کد خبر 397670
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳

برادر رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد احتمالی جمهوریخواه انتخابات ۲۰۱۶ گفت نامه سناتورهای جمهوریخواه به رهبران ایرانی به دلیل سرخوردگی از عدم گفتگو با آنها بود.

بوش:نامه سناتورها به رهبران ایران ازسر‌ ناامیدی بود
به گزارش مشرق، سی‌ان‌ان نوشت: برادر رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد احتمالی جمهوریخواه انتخابات 2016 گفت نامه سناتورهای جمهوریخواه به رهبران ایرانی به دلیل سرخوردگی از عدم گفتگو با آنها بود.

جب بوش افزود: لایحه سناتور باب کورکر‌ بهترین راه ابراز نظر توسط مجلس سنا است و امیدواریم که هر چه زودتر اجرایی شود.

بر اساس طرح جدید کورکر که رای گیری آن به تعویق افتاده است ، هر توافقی با ایران باید به تصویب کنگره برسد‎.

بوش که در ایالت نیو همپشایر سخن می گفت از پاسخ به این سوال که  اگر سناتور بود این نامه را امضا می کرد طفره رفت و گفت: من در مقام امضای نامه نیستم چرا که سناتور نیستم. 

47 سناتور جمهورخواه آمریکایی به رهبری تام کاتن، سناتور تازه‌کار ایالت آرکانزاس، در نامه‌ای که خطاب به مقامات ایرانی نوشته‌اند اعلام کرده‌اند که هیچ توافقی بین ایران و گروه 1+5 بدون تأیید کنگره آمریکا نمی‌تواند ضمانت اجرایی داشته باشد و رئیس‌جمهور بعدی یا کنگره می‌تواند بر این توافق خط بطلان بکشد.

نامه سناتورها تاکنون با واکنش‌های متعددی مواجه شده است از رهبر اقلیت دمکرات در مجلس سنا گرفته که آن را "سیلی محکی به وجهه ایالت متحده آمریکا" در سطح بین‌المللی خواند تا معاون رئیس‌جمهوری که این اقدام را "دون شان سنا" دانست و گفت نمونه‌ای شبیه آن را در تمام 36 سالی که سناتور بوده ندیده است.

تاکنون بیش از 250 هزار آمریکایی نیز طوماری اینترنتی را امضاء کرده و از دولت آمریکا خواسته‌اند این سناتورها را به دلیل "خیانت" محاکمه کنند. بر اساس قانون لوگان که بیش از 200 سال از تصویب آن می‌گذرد مذاکره با دولت‌هایی که متخاصم محسوب می‌شوند تنها در اختیار دولت فدرال است و هیچ شهروند دیگر آمریکایی حق ندارد به مذاکره مستقیم با آنها بپردازد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، در مصاحبه‌ای با شبکه وایس‌نیوز گفت که از نامه 47 سناتور جمهوری‌خواهد به مقامات ایرانی "شرمسار" شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    سگ زرد برادر شغاله...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس