کد خبر 398704
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴

یک روزنامه صهیونیستی به نقل از مقامات آمریکایی گزارش کرد که مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ احتمالاً برای نوروز متوقف می‌شود و بعد از بازگشت مجدد وزیر خارجه آمریکا از واشنگتن، تاپایان مارس در سوئیس از سرگرفته می‌شود.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست گزارش کرد که بنا بر گفته مقامات آمریکایی، مذاکره‌کنندگان ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) احتمالاً مذاکرات را برای نوروز در 20 مارس (29 اسفندماه) متوقف می‌کنند و کری نیز قرار است روز 22 مارس (2 فروردین ماه) برای میزبانی از «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان در کمپ دیوید، به واشنگتن بازمی‌گردد و بعد از آن مذاکرات تا پایان مارس در سوئیس از سرگرفته می‌شود.

دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 از روز گذشته با دیدار معاونان وزیر خارجه و دیدار «علی اکبر صالحی» رئیس‌ سازمان انرژی اتمی و «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا در شهر «لوزان سوئیس» آغاز شد.

قرار بود وزرای خارجه 2 کشور ایران و آمریکا نیز شب گذشته دیدار کنند که به دلیل تأخیر کری در ورود به لوزان و به پیشنهاد طرف ایرانی این دیدار به صبح امروز (دوشنبه) موکول شد.

ظریف و کری 24 دی ماه بعد از تمدید هفت ماهه توافق ژنو به مدت هشت ساعت در ژنو به گفت‌وگو پرداختند و دو روز بعد 26 دی ماه در پاریس به مدت یک ساعت گفت‌‌وگو کردند.محمدجواد ظریف و جان کری سوم بهمن ماه نیز در داووس سوئیس و در حاشیه چهل و پنجمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در حدود نیم ساعت رایزنی کردند و در حاشیه پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ به مدت 4 ساعت طی به گفت‌وگو پرداختند. 

وزرای خارجه ایران و آمریکا سوم و چهارم اسفند ماه در شهر ژنو دوباره به گفت‌وگو پرداختند که البته در این گفت‌وگوها معاونانشان و همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا نیز حضور داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس