کد خبر 398336
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸

فعالان حقوق بشر در انگلیس اعلام کردند که مراکز نگهداری مهاجران در این کشور، ناقض قانون بوده و در تضاد با ارزش‌های اروپاییست.

به گزارش مشرق،  فعالان حقوق بشر در گفت‌وگویی با شبکه خبری راشاتودی گفتند، روشی که با آن مراکز نگهداری مهاجران خارجی در انگلیس اداره می‌شود در تضاد با ارزش‌های اروپاییست و اغلب مواقع ناقض قانون است.

«سارا کمپل» از اعضای گروه «بید» که در صورت نیاز بودن به وثیقه‌نهادن، مهاجران خارجی را در انگلیس یاری می‌کند، در گفت‌وگو با راشاتودی گفت «ما بسیار نگران عدم محدودیت زمانی برای نگهداری مهاجران در کمپ‌های مهاجران هستیم». وی ادامه داد سلامتی روانی برخی از افرادی که چندین سال در این کمپ‌ها نگهداری شدند، با گذشت زمان دچار اختلال شده است.

کمپل به شمار زیادی از افرادی اشاره می‌کند که بدون دلیل قانونی در این کمپ‌ها مدت‌های طولانی نگهداری شدند و در ادامه یکی از بزرگترین مشکلات این مراکز را نبود امکانات پزشکی مناسب عنوان کرده است.

وی به مواردی اشاره کرد که افراد بیمار بوده و به دلیل اهمال وزارت کشور انگلیس درمان مناسب و به موقع دریافت نکرده و تنها بعد از آن‌که با قید وثیقه از کمپ آزاد شدند توانستند به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی همچنین به مشکلات قانونی مهاجران در انگلیس اشاره کرد و گفت قانون مهاجران بسیار پیچیده است اما این افراد اطلاعات کافی نداشته و باید امکان مشاوره حقوقی برای این افراد فراهم شود.

راشاتودی ادامه می‌دهد، مهاجرانی که در کمپ‌ها نگهداری می‌شوند مجبورند شرایط سختی را پشت سر گذارند و با بدرفتاری مسئولان مواجه شده و مورد آزار و اذیت جنسی قرار می‌گیرند.

روز گذشته نیز اعضای گروه «بید» که با در اختیار گذاشتن وثیقه، به مهاجران کمک می‌کنند درباره سیستم مهاجر پذیری انگلیس به راشاتودی گفته بودند،‌ سیستم غیرانسانی رفتار با مهاجران در انگلیس باید کاملا بررسی و بازسازی شود تا این اطمینان حاصل شود که افراد ضعیف و درمانده در انگلیس تحت محافظت هستند.

هم‌چنین «کیت بست» ریاست اجرایی سازمان رهایی از شکنجه انگلیس به راشاتودی گفته بود نگهداری مهاجران در اقامت‌گاه‌ها در بسیاری موارد در انگلیس غیرقانونی است.

در این گزارش راشاتودی همچنین آمده است، تعداد 30 هزار نفر در 13 مرکز نگهداری مهاجران درانگلیس در حبس به سر می‌برند و در میان این افراد پناه‌جویان، مادران و کودکان و اشخاص ضعیف دیگری حضور دارند که می‌توانند برای مدتی نامعلوم در شرایط بسیار بد زندانی شوند.

این درحالیست که پیش از این وزارت کشور انگلیس اعلام کرده بود مساله اقامت بیش از 30 هزار مهاجر و پناه‌جو در انگلیس حل شده است اما واقعیت این است که این افراد ماه‌ها و سال‌ها در مراکز نگه‌داری مهاجران حبس بودند تا موارد آنان مورد بررسی قرار گیرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس