کد خبر 399604
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰

تلویزیون پاکستان اعلام کرد در پی یک بمب گذاری پس از نماز جمعه خارج از مسجد متعلق به فرقه "بوهره" کراچی ده‌ها تن زخمی و دو تن کشته شدند.

به گزارش مشرق، پلیس پاکستان اعلام کرد که این بمب در یک موتورسیکلت کار گذاشته شده بود و زمان انفجار آن برای بعد از نماز جمعه تنظیم شده بود.

در تصاویری که از شبکه‌های تلویزیونی پاکستان پخش شد تکه‌های موتورسیکلت و خرابی‌های ناشی از آسیب دیدن مغازه‌ها به چشم می‌خورد.

هیچ گروهی هنوز مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

فرقه‌هایی از طالبان پاکستان که به دنبال سرنگونی دولت هستند طی هفته‌های گذشته عامل حملات علیه شیعیان بودند اما حمله به پیروان فرقه "بوهره" امری نادر است.

حمله امروز نخستین حمله در یک مسجد بوهره در کراچی طی سه سال اخیر بوده است. حادثه مشابهی در یک مسجد در بوهره سه سال پیش منجر به کشته شدن هفت تن شد.

فرقه بوهره شاخه‌ای از فرقه اسماعیلیه است.

ماه گذشته بیست تن طی حمله‌ای علیه یک مسجد شیعیان در شهر پیشاور در شمال شرق پاکستان کشته شدند. 60 تن نیز در حمله 30 ژانویه در مسجدی در سند کشته شدند.

دولت پاکستان متعهد شده تا تمامی گروه‌های شبه نظامی را سرکوب کند‌، مجددا حکم اعدام صادر کند و دادگاه نظامی تشکیل دهد تا محکومیت‌ها را تسریع بخشد و کمپین نظامی خود را در مناطق قبیله‌ای بی‌قانون گسترده‌تر کند.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس