کد خبر 401469
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که آماده صادرات و تحویل سوخت هسته‌ای به ایران است.

به گزارش مشرق، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که شرکت "روس‌اتم" این کشور  آماده صادرات و تحویل سوخت هسته‌ای به ایران و خارج کردن سوخت هسته‌ای مصرف شده در تمام نیروگاه‌های ایرانی است که روسیه در ساخت و راه‌اندازی آن‌ها مشارکت داشته است.

وی گفت: روسیه و شرکت "روس‌اتم" این شکرو آماده وارد کردن سوخت هسته‌ای جدید و بازگرداندن سوخت هسته‌ای مصرف شده به روسیه هستند، و این امر مربوط به تمام نیروگاه‌هایی است که ساخت آن‌ها به اتمام رسیده و یا ایران قصد دارد در آینده آن‌ها را بسازد. ما آماده انجام این کار برای تمام دوره عمر نیروگاه‌ها هستیم.

ریابکوف افزود که روسیه آماده است در حال حاضر احتمال خارج کردن سوخت‌های مصرف شده از نیروگاه‌هایی که ساخت روسیه نیستند را نیز بررسی کند. وی این موضوع را ماهیتا دشوار خواند.

وی گفت: ما آمیدوار هستیم که با توجه به توافقات صورت گرفته بین ایران و روسیه در نوامبر گذشته، همکاری ما در این زمینه تنها به نیروگاه شماره یک بوشهر محدود نشود.

معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشت: دستیابی به تفاهمی در مورد این موضوع دشورا در چارچوب توافقی که در لوزان حاصل شد خاصه تلاش‌ها برای دست‌یافتن به راه‌حل‌هایی در مورد تمام نکات کلیدی برنامه جامع مشترک اقدام (در مورد برنامه هسته‌ای ایران) امکان پذیر است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۴
    0 0
    روس ها قابل اعتماد نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس