کد خبر 398680
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶

دیدار وزرا و معاونان وزارت خارجه ایران و آمریکا به همراه صالحی و مونیز پس از ۵ ساعت مذاکره پایان یافت.

به گزارش مشرق، مذاکرات محمدجواد ظریف و جان کری وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه سید عباس عراقچی، وندی شرمن معاونان وزرای خارجه، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا و نیز حسین فریدون که از ساعت 10:30 دقیقه به وقت تهران آغاز شده بود پس از 5 ساعت مذاکره در ساعت 15:30 دقیقه به پایان رسید.

همچنین دقایق پایانی این مذاکرات به گفت‌وگوی دو جانبه ظریف و کری اختصاص یافت.

قرار بود وزرای خارجه 2 کشور شب گذشته دیدار کنند که به دلیل تأخیر کری در ورود به لوزان و به پیشنهاد طرف ایرانی این دیدار به صبح امروز (دوشنبه) موکول شد.

این هفتمین دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا پس از تمدید هفت ماهه توافقنامه ژنو در سوم آذر ماه سال جاری است.

به گزارش فارس، در اولین دور رایزنی‌های ایران و آمریکا در لوزان سوئیس، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر انرژی آمریکا با حضور معاونان وزرای خارجه و کارشناسان دو طرف به گفت‌وگو پرداختند و پس از آن نشست‌های دوجانبه صالحی و مونیز، عراقچی، روانچی و شرمن و کارشناسان برگزار شد که سه ساعت و نیم به طول انجامید.

ظریف و تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران ظهر دوشنبه به منظور انجام رایزنی‌های هسته‌ای با طرف آمریکایی وارد شهر لوزان شد.

ظریف و کری 24 دی ماه بعد از تمدید هفت ماهه توافق ژنو به مدت هشت ساعت در ژنو به گفت‌وگو پرداختند و دو روز بعد 26 دی ماه در پاریس به مدت یک ساعت گفت‌‌وگو کردند.محمدجواد ظریف و جان کری سوم بهمن ماه نیز در داووس سوئیس و در حاشیه چهل و پنجمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در حدود نیم ساعت رایزنی کردند و در حاشیه پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ به مدت 4 ساعت طی به گفت‌وگو پرداختند. 

وزرای خارجه ایران و آمریکا سوم و چهارم اسفند ماه در شهر ژنو دوباره به گفت‌وگو پرداختند که البته در این گفت‌وگوها معاونانشان و همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا نیز حضور داشتند.

ظریف و کری همچنین در دور اخیر رایزنی‌ها در مونترو نیز با حضور صالحی و مونیز و معاونانشان به گفت‌وگو پرداختند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    قدم هم زدن؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس