تیم ملی اسپانیا بار دیگر با شخص ویسنته دل بوسکه برابر تیم ملی فوتبال هلند صف آرایی کرد و در این بازی که برای دل بوسکه و مردانش حکم بازگشت به روزهای طلایی را داشت، اسپانیا دوباره تن به شکست داد.

گروه ورزشی مشرق - تیم ملی فوتبال اسپانیا پس از نمایش بسیار ضعیف در جام جهانی 2014 برزیل به نظر می رسید دیگر امیدی برای بازگشت به روزهای باشکوه خود نداشته باشد، مسلم بود که شخص اول برای قبول مسئولیت باید سرمربی تیم ملی فوتبال باشد و اتفاقا همین طور هم شد و ویسنته دل بوسکه در کنفرانس خبری یک روز پس از بازگشت از برزیل به خاک اسپانیا از همه مردم عذرخواهی کرد و نامه استعفای خود را نیز به رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا تقدیم کرد. اما برخورد جالب اهالی فوتبال با دل بوسکه برای بسیاری از کشورهای دنیا جالب بود، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا از دل بوسکه خواست تا حتی استعفای خود را نیز در رسانه ها مطرح نکند و با سربلندی در میان خبرنگاران حاضر شود.

چرا سرمربی شکست خورده به صلابه کشیده نشد؟
مدتها از آن روز گذشته و تیم ملی اسپانیا بار دیگر با شخص ویسنته دل بوسکه برابر تیم ملی فوتبال هلند صف آرایی کرد، برابر دشمنی که شکست دادن آن برای مردم اسپانیا بسیار اهمیت دارد و پیروزی اسپانیا در این بازی برای دل بوسکه و مردانش حکم بازگشت به روزهای طلایی را داشت، اتفاقی که رخ داد البته چیز دیگری بود و اسپانیا این بار هم تن به شکست داد.

ديدار دوستانه تيم های هلند و اسپانيا با نتيجه 2- 0  به سود هلند خاتمه يافت. هلند و اسپانیا در شرایطی مقابل یکدیگر قرار گرفتند که این بازی برای اسپانیایی ها جنبه انتقامی داشت. اسپانیایی‌ها برای جبران شکست 5-1 مقابل هلند در جام جهانی به ورزشگاه آمستردام آره‌نا آمده بودند. ویسنته دل بوسکه سرمربی اسپانیا، از ترکیبی متفاوت به نسبت بازی با اوکراین استفاده کرده بود و هلند نیز که در مقدماتی یورو 2016 شرایط مناسبی ندارد، پس از تساوی ناامید کننده خانگی مقابل ترکیه به دیدار اسپانیا آمده بود.

چرا سرمربی شکست خورده به صلابه کشیده نشد؟
شکست برای بار دیگر واقعا در حد و اندازه طاقت فوتبال اسپانیا نبود اما بار دیگر همین اتفاق رخ داد و کاروان اسپانیا با قبول یک تحقیر دیگر مقابل این حریف قدیمی به خانه برگشتند.

این سوال را به عنوان یک خبرنگار ورزشی از خود و البته از شما مخاطب عزیز به عنوان یک فوتبال دوست و فوتبال‌شناس از جو حاکم بر کنفرانس خبری دل بوسکه در مادرید می پرسم: « چه سوالاتی باید از دل بوسکه پرسیده شود؟ چه اتفاقاتی باید برای دل بوسکه رخ دهد؟»

اکنون به بخشی از سوالات و جواب‌های مطرح شده از سوی خبرنگاران اسپانیایی در نشست خبری دل بوسکه در مادرید توجه کنید:

مارکا: می خواستم نظر شما را درباره خرید اخیر رئال مادرید بدانم، آیا دانیلو واقعا خرید خوبی برای رئال مادرید است؟
دل بوسکه: به عقیده من ماجرای هزینه زیاد و حقوق نجومی را نمی شود برای باشگاه رئال مادرید یک اشتباه توصیف کرد، به هر حال مدیران این باشگاه سال‌های سال است که خوب هزینه می‌کنند و خوب درآمد کسب می کنند، اما از دید فنی به عقیده من خرید خیلی موفقی نخواهد بود، جوان بودن این ستاره در قدم اول مهمتین ویژگی او است که الزاما یک صفت بارز و مثبت نیست و باید منتظر باشیم تا این جوان 39 میلیون یورویی را تماشا کنیم.

آس: چه اصراری داشتید که از جوانان در بازی برابر هلند استفاده کنید؟
دل بوسکه: بهترین میدان ممکن بود، شما برابر هلند قرار بگیرید اما نتیجه اش مهم نباشد، بهتر از این نمی شد، باید به جوانان میدان می دادم، این جوانان در جام جهانی بعدی قرار است تیم ملی اسپانیا را بسازند، در آن تاریخ دیگر خبری از ژاوی و کاسیاس نیست، باید مراقب این ستارگان جویای نام هم باشیم، به عقیده من در این بازی پیروز شدیم چون از هلند با جوانان خود شکست خوردیم و این برای من ارزش دارد.

اسپورت: آیا برای اردوی بعدی تغییر اساسی در بازیکنان دعوت شده به تیم ملی خواهیم داشت؟
دل بوسکه: بعید می دانم، به هر حال احتمال حذف دو یا سه بازیکن وجود دارد اما استخوان بندی تیم برای من تشکیل شده و از شاکله آن رضایت دارم، جلسه مهمی با 4 سرمربی اسپانیایی شاغل در فوتبال باشگاهی دارم و از نظرات آنها نیز استفاده خواهم کرد اما در کل باید تاکید کنم که تیم ملی اسپانیا همین چیزی است که مقابل هلند دیدید، به نظر من امیدوار کننده بود.

چرا سرمربی شکست خورده به صلابه کشیده نشد؟
خبرگزاری افه اسپانیا: آیا دستیار جوان خود را همچنان حفظ خواهید کرد؟
دل بوسکه: مالدونان دستیار من نیست، او دوست خوب من است و برای فوتبال اسپانیا یک نعمت بزرگ محسوب می شود، من مسئول همه اتفاقات هستم و قرار نیست کسی به جز من به خبرنگاران و مردم توضیح بدهد، شکست یا پیروزی همه را از چشم من تماشا کنید، به هر حال به این نیروهای جوان نیاز دارم و البته بار دیگر تاکید می کنم که نماینده رسانه های ورزشی در اردوی تیم ملی جایش خالی است و امیدوارم هر چه سریعتر این مشاور با ارزش را خود شما خبرنگاران به من معرفی کنید.

این بخشی از سوال و جواب‌های خبرنگاران و دل بوسکه بود، آنهم در شرایطی که به نظر می رسید این کنفرانس برای محاکمه دل بوسکه تشکیل شده باشد، در چنین وضعیتی چرا نباید از دل بوسکه و مردانش انتظار داشته باشیم تا با همه وجودشان برای فوتبال کشورشان تلاش کنند؟
آیا در فوتبال حرفه ای امروز، یک شکست یا یک پیروزی می تواند ملاک قضاوت درباره یک اردوی ملی باشد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    0 0
    بخاطر اینکه مردم دوستش دارند ٰ همین
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    0 0
    واقعا بعضی تیترهای مشرق غیر اخلاقی است. معنایی که به نظر می آید یک چیز است و محتوای خبری چیز دیگر! من که به این سایت و تحلیلهایش علاقمندم از این بی اخلاقی رنج می برم.
  • سعید ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    0 0
    چون دست داعش نیفتاد!
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۳
    0 0
    چرا تیترش بی اخلاقیه؟ اتفاقا تیتر کاملا مناسب گزارش است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس