کد خبر 398871
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲

وزیر دفاع آمریکا حضور مستشاران نظامی ایران در درگیری‌های تکریت عراق را نگران کننده خواند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که حضور مستشاران نظامی ایران در درگیری‌های تکریت برای آمریکا نگران‌کننده است.

کارتر دراین باره اعلام کرد: حضور مستشاران نظامی ایرانی در بین نیروهای عراقی مسئله‌ای است که برای ما نگران کننده است زیرا بطور خاص تهدید فرقه‌ای در عراق موضوعی مهم است که می‌تواند باعث  منحل شدن ائتلاف ضد داعش شود.

کارتر در ادامه با تلاش برای پررنگ جلوه دادن نقش آمریکا در مبارزه علیه داعش نیز گفت: درواقع چندین نبرد مختلف و مهم درحال انجام است که در برخی از آنها ایران هیج نقشی ندارد.

مسرور بارزانی، رئیس اطلاعات کردستان عراق نیز با ابراز نگرانی از حضور شبه‌نظامیان شیعه در جنگ تکریت گفت:  تمام ما باید با داعش مبارزه کنیم. اما درصورتی که انتقام میان گروه‌های مذهبی شکل گیرد، مشکل به مراتب پیچیده تر خواهد شد.

مسرور بارزانی مشاور شورای امنیت اقلیم کردستان از سوی دیگر از عدم توانایی آمریکا و دیگر اعضای ائتلاف برای یکسره کردن کار داعش ابراز شگفتی کرد و این موضوع را غیر قابل باور دانست. به اعتقاد مسرور بارزانی باور این موضوع دشوار است که آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف نمی توانند بر داعش پیروز شوند و آن را از نظر نظامی شکست دهند اگر همه به مسئولیت های که بر گردن آنها نهاده شده است به خوبی عمل کنند شکست داعش از نظر نظامی چندان دشوار نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهروز ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    0 0
    اینقدر نگران باش تا بمیری ما هم از حضور نظامیان امریکانی در منطقه خاورمیانه نگرانیم هرچند عددی نیستید ولی تشنه ی یک یانکی کشی حسابی هستیم به امید آن روز نگران نباش بهروز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس