کد خبر 397739
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

رئیس جمهوری مصر در گفتگویی مدعی شد که اخوان المسلمین پدر معنوی تمامی گروه های افراطی است.

السیسی:اخوان پدر معنوی تمامی گروه‌های افراطی است
به گزارش مشرق، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر در گفتگو با واشنگتن پست اظهار داشت: گروه اخوان المسلمین پدر معنوی تمامی گروه های افراطی و تروریستی است. تمامی گروه های افراطی همچون داعش افکارشان از یک منبع نشأت می گیرد.

وی با بیان این مطلب افزود: اخوان المسلمین مصر را به جهنم تبدیل کرد، آیا تصور می کنید کشوری مثل مصر شبیه طالبان شود و اهرام ثلاثه را نابود کند؟ من اطمینان دارم اگر اخوان المسلمین در قدرت می ماند برای تخریب معابد فرعون تلاش می کرد.

رئیس جمهوری مصر در ادامه گفت: جمعیت مصر ۹۰ میلیون نفر است و اگر این کشور با ناکامی مواجه شود منطقه به طور کامل در هرج و مرج فرو خواهد رفت و این مسئله خطری بزرگ برای تمامی کشورهای منطقه از جمله اسرائیل خواهد بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اعلام اینکه میان قاهره و واشنگتن سوء برداشت وجود دارد از آمریکا خواست که به مصر و خواسته آن احترام بگذارد چرا که انتخاب عبدالفتاح السیسی انتخاب مردم مصر است.

عبدالفتاح السیسی درباره روابط مصر و روسیه در زمینه نظامی نیز گفت: حدود ۵۰ درصد تجهیزات نیروهای مسلح مصر روسی است ما نیاز داریم آمریکا این موضوع را درک کند خلأ استراتژیک در منطقه وجود دارد و کشورهایی هستند که از تجزیه و فروپاشی امنیتی رنج می برند [در این شرایط] من چطور باید از کشورم حمایت کنم؟

رئیس جمهوری مصر درباره پرونده هسته ای ایران گفت: «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا باید وقت بیشتری را صرف کند تا پرونده هسته ای ایران از طریق دیپلماسی حل و فصل شود. وی در عین حال گفت که نگرانی اسرائیل را نیز در این زمینه باید درک کرد.

وی درباره روابط مصر و رژیم صهیونیستی نیز گفت: ما به معاهده صلح با اسرائیل از روزی که چنین معاهده ای امضا شد احترام می گذاریم. من با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل بسیار صحبت می کنم. فقط می خواهم وی را مطمئن کنم که معاهده صلح با تل آویو برای مصری ها و اسرائیل یک توافقنامه تاریخی است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آزاد ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    السیسی مردی واقع بین و وطن دوست است وافراطی نیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس