کد خبر 401446
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

وزیر خارجه عراق در دیدار با معاون وزیر خارجه روسیه گفت: داعش در نتیجه حملات کوبنده نیروهای عراقی شکست‌های سختی خورده و درحال فروپاشی است.

به گزارش مشرق، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در بغداد دیدار و با وی درخصوص اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و منطقه و حمایت مسکو از عراق در جنگ علیه داعش و روابط دوجانبه میان دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

جعفری خاطرنشان کرد: نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی پیروزی‌های درخشانی را به دست آورده‌اند و تروریست‌های داعش شکست‌های پیاپی از این نیروها می‌خورند. داعش در نتیجه حملات کوبنده نیروهای عراق درحال فروپاشی است.

دو طرف در این دیدار درخصوص بحران یمن و اوضاع سوریه بحث و تبادل‌نظر کردند.

بوگدانف با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق نیز در بغداد دیدار و دعوتنامه ای را از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای سفرش به مسکو تقدیم وی کرد.

از سوی دیگر، نوری مالکی، نخست وزیر عراق در دیدار با برخی رهبران قبایل گفت: آنچه عراق در معرض آن قرار گرفته است تنها خطری برای عراق نیست بلکه خطری است که صلح منطقه‌ای و جهانی را تهدید می‌کند و برای همین کشورهای جهان به ویژه کشورهای منطقه باید این مسأله را جدی بگیرند.

مالکی بر لزوم یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای مقابله با چالش‌ها تاکید کرد و گفت: ما باید برای حفظ پیروزی‌های نیروهای مسلح و مردمی عراق و گردان‌های مقاومت با هم متحد شویم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس