم بره کامشون تلخ نمیشه.
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    پس اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی قبل از تصویب مجلس چیه؟ هوشیار باشیم.
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    حتما بعد اینکه اون 10 تن اورانیوم رو دود کردیم !!!!!!!! بعد اینکه آب سنگین اراک باز طراحی شد !!!!!!!!!!
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    وضع مردم به خاطر قول های 100 روزه عالیه. :) وضع مردم از اون جا بده که دولت همه ی امیدش رو گذاشته روی توافق. هموطن دیدی هی روح توافق ژنو رو آزرده کردن! اینم همونه.
  • ناشناس ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    الان برایه چی منفی دادی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    فعلا نه چيزي داديم نه چيزي گرفتيم !!!واي به روزي كه بديم وبگيريم!!!
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آقا نظرشونو گفتن. از خط قرمزها عبور شده. این تیم داره خودشو نشون میده.
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آیا می دانید توافق لوزان یعنی چه ؟!!! نمی دانید دیگه :د
  • ایرانی مسلمان ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    چطور بی بی سی و ووا از اون سر دنیا خبر شما ها رو دارن اما امثال شریعتمداری که تو این کشور زندگی می کنند خبر شما ها رو ندارن؟
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    چی داری میگی؟ حالت خوبه؟!
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    باشه...بهش می گم...
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آیا می دانید توافق لوزان یعنی چه ؟!!! نمی دانید دیگه :د
  • شهروند ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    سلام و عرض ادب . دوستان و یاران ؛ مگر نه اینکه دانشمند عزیز و محترم جناب آقای صالحی هم حضور داشته اند . ایشان که از همه ما مسلط تروآگاهتر میباشند . پسچرا اینقدر همدیگر را رنج میدهیم . موفق باشید . انشاءالله
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ماشالله چه خوب عمر کردی...رازش چی بوده؟!!!
  • مریم ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آقا ما هر چی میکشیم از صدقه سری احمدی نژاد است اون موقع که تحریم های سازمان ملل را گفت این یک کاغذ پاره است
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    چون گفتی باید سلاح اتمی داشته باشیم. ما برای دفاع احتیاجی به سلاح اتمی نداریم ... اسرائیل به لبنان حمله کرد و شکست خورد ولی دست به سلاح اتمی نزد با اینکه یاغی بود!!
  • دارا ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آقای ظریف و تیم هسته ای توانمندتان: خدا قوت و خسته نباشید بابت 17 ماه مذاکره نفس گیر و خستگی ناپذیر شما. مطمئنان این زمان مذاکره و حجم انبوه کاریتان (که هنوز هم به نتیجه نرسیده) دندانشکن ترین پاسخ برای اثبات پایین نیامدن شما در حفظ حقوق هسته ای ملت ایران است. با آرزوی نهایی شدن مذاکرات هسته ای ... 
  • سید الحسنی ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اتفاقا بهترین تدبیری که شده این است که فعلا در حد بیانیه کارها روبراه شده و تا تیرماه فرصت هست برای امضای اصلی !!!اینکه عده ای مثل حاج حسین و طرف مقابلش هم حرفهایی میزنند و انتقاد میکنند عین صواب است و درست !!اما عده ای هوچی و تابلد بیکاره ای که شلوغش میکنند و پایکوبی راه میندازند و دیگرانی دلواپس میشوند با زبان رکیک و ناصواب و بد بهمدیگر جواب میدهند و از طرفهای خود البته و حقیقتا ظاهری دفاع میکنند !! بهتر است بنشینند و تماشا کنند و اگر حرفی هم دارند درست و مودبانه نظر خود را بگویند یقین کار درست خواهد شد و مملکت روی رفاه و ترقی و امنیت خواهد دید !! هوچی ها . شایعه سازان . همیشه مخالفان . تند روهای الکی . لس آنجلسی ها !! خود را کنار بکشند اجازه بدهند با بحث و نظر های حکیمانه و مودبانه انشائ الله به نتیجه ای برسیم !!
  • ناصر نظر چاپ نشده ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    برادر محسن!1- یک بار دیگر نظرات آقای شریعتمداری را مطالعه بفرما؛ توافق صورت گرفته است چرا که ایران متعهد شده است.2- درحالی که ایران متعهد شده وبه همه ی عالم و آدم این تعهد اعلام شده بابت حلوای نقد، برای سیلی خوردن نسیه مان باید از هفت خان بگذریم.3-منظور آقای شریعتمداری از عدم توافق،توافق متوازن ومعقول بود نه توافق نقد بده نسیه نگیر! نه توافق باخت- برد.و همین اکنون نیز می توان با در نظر گرفتن منافع ملی پی برد که بود ونبود این توافق اثر ما به ازای آن چه داده ایم را ندارد.4-دو مرحله ای بودن اگر شاخصه ی دیگری دارد بفرما تا ما نیز آگاه شویم.5-تازه دشمن یک خاکریز جلو آمده و قطعا جسارت ها و تحریم هایش بیشتر خواهد شدبا این اطمینان به تمنای مذاکره و سازش های اهل رابطه با شیطان بزرگ.6-اصل مذاکره نیز مزه ای تلخ دارد با گرگ بی دندانی که شیر نمایی می کند چه رسد به این همه امتیاز دهی.آری این چنین است برادر محسن!
  • khadijeh ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    امام ي جمله داره ک ميگه هروخ ديدين امريکا داره باهاتون دشمني ميکنه بدونيد دارين راهو درست ميرين ولي اکه دوستي کرد بدونين راهتون غلطه ... الان بچه ما تو کدوم راهيم ??!!
  • رضا ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    زهی بلاهت و زهی سفاهت اگر کسی فکر کنه آمریکا در مذاکره به کشوری امتیاز واقعی میده. یقین داشته باشید حتی چیزهایی رو هم که به ظاهر تعهد کرده با لطایف الحیلی زیرش میزنه. حداکثر تا آخر سال گندش در میاد. فقط به عنوان نمونه به دوستان نادلواپس و خوشحال میگم که تاریخچه مذاکرات صلح یاسر عرفات با اسرائیل و آمریکا را از ابتدا تا انتها مطالعه و بررسی کنید تا ببینید که اینها چطور با پنبه مذاکرات سر حریف رو می برند.
  • سعید ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اقای شریعتمداری نمیدانم نظر و منظور شما از این حرفها چیست؟ چرا زمان احمدی نژاد حرفی نمنیزدید چرا؟
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    با توجه به شرايط بيانيه لوزان شكست ما نبود در صورت ادامه روند تحريم كشور هاي غربي به كمتر از نابودي تاسيسات هسته اي راضي نميشدند و اقتصاد ايران فلج ميشد. وادار كردن دشمن به صلح در شرايطي كه شكست ما قطعي بود شكست نيست ولو به قيمت امتياز دادن باشه. در واقع انتخاب بين بد و بدتر هست.
  • شعیب صالحی ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    کاری که شما انجام میتونی بدی اینکه خودتو آماده کنی برای انتخابات های آینده،جریانی که الان در حرکته برمی گرده به انتخابات ریاست جمهوری سال92،اونجاست که اگر از این روند ناراضی هستی جهت رو عوض کنی،فعلا باید بشینی و گوش به فرمان رهبری باشی
  • شعیب صالحی ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    حتی اگر بپذیریم که یک عده درد خودشون رو دارن بازم باید طرفدار جریان حق بود،شما اگر ایران سربلند م مستقل می خوای از اونی حمایت کن که در این مسیر حرکت میکنه ولو اینکه چند نفرشون ریا کارن و دنبال منافع خودشون،این بهتره تا حمایت از جریانی که کشور و استقلال و عزتمونو برباد میده
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    احسنت به شما . منطقی و با حفظ ادب. ای کاش موافقان و مخلفان با لحن خوب با هم صحبت کنند.
  • شعیب صالحی ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آقا محسن استقال اقتصادی با بومی کردن اقتصاد و مقاوم کردن اون به دست میاد نه وابستگی به فروش نفت یا واردات
  • mohsen ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اگه این توافق به ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال برای جوانان کمک کنه اون وقت بردیم. وگرنه ، بد جوری باختیم.
  • احمد ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    تو راه خودمون
  • زین العابدین ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    واقعا من نمیدانم تغییر هسته مرکزی راکتور آب سنگین اراک معنی اش چیه ایا می خواهند این مرکز را به به یک واحد بی خاصیت تبدیل کنند و یا عیب کار از خور مهندسین ما بوده آیا با این 5 هزار سانتری فیوژ واقعا نیاز های ما تعمین خواهد شد؟ بنظر مام با مشتی راهزن طرفیم که پول های مارا بلوکه می کنند تا فعالیت های هسته ای ما را محدود و ناکارامد کنند
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اگر احساس برنده بودن کنیم در حالت شکست هم برنده ایم در غیر اینصورت در هر صورت بازنده ایم
  • یوسف ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    من یک اصلاح طلب هستم ولی به نقدهای آقای شریعت مداری تحسین می گویم چون حسابی سرمان کلاه گذاشتند و یک قرن ما را از عرصه علمی عقب انداختند و دولت هم مردم را ساده می پندارد
  • خداپرست ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آقا سعید! من طرفدار احمدی‌نژاد نیستم و با کارهایی که در سطح داخل کشور انجام داد از این فرد متنفر شدم؛ اما از حق نگذریم همین فرد در مقابل زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها اجانب ایستاد و به اونا اجازه عبور از خطوط قرمزمون رو نداد.
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    آره جون پدرت که تو اصلاح طلبی
  • قربان ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    سلام به همه اجازه دهید و کمک کنید تا کارشناسها کارشون را انجام بدن
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اشتباه منفی ددادم
  • مهدی ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    واسه خودت متاسف باش مردک
  • مرتضیsk ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ناشناس ۱۲:۳۰ انگار تو این کشور زندگی نمی نُمایی ! از زمون دولت خاتمی به اینور ، آرشیو روزنامه ها و سایت های اصلاح طلبان و همقطارانشان منتظر مطالعه شماست
  • مرتضیsk ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    شما که این فکر مهم به مغزتان خطور کرد هم قصور کردید زودتر نگفتید آخه سهل انگاری تا چه حد ، مگه نه !
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    :))) همه هم خوب. همه چی رو هم بردن. ما همه خوبیم. کارشناسامون هم خوبن. به به.
  • مرتضیsk ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    جایِ این پاچه خواری ها یکم متن بیانیه بخون تا وجدانت آروم بشه خدارو خوش نمیاد اینقدر خودتو عذاب میذی
  • مرتضیsk ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    دیگه عادت کردیم همیشه وقتی کم میاریـن گیر میدین به دولت قبل ! در ضمن آرشیو کیهان منتظر تعجبِ افرادی مثِ شماست
  • ابوالفضل ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اونوقتی که آقا شعار مدیریت جهادی رو انتخاب کردند شما به دولت نگفتید حرف اضافی موقوف...
  • ناشناس ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    منظور ایشان از قهرمان مبارزه با استعمار حاج حسین شریعتمداری است .
  • ناشناس ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    درود خداوند بر آن خاندانی که حتی در برابر تحریم آب هم تسلیم نشد و تن به ذلت نداد .
  • شاهد ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    مشرق لطفا یه نگاهی به نظر ماهم بکن ،8صبح کجا الان کجا هنوز بررسی نشد؟
  • ناشناس ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    یعنی تسلیم شرق و غرب در مقابل ایران !!!!!
  • ناشناس ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    دکتر با کاغذ پاره خواندن تحریمها دشمن را تحقیر میکرد اما امروز با موثر دانستن تحریمها دشمن را امیدوار و جری تر کردند .
  • محمود عزیز دل ماست ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ناشناس حرف مفت زدن راحته ثابت کن با میلیاردها پول رفته اونی که با میلیاردهای ما داره زندگی میکنه همونیه که داری سنگشو به سینه میزنی و نمیفهمی
  • ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    منظورت شریعتمداری بود فکرکنم ولی همه فکرکردن ظریف رو میگی نه؟
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    خودتی
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    احسنت آقای شریعتمداری خوب بود تحلیل هایتان
  • میثم ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    از تنتاک استفاده کرده
  • شعبان ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اصلا ظریف و تیمش اینکاره نیستن. باید یه متن میگرفتن دستشون میرفتن اونجا میخوندن و بر میگشتن. اونا هم هی واسه خودشون قطعنامه صادر میکردن تا قطعنامه دونشون پاره میشد.
  • ناصر ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    منفی نباشید خدا بزرگه
  • محمد ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    تو خوبی؟! شعر میگی تو این هیرو ویری عزیزم؟
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    خدای بزرگ، عقل داد تا ساده لوح نباشیم. (برو عمو)
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    میگم اینکار رو روی یخ انجام بده جواب میگیری: هه هه هه، هه هه هه
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    یعنی همه فهمیدند که افسادطلبان، خائن به وطن هستن :)
  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    حالا خوب شد که 25 سال مجبوریم خودمونو به 4 تا دزد و قاتل بین المللی ثابت کنیم؟ حالا خوب شد که تخریم ها رو تا اثبات صلح آمیز بودن برنمیدارن؟ حالا خوب شد که تا فرزند شما حق نداره تکنولوژی ها با غنی سازی 5 درصد و بالاتر رو ببینه؟ حالا خوب شد که 13000 سانتریفیوژ رو انبار کردیم و حتی حق استفاده آبشاری از سانتریفیوژهای نسل جدید رو نداریم؟ حالا خوب شد که رئیس جمهور مملکت میگه هسته ای درست شد در سال انتخابات با ما همدلی کنید!!!! حالا خوب شد که PMD رو قبول کردیم؟ اگر سال 88 عده ای بی وطن اختلاف آفرینی نمی کردن قطعنامه دونشونو پاره کرده بودیم.همین الانم اگه به خودمون باور داشته باشیم همه چی حل میشه.
  • حق خواه ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    به شماچه ربطی دارد شریعتمداری .... ؟؟؟؟
  • seyed mehdi ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    توافق گرگ با بره.شدنیه؟؟؟
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم ،ببخشید. .
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    این نظرتکراری روتو یه صفحه ی دیگه هم خوندم. بادعای گربه سیاه بارون نمی یاد. .
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ؟؟؟؟
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    خـداخـــــیـرت بـده، بـــــــسـی خـندیـدیـم. . .
  • علیرضا اهواز ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    اشتباهی بهت مثبت دادم
  • ایرونی ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    هر چه خواستید اوردیم، وعده هاتونو بردیم، به همه میگیم که بردیم فردو که اَمنه از بمب، خالی کردیم براتون نطنز بی دفاع هم، آماده واسه بمباتون هر چه خواستید اوردیم، وعده هاتونو بردیم، به همه میگیم که بردیم ذخایر غنی رو، رقیق کردیم براتون، واسه ی آرزو تون برمی چینیم خودمون؛ چرخون های عزیزو چرخون هایی که روشن، روشن کرده با جونش میدیم شون ارزون، واسه ی وعده هاتون هر چه خواستید اوردیم، وعده هاتونو بردیم، به همه میگیم که بردیم ایزوتوپ های سنگین (238) دیگه تفاله است برامون به جز اراک دیگر، راکتور آب سنگین، رویاست واسه فصه هامون هر چه خواستید اوردیم، وعده هاتونو بردیم، به همه میگیم که بردیم پروتکل الحاقی، نمک روی زخم هاست بگذار بیاند عزیزان، هر وقت میخواند بیایند، هر جا میخواند بیایند اسرار مملکت را، هر چه میخواند بدانند هر چه خواستید اوردیم، وعده هاتونو بردیم، به همه میگیم که بردیم اینها که دادید برفت، زحمت دیگران بود تدبیرتون همین بود؟ امیدتون به این بود؟ بالا رفتیم ماست بود، پایین امدیم دوغ بود، وعده هاتون دروغ بود هر چه خواستید اوردیم، وعده هاتونو بردیم، به همه ام میگیم که بردیم هر که بگوید جز این، مغرض بی سواد است هلهله پوچ تان حباب روی آب است مشرق جان، مرد باش و منعکس کن!
  • شناس ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ناشناس جان بپا شما دور نزنی ،مستقم برو .چرا دست آورد را کودتا معرفی می کنی؟
  • شناس ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    شما که جماعت را نادان می پنداری از نادانی خودت است که اینگونه می پنداری
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ما کمتر
  • ali.pm ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    واقعا متاسفم برای شما که از ساختار کشور ها اطلاع ندارید و اینگونه ایران را هم ردیف عراق و سوریه قرار میدید اگه یادتون رفته من یادتون میارم اینجا ایرانه جایی که با وجود تحریم ، گرسنگی و خیلی مشکلات دیگه 8 سال جلوی کل دنیا ایستاد . . . اینو آویزه ی گوشت کن اینجا ایرانه . . .
  • مهدی ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    قابل توجه همگان : با توجه به توافق آخ ببخشید تفاهم نه بیانیه مطبوعاتی به جهت اینکه 13000 سانتریفیوژ مازاد داریم دولت تصمیم گرفته آنها را از دم قسط بفروشد برخی مزایای سانتریفیوژ : برنج دم میکنه ، لباس میشوره ، ظرف میشوره ، نون میخره ، جارو میزنه و کلی کار دیگر
  • حسن ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    با سلام. هرچند که باید با دولت همدل بود اما به معنای عدم انتقاد از توافقات داخلی و بین المللی نیست. و انتقاد آقای شریعتمداری که با دقت نظر و استدلال بوده است درخور تامل است. به نظر بنده هرچند که عبور از تحریمها منافع خوبی برای کشور خواهد داشت اما اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای برای این مهم دستاورد قابل قبولی نداشته اند
  • ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    واقعا این سازمان ملل چیه مرده شور هرچی سازمان ملله ببرند که ما از نظر ان ها یک تروریستیم
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    چطور به تو ربط داره ولی به ی مدیر مسئول روزنامه ربط نداره؟؟
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    برای آنانکه سوارکار نیستند چه فرقی می کند که افسار پاره باشد یا اسب زین نداشته باشد؟ آنانکه سوار کارند می دانند اسب باید رام شود و سپس قابلیت برای سوارکاری را پیدا کند. غم و غصه داشتنِ زین و یا چگونگیِ افسار مرحله بعدی است که باید مورد توجه قرار گیرد. سوارکاران امروز با اسب بدون زین پارکول 140  سانتیمتری را پشت سر می گذارند و مدال جهانی می گیرند در حالی که : مدعیان جامانده اسب زین شده را فقط در باکسی غیر استاندارد نگهداری کردند و هم خود از سوارشدن ترسیدند  و هم از سواری دیگران خوف داشتند. اسب را باید ابتدا رام کرد و سپس سوار شد. شما چون سوارکار نبودید از ابتدا خیال کردید با زین و یراق مشکل حل می شود. اسبی که رام نشده و تعلیم ندیده با هر زینی برای سواری خطرناک است و سوارکاران امروز خود دریافتند که این اسب وحشی را چگونه ابتدا رام کنند و سپس در صحنه جهانی حضور پیدا کنند.
  • ناشناس 2 ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    ای ناشناس نمک نشناس توهین بده به خود ا
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    هههه خنده دار بود:| دشمنی که تو میگی بیش از 70 ساله که هسته ایه نیاز به فرمولای ما نداره.
  • مجتبی ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    خداییش این همه مغز داریم که نظر میدن و انتقاد میکنن چرا همین اقایون عقل رو نمیفرستین برن توافق هسته ای انجام بدن
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    واقعا اوج بی انصافی هست
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    عزیزم ما باید طبق دستور رهبری از عصبیت ها دوری کنیم اینها در شعن وطن فروشها است نه ما
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    این ناشناس بالایی خیلی عالی بهت جواب داد بشنو
  • ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    در غلتان دادیم آب نبات چوبی تحویل گرفتیم . دوستان اگه به صحبتای ظریف امشب تو برنامه نگاه یک دقت میکردید متوجه میشدید این اقای یه اصطلاح وزیر به خودش زحمت نداده که متن توافق شده که به انگلیسی هست رو بخونه. به صراحت هم گفت که در قطعنامه 598 دخیل بوده.همونی که جام ظهر به امام نوشاندند. آیا جام دیگری در راه است؟ همین آقا که روزی میگفت آمریکا با یه بمب ایران رو با خاک یکی میکنه گفت آمریکا دیگه قدر قدرت نیست .خیلی جالب .چون عهد نامه ترکمانچای امضا کردن دیگه آمریکا قوی نیست امام خامنه ای فرمودند نگاه به داخل اما ....... برگشتیم به دهه 80 دوران کوی دانشگاه برگشتیم به دوران امثال مهاجرانی و سازگارا خدایا رهبر عزیزم رو از شر خناسان حفظ بفرما
  • ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    آقای حق خواه که نه باجخواه یا زورگو بهتره! به شما جه که شریعتمداری چه ربطی داره (البته با الگو گیری از منطق خودتون)؟؟؟ تو این دنیا هر چی بر وفق مراد شما نباشه به کسی ربطی نداره؟؟؟؟ خیلی از ماها به حاج حسین حق دادیم از جانب ما با این قضیه ربط منطقی داشته باشه؟؟؟ بازهم سئوالی هست؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    رازش داشتن ناموس و وطن و غیرت بوده همونی که شماها...........
  • مهدی ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    اگر این توافق نامه ضرر هم داشته باشه کوتاه مدت هست و ما ایرانیها باید زرنگ باشیم و توی این 15 سال اقتصاد مقاومتی رو محقق کنیم تا دفعه بعدی که خواستند تحریم کنند نتونند این همه فشار بیارند ما چاره ای جز کار و تلاش جدی نداریم
  • جهت اطلاع شریعتمداری ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    برای آنانکه سوارکار نیستند چه فرقی می‌کند که افسار پاره باشد یا اسب زین نداشته باشد؟ آنانکه سوار کارند می‌دانند اسب باید رام شود و سپس قابلیت برای سوارکاری را پیدا کند.
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    ظریف: از دلواپسان متشکرم / نقد خوب است ولی ما در وسط مذاکره هستیم / 3 ماه به ما فرصت دهید / صداوسیما حرف هایی پس از بیانیه لوزان زد که خوب نبود / اتحادیه اروپا به خاطر اینکه گفتند «تعلیق» تحریم ها، به کری اعتراض کرد
  • مهدی ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    ممنون که نظرات من رو سانسور می کنید و نمی زنید
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    جناب امیر ! شما بهتره در حد یک شهروند صحبت کنی و یزاری کسایی که مسئول امور مملکت هستند کارشون رو بکنن مطمئن باش از تو و من بیشتر دلشون واسه مردم و مملکت می سوزه !
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    جوری حرف میزنی جناب ناشناس 12:04 انگار کشور تسلیم آمریکاییها شده در توافق یه امتیازاتی داده میشه و یه امتیازاتی گرفته میشه!! ضمنا اگه اونا تحریم ها رو بر ندارن ما دوباره به غنی سازی بیشتر بر می گردیم حداقل حسنش اینه جامعه جهانی می فهمه ایران قدم اعتماد ساز رو برداشته !! ضمنا شما چرا از نگرانی های کشورک های عربی راجب این توافق نامه حرفی نمی زنی ، یعنی این کشورها بیخود و بی جهت نگرانن و در راه توافق سنگ اندازی میکنن ؟ عزیز من تا کی باید به این کشورک ها باج بدیم که مثلا نخوایم توافق با جامعه بین المللی داشته باشیم ما که طبق فرموده مقام معظم رهبری نمیخوایم بمب اتم بسازیم ضمنا حق هسته ای ما هم که به رسمیت شناخته شده ، تحقیق و توسعه هم که در دستور کاره و لغو نشده!شما واقعا فکر می کنید می تونیم با تمام کشورها درگیر باشیم ؟ مثلا تاکی باید تحریم و درگیری با این کشور و اون کشور در دستور کار ما باشه؟
  • پتی ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    چه زشت است که خودمون را گول بزیم وامید به امریکای شیطان ببندیم
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    ماشا... نمی دونم این چرندیات رو از کجای خودت در آوردی!!!
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    مشرق چرا نظرم را نگذاشتی؟ پس فحش الی را چرا گذاشتی؟
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    مهدی بی تربیت
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    اشتباه + شد
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    یادش بخیر کاش بود
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    !!!!
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    جان؟!! همین دانشمند عزیز و محترم وقتی وزیر خارجه بود انواع تهمت نثارش می کردید و نسبت بهایی میدادید چطور شد الان یهویی برایتان محترم شده؟
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    ماندم اگر احمدی نژاد چند جمله نمی گفت الان چه خاکی بر سرتان می کردید؟
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    2 حالت داره: 1. یا تازه اهل اخبار رسانه شدی 2. یا دروغ و تهمت و غرضورزی در کارت است بهر حال زحمت سرچ به خودت بده
  • صابر22 ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    0 0
    توی آمریکا رئیس جمهور بعضی چیزها را وتو می کنه توی ایران هم حکم حکومتی داریم که مختص رهبری است چرا به همدیگه می پرید اگه توافق بدی صورت کرفته رهبری می تواند آن را ملقی ووتو کند حالا چون این کار را نمی کند لابد از این مسئله ناراحت نیست صلاح مملکت را خسروان دانند هرچند که این یک ضرب المثله ولی واقعیت داره
  • ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    هیچ کشوری حریف ایران نمیشه چون ما ایرانییم و اگه کسی غلطی بکنه با موشک هایمان دخلشو میاریم
  • مهدی ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    خسته نباشی مشرق
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    رهبری پاسخ مخالفین توافق را خواهد داد
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    شریعتمداری با این حرفاش کشور رو تقدیم دشمن کرد
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    قلمتون طلا...استاد..
  • امیر ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    امامی کاشانی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران ملت ایران و تیم مذاکره کننده را نیز از عوامل اساسی دستیابی به این موفقیت عنوان کرد و افزود: رهبری حامی تمام این عوامل است. حضرت امام (ره) که انقلاب اسلامی را رهبری کردند ارتقای علمی را از اهداف این نظام قرار دادند. رهبر معظم نیز همان تفکر را دنبال کردند. بنابراین ولایت فقیه برای ارتقای ارزش‌های علمی، انسجام و وحدت است. او ادامه داد: انصافاً تیم مذاکره کننده متین، با حکمت و بامتانت است و آنچان‌ که مقام معظم رهبری در مورد نرمش قهرمانانه فرمود عمل کرد. واقعاً باید به آقایان خصوصاً رئیس جمهور و آقای ظریف تبریک و خسته نباشید گفت.
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
    0 0
    ماکه تا الان نسیه خوری کردیم این بار هم روش
  • راچی ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    همدلی و همزبانی به این معنا نیست که هر چه دولت انجام بده درست باشه و مردم و مخصصان دلسوز حق پیگیری و بررسی و نقد نداشته باشن. رهبری از اوایل مذاکرات مردم رو به پیگیری توصیه کردند، نه انفعال و بی تفاوتی
  • ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    به قول شاعر: باش تا صبح دولتت بدمد... حالا ببینیم با این بازی ها و به اصطلاح توافق و رفع تحریم، چرخ اقتصاد مملکت و وضع مالی مردم چطور می شه
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
    0 0
    جناب مرتضی به نظر من با آرامش پاسخ هایتان بنویسید .
  • مژگان ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    0 0
    هموطن محترم بیشتر از اینکه لازم باشه تاریخ هسته ای بخونم تاریخ جنگ خوندم جنگ دیدم خونهای ریخته کودکان در خون غلطیده مادران داغدار پشت خمیده پدران از مرگ اولاد .دیگه نمی خوایم جرقه جنگی در دنیا زده بشه .دیوانگی متعصبان اسمان دنیا را به قدر کافی تاریک کرده. پیامبر میفرمایند همیشه در دوستی و صلح پیش قدم باشید . ما حسن نیت خودمونو ثابت میکنیم و راه را برای صلح بین مملکتهای همسایه در زمین باز میگذاریم امیدواریم حق همسایگی بجا اید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس