کد خبر 399091
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰

نامه‌ای به کاخ سفید ارسال شده که وجود ماده سمی بسیار کشنده «سیانید» در آن تایید شده است.

به گزارش مشرق، نیویورک تایمز نوشت: بر اساس اعلام سرویس مخفی آمریکا نامه‌ به کاخ سفید ارسال شده و در آن تست وجود سیانید، مثبت اعلام شده است.

در بیانیه منتشر شده از سوی کاخ سفید روز دوشنبه اعلام شد که گزارشات صورت گرفته بر روی این نامه درباره احتمال وجود عوامل بیولوژیکی خطرناک منفی اعلام شد اما روز سه‌شنبه برای انجام آزمایشات بیشتر به مکان دیگری انتقال یافت.

در این بیانیه اشاره نشده که نامه خطاب به اوباما یا فرد دیگری در کاخ سفید ارسال شده یا خیر. مقامات از ارائه توضیحات بیشتر دراین باره خودداری کرده‌ و اعلام کردند: با توجه به ادامه تحقیقات سرویس مخفی حاضر به اظهارنظر بیشتر دراین باره نیست.

در هفته‌های پس از حملات 11 سپتامبر 2001 نامه‌های آلوده به سیاه‌زخم به رسانه‌های خبری، اعضای کاخ سفید و کنگره ارسال شد که همین مسئله ترس و وحشت در میان مردم این منطقه را به همراه داشت. سیاه‌زخم در نهایت منجر به کشته شدن 5 تن و بیماری 17 نفر دیگر شد. مقامات آمریکایی نیز در نهایت یک دانشمند نظامی را متهم شناختند که بعدها دست به خودکشی زد.

درپی این اتفاق مقامات امنیتی برای حفاظت از جان رئیس‌جمهور و کارکنان وی از راه دور و به شدت محموله های ارسالی را کنترل و مورد آزمایش قرار می‌دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس