کد خبر 401444
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

مقامات کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس در واکنش به توافق شش کشور بزرگ جهان با تهران درباره برنامه هسته‌ای این کشور، سکوت اختیار کرده‌اند.

به گزارش مشرق، مقامات کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس که از احتمال توافق هسته‌ای ایران به شدت نگران بوده‌اند، در واکنش به این توافق که روز پنجشنبه در «لوزان» سوییس به دست آمد، سکوت اختیار کرده‌اند و رسانه‌های رسمی این کشورها نیز تنها گزارش‌هایی کوتاه در این‌خصوص منتشر کرده‌اند.

تلویزیون عربستان سعودی ۴۰ دقیقه پس از اعلام این توافق توسط اتحادیه اروپا، گزارشی کوتاه درباره این تحولات را پخش کرد.

یکی از مقامات کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس اعلام کرد هرگونه واکنش به این توافق در روزهای آینده توسط شورای همکاری خلیج‌فارس و نه به صورت انفرادی اعلام خواهد شد.

یک منبع دیگر عربی نیز عنوان کرد این واکنش‌ها پس از آن صورت خواهد گرفت که کشورهای عضو این شورا توافق مذکور را کاملا بررسی کنند.

تهران و شش کشور بزرگ جهان (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) شب گذشته در شهر لوزان سوئیس درباره برنامه هسته‌ای ایران به توافقی اولیه دست یافتند.

از سوی دیگر، «عادل الجبیر» سفیر عربستان سعودی در واشنگتن ساعاتی قبل از توافق هسته‌ای، اعلام کرد پس از اطلاع از جزئیات توافق به‌دست آمده، می‌توان درباره آن اظهار نظر کرد.

وی افزود «همگان مشتاق به توافق خوب هستند تا ایران را از گسترش برنامه تسلیحاتی‌اش منع کند.»

عربستان سعودی بارها ادعا کرده است ایران برای ساخت بمب اتمی تلاش می‌کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس