کد خبر 399229
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷

وزیر امور خارجه می‌گوید بعید است در این دور از مذاکرات شاهد حضور وزرای خارجه ۱+۵ در سوئیس باشیم.

ظریف: بعید است وزرا این دوره بیایند
به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران صبح امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه الان به جزییات خیلی ریز رسیده ایم، گفت: در جزییات همیشه نیاز به کار هست. اختلاف نظر وجود دارد و تلاش خواهیم کرد اگر امکان داشته باشد اختلاف نظرها را کم کنیم. 
وی ادامه داد: امروز و فردا این گفتگوها را ادامه می دهیم. امیدواریم در صورتی که اداره سیاسی در طرف مقابل وجود داشته باشد، کار به پیش برود. 
مذاکره کننده ارشد هسته ای عنوان کرد: بعضی مسائل بیشتر به درک مشترک نزدیک شده در برخی مسائل فاصله با راه حل بیشتر است.
وی تصریح کرد. از روز اول همه گفته ایم در مورد هیچ موضوعی توافق نشده تا در مورد همه موضوعات توافق شود. 
وزیر خارجه با بیان اینکه اداره سیاسی را باید در عمل دید، خاطرنشان کرد: همه ادعا می کنند که اراده سیاسی هست باید ببینیم آیا اداره سیاسی برای رسیدن به راه حل وجود دارد. 
وی درباره حضور دیگر وزرای خارجه١+٥ در این دور از گفتگوها عنوان کرد: ما همه وزرا را دیدیم. وزرای اتحادیه اروپا را در بروکسل ملاقات کردیم. وزیر خارجه چین اخیرا در تهران حضور داشت. وزیر خارجه روسیه را در ژنو ملاقات کردیم. آقای کری در اینجا حضور دارند. در صورتی که نیاز باشد ممکن است که وزرا بیایند اما بعید میدانم برای کاری که الان داریم به حضور دیگر وزرا نیاز باشد. 
ظریف گفت: هر زمان که راه حلها پیدا شد و شروع شد به رسیدن به توافق، آن وقت شاید نیاز باشد که وزرا حضور داشته باشند. الان فکر نمی کنم آن زمان الان باشد. 
وزیر خارجه تصریح کرد: توافق زمانی خواهد بود که تمام موضوعات به صورت متن مکتوب و به صورت ریز و دقیق تهیه شده باشد و آن وقت توافق خواهیم داشت. من بعید می دانم که در فاصله یکی دو روز آینده چنین چیزی رخ دهد. 
وی درباره رسیدن به تفاهم سیاسی یا توافق گفت: ما باید به راه حل برسیم. بحث توافق و تفاهم زمانی است که ما این راه حلها را مکتوب کرده باشیم و برای مکتوب کردن راه حل بیشتر به کارشناسان نیاز است تا وزرا. 
ظریف خاطرنشان کرد: ما گفته ایم باید راه حلها را پیدا کنیم و بعد آن را مکتوب کنیم. این یک کار سیاسی و هم کارشناسی است و الان در این مرحله هستیم. 
وزیر خارجه همچنین به خبرنگار فارس گفت  که زمان این دور از مذاکرات تا روز جمعه است ولی اگر نیاز باشد بیشتر هم می مانیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس