کد خبر 400553
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴

حسین شریعتمداری با اشاره به مواضع اخیر نخست وزیر ترکیه علیه ایران و همسویی او با سیاست های آمریکا و اسرائیل در منطقه گفت: در این شرایط سفر اردوغان به ایران اهانت به ملت و خیانت به مقاومت است و لغو فوری سفر وی کمترین اقدامی است که از مسئولان وزارت امور خارجه انتظار می‌رود.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان دوباره اظهارات اخیر اردوغان در مصاحبه با فرانس ٢٤ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: موضع وقیحانه اردوغان علیه ایران را نباید به حساب خود او نوشت چرا که او به قول مرحوم نجم الدین أربکان از خود اراده ای ندارد و توضیح می داد که مردم ترکیه از اردوغان انتظار انگور داشتند ولی إسرائیلی ها از او شراب ساختند.

شریعتمداری افزود: اردوغان در مصاحبه با فرانس ٢٤ ، اتهاماتی رابه ایران نسبت داده که بارها از سوی مثلث غربی، عبری و عربی علیه ایران مطرح شده است . در عرف دیپلماتیک ردیف کردن این اتهامات آن هم در آستانه سفر به تهران مفهوم ویژه ای دارد مخصوصا آن که اردوغان در همین مصاحبه می گوید که « قبلاً در أین باره با مقامات ایران گفت و گو کرده ایم ولی نتیجه ای نداشته است » !

وی تصریح کرد:از این روی در شرایط کنونی سفر اردوغان به ایران بعد از آن همه اهانت ، توهین آشکار به مردم و نظام است و از سوی دیگر می تواند در افکار عمومی ملت های مسلمان به این توهم خطرناک دامن بزند که گوئی اتهامات مطرح شده از سوی اردوغان قابل اعتناء بوده و او به گفته خود برأی نصیحت مسؤلان جمهوری إسلامی ایران عازم سفر به تهران است ! و أین در حالی است که ملت های مسلمان و مخصوصاً در ترکیه به اردوغان لقب " دست نیابتی اسرائیل و برده دلارهای سعودی " داده اند و برخی از مقامات و رسانه های غربی از او با عنوان " آچار فرانسه " آمریکا در منطقه یاد می کنند .

مدیر مسئول کیهان ادامه داد:فقط یک نیم نگاه به مواضع و عملکرد اردوغان به وضوح نشان می دهد که وی در تمامی تحولات و رخدادهای منطقه با اردوگاه غرب همسو بوده و سیاست های مشترک آمریکا و اسرائیل را نمایندگی کرده است که حمایت آشکار از ترورست های تکفیری در سوریة و عراق ، تبدیل ترکیه به ستاد پشتیبانی داعش ، همراهی با تروریست ها در قتل عام وحشیانه مردم مظلوم کوبانی ودهها نمونه دیگر از این جمله اند.

وی در پایان تاکید کرد: در این شرایط سفر اردوغان به ایران اهانت به ملت و خیانت به مقاومت و خون پاک شهدای مظلوم یمن است و لغو فوری سفر وی کمترین و حد اقل اقدامی است که از مسؤلان محترم وزارت خارجه کشورمان انتظار می ورد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    0 0
    بدجور اردوغان سوزوندتون
  • ناصر ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    0 0
    شاخ این اردوغان خیلی بلند شده باید شاخش شکسته بشه!منطقه رو با بلند پروازهایش به گند کشیده دستش به خون بی گناهان زیادی آلوده است ، باید از سفر این معلون جلوگیری شود
  • ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    0 0
    بیسواد باید میگفتی بدجور اردوغان سوخته که از هر طرف کشورش و خاورمیانه رو نگاه میکنه ایران رو اونجا میبینه..
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    0 0
    واقعا" هم بايد از بي غيرتي حاكماني امثال اردوغان در رنج و سوز و گداز بود.با كمال تأسف اكثر كشورهاي منطقه در حالي نام اسلام و مسلماني را با خود يدك مي كشند كه حاكمان اين كشورها كمترين بويي از اسلام و قرآن و ديانت نبرده اند. امثال اردوغان و شيوخ ريزو درشت حاكم بر كشورهاي حاشيه خليج فارس در واقع عروسك هاي بزك كرده خيمه شب بازي صهيونيستها و حاميان اصلي آنها در غرب ,به ويژه آمريكا و انگليسند كه با سوءاستفاده از جهالت و غفلت ملتهايشان ,مردمانشان را تبديل به پياده نظام دشمنان اسلام و بشريت كرده و به نيابت از آنان به دريدن و ذبح ملتهاي مستقل منطقه مشغول شده و با اين خباثت و نفهمي خود شرايطي را فراهم آورده اند كه صهيونيستها و حاميان غربي آنهاقادر باشند بدون دادن كمترين هزينه و تلفات جاني و مالي به اهداف شوم و پست خود در استيلا بر مقدرات و بلاد مسلمين و چپاول ثروتهاي منطقه دست يابند. در مقابل غارتگري دشمنان حريص و طماع ,ملتهاي مسلمان منطقه هم به واسطه شكم بارگي و قدرت طلبي وخباثت حكام برخي ازكشورهاي اسلامي از يك سو وبي خبري و جهالت و بي بصيرتي مردم آن كشورها از سوي ديگر,مشغول دعوا و نزاع و جنگ با هم هستند و عين خيالشان هم نيست كه چه خاكي برسرشان ريخته مي شود و در چه منجلابي فرورفته و مي روند.!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    0 0
    لااقل پرچم ترکیه یا اسراییل یا عربستان رو جای پرچم ایران میذاشتی بعد حرف مفت می زدی
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    0 0
    اقای سیاستمدار روی اتیش اب میریزن نه بنزین..!!!! بنزین بریزی خاورمیانه کلا میره رو هوا ما هم جزوشیم... نکنه همین و میخوای؟.......!!
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    0 0
    به به حاج حسین چطوره، چند روزی بود تو کاری که به شما ربط نداره دخالت نکرده بودی دلمون برات تنگ شده بود. برادر مملکت مسئول داره شما حرف نزنی سنگین تری ها
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    0 0
    مشکل این است که برخی افراد ظاهرا مسوول، مسوولانه عمل نمی کنند
  • ايراني ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    0 0
    ديديد ترکها چه جوري به شما دولت مردان ايران نارو زدند.اين تازه يکي اش است.اينقدر لي لي به لالاي ترکيه نگذاريد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس