
بهروز مرادي در اين گفتوگو افزود: هر چند حق انتخاب بانک و ثبت شماره حساب در سامانه رفاهي به صورت اختياري بر عهده افراد است، لذا افراد ميتوانند با افتتاح و يا اعلام شماره حساب خود نزد بانکهاي خصوصي، دولتي و موسسات مالي اعتباري نسبت به ثبت آن اقدام کنند.
وي ادامه تاکيد کرد: شايد اين اتفاق (اعلام شماره حساب بانکي افراد به نيابت از سوي آنها از طرف بانکها) براي چند نفر آن هم به صورت موردي رخ داده باشد، اما در عمليات ميليوني ثبت شماره حسابها در سامانه رفاهي، اين امر براي ما موضوعيتي ندارد و اساسا نکته خاصي نيست.
مديرعامل سازمان هدفمند کردن يارانههاي وزارت رفاه و تامين اجتماعي در پاسخ به اين که آيا اين امکان براي فردي که شماره حسابي را به سامانه رفاهي وارد کرده، اما در صدد تغيير آن و ثبت شماره ديگري در اين سامانه باشد، فراهم است؟ توضيح داد: فرد با انتخاب شماره حساب و وارد کردن آن به سامانه رفاهي، «رسيد» دريافت ميکند که پس از آن حساب از نظر ما نهايي و فعلا قابليت جا به جايي شماره حساب بانکي براي افراد وجود ندارد.
مرتضي تمدن ـ استاندار تهران ـ در نشست روز سه شنبه خود با خبرنگاران ضمن اعلام آماري از درصد خانوارهاي تهراني که در سامانه رفاه http://www.refahi.ir به منظور دريافت يارانه نقدي ثبتنام کردهاند، اعلام کرد که هيچ يک از بانکها حق ندارند، راسا نسبت به اعلام شماره حساب مشتريان خود به اين سامانه اقدام کنند.
وي اظهار کرده بود: گزارشهاي واصله نشان داد که در روز گذشته تعداد محدودي از بانکها به صورت مستقيم اقدام به اعلام شماره حساب مشتريان خود به سامانه http://www.refahi.ir کردهاند. هر چند اين بانکها اعلام کردند که قبلا رضايت مشتري را از اين بابت جلب کردهاند، اما احساس ميشود اين اقدام شايسته نيست تا شماره حساب مشتريان بانکها به صورت غيابي وارد اين سامانه شود، اين در حاليست که با دريافت اين گزارش نشستي با دست اندرکاران بانکها برگزار و تذکرات لازم به آنها ارائه شد که بر اساس آن هيچ بانکي حق ندارد شماره حساب مشتريانش را به سامانه اعلام کند.