کد خبر 397628
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۴

'جودت یلماز' وزیر توسعه ترکیه و نماینده ویژه دولت آنکارا در پیگیری روابط با جمهوری اسلامی ایران و رییس طرف ترک کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دوکشور، بامداد شنبه در رأس هیأتی عازم تهران شد.

به گزارش مشرق، یلماز را در این سفر دو روزه هیأتی متشکل از کارشناسان و مسؤولان نهادهای دولتی ترکیه همراهی می کنند.

مشاور مطبوعاتی وزیر توسعه ترکیه در همین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: یلماز در این سفر با 'محمود واعظی' وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری اسلامی ایران و سایر مخاطبان ایرانی خود دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

در این دیدارها روابط تجاری، مسایل گمرکی، مشکلات حمل و نقل، همکاریهای بانکی و مالی و سایر موضوعات اقتصادی در دستور کار دو کشور به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مشاوره مطبوعاتی یلماز افزود: این سفر در واقع در ماهیت سفر مقدماتی برای سفر ماه آوریل «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه به ایران است که در قالب آن دومین نشست شورای عالی همکاریهای راهبردی ایران و ترکیه به ریاست رؤسای جمهوری دو کشور در تهران برگزار خواهد شد.

نخستین نشست شورای عالی همکاریهای راهبردی ایران و ترکیه در جریان سفر خرداد ماه گذشته حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران به آنکارا برگزار شده بود.

ایران و ترکیه سالانه حجم تجاری در حدود 15 میلیارد دلار دارند و در صدند این حجم را در مدت دو سال به 30 میلیارد دلار برسانند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سارا ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    از این ترکیه ای های مارموز دودوزه باز ! بدم میاد. یعنی به نظر من؛ از داعش بدترند کسانی که موضعشونو مخفی می کنن و دورو و ریاکارن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس