سخنگوی وزارت کشور گفت: در هفته گذشته در کردستان کرمانشاه و سیستان افرادی که عضو گروهک‌های ضدانقلاب بودند خود را تسلیم کرده‌اند.

به گزارش مشرق، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور امروز دوشنبه در نشست خبری خود که در محل این وزارتخانه برگزار شد با بیان اینکه معاونت سیاسی وزارت کشور در طول سال جاری جلسات کمیسیون ماده 10 احزاب را به طور مرتب تشکیل داده است، گفت: از ابتدای فعالیت کمیسیون ماده 10 احزاب در دولت یازدهم مجوز تأسیس 10 حزب سیاسی، مجوز صدور 7 پروانه حزب و مجوز صدور 12 تشکیل مجمع عمومی احزاب داده شده است.

وی در ادامه با اشاره به ارائه مجوز به تشکل‌های صنفی افزود: این کمیسیون به 35 تشکل صنفی مجوز فعالیت و با درخواست تمدید پروانه 45 تشکل صنفی موافقت کرده است.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به سفرهای معاون سیاسی این وزارتخانه به استان‌های مختلف به منظور برگزاری نشست‌های مشترک با مدیران سیاسی استان‌ها و تبیین سیاست‌های کلی دولت گفت: معاون سیاسی در این نشست‌ها علاوه بر اعلام سیاست‌های کلی دولت به بی‌طرفی مدیران اجرایی و دولت در امر انتخابات که همواره مورد تأئید وزارت کشور بوده تأکید داشت.

وی تصریح کرد: کلیه فرمانداران و مدیران اجرایی که در امر انتخابات دخیل هستند باید به نحوی عمل کنند که در مقام جانبداری قرار نگیرند زیرا مجریان همواره و همیشه باید بی‌طرف باشند.

امیری با بیان اینکه نظارت در انتخابات توسط دستگاه مربوطه انجام خواهد شد، افزود: هرکسی که تأئیدیه شورای نگهبان داشت و به عنوان کاندیدا مطرح شد برای ما محترم است و ما باید برای همه کاندیداها از هر گروه‌های سیاسی شرایطی برابر و یکسان فراهم کنیم و تمام آنها باید از حقوق قانونی برخوردار باشند.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به انتصاب فرمانداران در سال 92 و 93 گفت: چه در زمانی که آقای میرولد معاونت سیاسی این وزارتخانه را برعهده داشت و چه در زمانی که بنده با حفظ سمت این اداره این معاونت در اختیارم بود فرمانداران بر اساس ضوابط موجود و شاخص‌هایی که اداره کل سیاسی وزارتخانه و مورد نظر وزیر تعیین شده بود انتصاب شدند. 

وی با بیان اینکه ما در کشور 430 فرمانداری داریم تأکید کرد: در زمانی که بنده اداره معاونت سیاسی را برعهده داشتم حدود 127نفر با تأئید وزارت کشور به عنوان فرماندار در استان‌های مختلف منصوب شدند و پروسه انتصاب سایر فرمانداران هم اکنون با مدیریت آقای مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور در حال انجام است.

امیری با بیان اینکه هزار و 55 بخشدار در 31 استان وجود دارد، گفت: وزیر کشور وظیفه انتصاب بخشدار را به استانداران تفویض کردند که آنها با توجه به ضوابط تعیین شده بخشداران مورد نظر را انتصاب کنند. این موضوع به معنی آن نیست که از نیروهای گذشته استفاده نشود بلکه کسانی که گفتمان دولت را قبول داشته باشند می‌توانند ادامه فعالیت دهند.

سخنگوی وزارت کشور، با اشاره به اقدامات معاونت عمرانی این وزارتخانه در سال جاری گفت: تهیه پیش‌نویس قانون دهیاری‌ها، تهیه پیش‌نویس قانون استخدامی شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی، تهیه پیش‌نویس لایحه مدیریت شهری و راهنمای شورای اسلامی و استخدامی شهرداری‌ها و پیش‌نویس لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها با اصلاح برخی قوانین در طول این مدت تدوین  و به دولت ارسال شده که هم اکنون تمام این موارد در کمیسیون‌های دولت در حال بررسی است.

امیری تصریح کرد: معاونت عمرانی وزارت کشور در اقدامی 4هزار و 700 دستگاه خدمات شهری را در طول سال جاری در مراکز محروم توزیع کرد.

وی در خصوص اقدامات امنیتی وزارت کشور به منظور ایجاد امنیت پایدار اظهار داشت:‌ متأسفانه در اطراف کشور شرایط خوبی از لحاظ امنیتی وجود ندارد اما بحمدالله ما در داخل از امنیت بسیار خوبی برخورداریم.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به اقدامات گروه‌های تروریستی در منطقه از جمله گروهک تروریستی داعش افزود: این گروهک تروریستی طی اقدامی به بخش‌هایی از خاک عراق و سوریه ورود پیدا کرد و قسمتی از آن را به تصرف خود درآورد و همچنین تحرکاتی را در افغانستان شروع کرد، در عین حال هم ما شاهد حضور اشرار در پاکستان بودیم که با این تفاسیر و با وجود این شرایط در داخل کشور با زحمات مسئولان امنیتی از جمله امور مرزبانی، سپاه پاسداران، اطلاعات، اعضای شورای تأمین استان‌ها شاهد امنیت خوبی در داخل کشور هستیم.

وی با بیان اینکه وزیر کشور جلسات شورای امنیت کشور را در زمان مقرر و مرتب تاکنون برگزار کرده است، گفت:‌ در راستای تدابیر امنیتی رئیس شورای امنیت کشور ما در سال گذشته شاهد موفقیت‌های خوبی بودیم.

امیری ادامه داد: ما در استان سیستان و بلوچستان در گذشته همواره شاهد دغدغه‌های امنیتی بودیم که خوشبختانه با اقدامات فوق‌العاده‌ای که در طول این مدت انجام شد و در همین رابطه خانه‌های تیمی کشف و افرادی که حدود یک دهه موجب شرارت در استان بودند، دستگیر شدند.

سخنگوی وزارت کشور تأکید کرد:‌ با اقدامات مناسبی که از سوی مقامات امنیتی کشور انجام شد ما در غرب و جنوب کشور از جمله استان‌های کرمانشاه، کردستان و سیستان و بلوچستان در هفته گذشته شاهد تسلیم شدن اعضای گروهک‌های ضد انقلاب و اشرار بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز و تمهیداتی که این وزارتخانه در نظر گرفته است، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی وزارت کشور برای تسهیل سفرهای نوروزی هموطنانمان از جمله تمهیدات امنیتی، ترافیکی و دستورالعمل‌های لازم در اقصی‌ نقاط کشور انجام شده است.

وی تصریح کرد: ما از تمام استانداران خواسته‌ایم تا برنامه‌ریزی‌های دقیقی داشته باشند که شاهد کمترین حوادث باشیم. همچنین از آنها درخواست کردیم علاوه بر مدارس و هتل‌ها و مهمانسراها که مسافران نوروزی در این مکان‌ها سکونت پیدا می‌کنند مکان‌های دیگری هم با در نظر گرفتن امکانات لازم در صورت تراکم مسافران نوروزی پیش‌بینی کنند.

سخنگوی وزارت کشور، تأکید کرد: ما از مردم می‌خواهیم که با توجه به دستورالعمل‌ وزارت کشور اگر قصد اسکان در مکانی را دارند از فضاهای تعیین شده که از سوی مسئولان استان‌ها در نظر گرفته می‌شود استفاده کنند تا با مشکل روبرو نشوند.

امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمهیدات این وزارتخانه در چهارشنبه پایان سال، گفت: برای چهارشنبه پایان سال و مراسمی که طبق رسم و رسوم در سراسر کشور انجام می‌شود تمهیداتی اندیشده شده است اما در عین حال با اقداماتی که صورت گرفت از توزیع مواد منفجره خطرناک تا حد ممکن جلوگیری شد تا ما شاهد حوادث ناخوشایند نباشیم و همچنین از مردم هم می‌خواهیم با مأموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی و مسئولان امر همکاری لازم را داشته باشند.

سخنگوی وزارت کشور درباره وضعیت مجوز حزب اتحاد ملت تصریح کرد: یکی از اعضای کمیسیون ماده 10 احزاب مامور شد تا جواب استعلامات درباره مجوز حزب اتحاد ملت را پیگیری کند.

امیری در پاسخ به سوالی درباره پول‌های کثیف که وزیر کشور اعلام کرد، خاطرنشان کرد: وزیر کشورحتما اطلاعاتی دارد که درباره پول‌های کثیف هشدار داد.

امیری درباره حادثه شیراز نیز خاطرنشان کرد: کمیته‌ای که با مسئولیت معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور جهت پیگیری موضوع علی مطهری تشکیل شده، صبح امروز عازم استان فارس شد.

وی ادامه داد: با توجه به فیلم 20 دقیقه‌ای که از حادثه وجود دارد چهره‌ها مشخص است که تعداد زیادی هم هستند اما تا صبح امروز کسی بازداشت نشده است.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    0 0
    بب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس