کد خبر 399234
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱

مجموعه «نیمه پنهان ماه» این هفته به زندگی شهید حبیب الله افتخاریان از زبان همسرش اختصاص دارد.

به گزارش مشرق، مجموعه مستند و گفت‌وگو محور «نیمه پنهان ماه» زندگی نامه شهدا، در مصاحبه با همسران آن‌ها است.

این هفته همسر شهید افتخاریان مه‌مان «نیمه پنهان» ماه خواهد بود و خاطراتی از همسر شهیدش را نقل می‌کند؛ شهید افتخاریان سال 53 با رقیه سراجیان ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شد. وی برای ادامه تحصیل به آلمان رفت و با وقوع انقلاب اسلامی به ایران برگشت.

از این شهید والامقام آثار مکتوبی به جا مانده که شامل دست نوشته‌ها، مناجات نامه‌ها، اشعار و سروده‌ها و مقالاتی با موضوع ولایت فقیه، انسانیت، شهادت، حسین بن علی (ع) رهبر و سرور آزادگان و... هستند.

همچنین مناجات عارفانه و نیایش و نامه‌های اخلاقی و تربیتی خطاب به فرزند وهمسر، خواهر و برادر و سایر اقوام و نزدیکانش نیز جزو همین آثار به شمار می‌روند ضمن اینکه او از نظر قدرت فصاحت و بلاغت در فن سخنوری و قدرت نگارش در نویسندگی و طبع شعر نیز سرآمد دیگران بود.

فرماندهی سپاه بندر ترکمن، فرماندهی تیپ 25 کربلا در محورهای عملیاتی جنوب، فرماندهی سپاه پاسداران بانه در کردستان و فرماندهی سپاه پاسداران مریوان در کردستان از جمله مسئولیت‌های شهید افتخاریان به شمار می‌روند.

«ابوعمار» به افق می‌آید


شهید افتخاریان مشهور به «ابوعمار» مسئول برقراری سپاه در مازندران و گرگان و سپس آموزش‌های نظامی در این مناطق بود؛ او سرانجام بر اثر بمباران هوایی رژیم عراق در تاریخ 19 اسفندماه 63 در سن 29 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این مجموعه کاری است از امیر بنان به عنوان تهیه کننده که یاسر انتظامی هم کارگردانی آن را عهده دارد.

«نیمه پنهان ماه» این هفته ساعت 17 روز چهارشنبه 27 اسفندماه و تکرار آن روز بعد ساعت 12 از شبکه «افق» پخش خواهد شد.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس