یک منبع دیپلماتیک اروپایی مدعی شده دیدار بین وزیر خارجه ایران و وزرای خارجه سه کشور اروپایی کمکی به کاستن از میزان اختلافات نکرده است.

به گزارش مشرق، یک منبع دیپلماتیک اروپایی مدعی است رایزنی‌های بین «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران نتوانسته است اختلافات را کاهش دهد.

این منبع همچنین به خبرگزاری رویترز گفت مشخص نیست که آیا این موضوعات می‌توانند در روزهای آتی حل شوند یا خیر.

منبع مورد استناد رویترز این ادعا را بعد از نشست مشترک آقای ظریف با «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه سه کشور اروپایی یعنی آلمان، فرانسه و انگلیس در «بروکسل»، در روز دوشنبه مطرح کرده است.

این منبع دیپلماتیک اروپایی، رایزنی‌های روز دوشنبه را «عمیق و طولانی» توصیف کرد اما گفت: «این رایزنی‌ها به ما برای کاستن از اختلافاتمان کمک نکرد.»

وی گفت: «شکاف محسوسی بین مواضع گروه 1+5 و ایران وجود دارد. مشخص نیست که آنها بتوانند در روزهای آینده رفع بشوند.»

دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 از روز یکشنبه با دیدار معاونان وزیر خارجه و دیدار «علی اکبر صالحی» رئیس‌ سازمان انرژی اتمی و «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا در شهر «لوزان سوئیس» آغاز شد.

این رایزنی‌ها برای حل و فصل آنچه «نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران» خوانده شده است، انجام می‌شوند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا می‌گویند برنامه هسته‌ای ایران دارای جنبه‌های نظامی است و تهران همواره این ادعاها را با قاطعیت رد کرده است.

این اتهامات که دست‌آویزی برای وضع چندین دور تحریم یکجانبه و بین‌المللی علیه ایران قرار گرفته‌اند در حالی مطرح می‌شوند که برنامه هسته‌ای ایران تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس