کد خبر 400390
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی گفت: براساس طرحی که شورای عالی آموزش و پرورش در حال تصویب آن است،رشته های تحصیلی دانش آموزان از ۵ به ۳ رشته تقلیل می یابد.

به گزارش مشرق،حجت الاسلام والمسلمین بهرام محمدیان گفت : بر اساس این طرح 5 رشته علوم تجربی ، ریاضی فیزیک  ، علوم انسانی ، فنی و حرفه ای و کار و دانش به 3 رشته علوم پایه ،‌ علوم انسانی و فنی و مهارتی تغییر و انتخاب رشته های تحصیلی نیز در پایه دهم انجام خواهد شد.

وی افزود : با اجرای این طرح همچنین دانش آموزان می توانند در پایه یازدهم تغییر رشته تحصیلی خود را با کمترین حذف و اضافه واحدهای درسی انجام دهند و در پایه دوازدهم رشته های تحصیلی خود را به صورت تخصصی دنبال کنند.

وی گفت : زنگ کتابخانه در سال تحصیلی آینده نیز در برنامه درسی دانش آموزان وجود ندارد و از سال تحصیلی  96 - 95 در برنامه درسی رسمی دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا با وجود تاکید رئیس جمهور به وزیر آموزش و پرورش در ابتدای سال تحصیلی جاری این کار تا کنون انجام نشده است ؟ گفت : وقتی یک تصمیم در آموزش و پرورش گرفته می شود و این تصمیم بخواهد به برنامه رسمی تبدیل شود ، یکسال زمان نیاز دارد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی یادآور شد : 50 ساعت  برنامه درسی خارج از کلاس در نظر گرفته ایم که در نظر داریم آنها را در برنامه درسی دانش آموزان قرار دهیم و طبق این برنامه زنگ انشاء نیز در برنامه رسمی دانش آموزان قرار گرفته است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس