کد خبر 397517
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت درصدد است که از سال آینده اپراتور دوم پست را به بخش خصوصی واگذار کند، گفت: هم‌اکنون حدود 200 شهرستان کشور تحت پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه هستند.

به گزارش مشرق، محمود واعظی شب گذشته در حاشیه سفر به شهرستان بناب در گفت‌وگویی با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال آینده اظهار داشت: سال آینده 40 شهرستان کشور نیز تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه قرار می‌گیرند که جزو اولویت‌های ماست و در تلاش هستیم سال آینده 25 هزار روستای کشور را تحت پوشش اینترنت پرسرعت ببریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سپس از هزینه یک میلیارد و 700 میلیون تومانی شرکت مخابرات برای اجرای طرح نسل سوم تلفن همراه در استان آذربایجان‌شرقی و در شهرستان بناب خبر داد و گفت: دولت درصدد است که از سال آینده اپراتور دوم پست را به بخش خصوصی واگذار کند.

واعظی تصریح کرد: با حمایت بخش خصوصی از سال آینده امکانات را به سمت بخش خصوصی سوق خواهیم داد.

وی تأکید کرد: اجرای طرح دولت الکترونیک و راه‌اندازی شبکه‌های اطلاعات جزو برنامه‌های دولت است و درصدد هستیم با واگذاری اپراتور دوم پست به بخش خصوصی و با حمایت از بخش خصوصی امکانات آی سی تی (ICT) را واگذار کنیم.

واعظی با اشاره به اینکه این وزارتخانه تلاش می‌کند تا پایان سال آینده میزان پوشش اینترنت نسل سوم را به 70 درصد برساند، افزود: این وزارتخانه حدود 40 هزار میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌های لازم و گسترش این فناوری، در برنامه بودجه سال آینده پیش‌بینی کرده است.

اینترنت نسل سوم و بالاتر دارای مزایای فراوانی نسبت به نسل پیشین از جمله مبتنی بر انتقال داده، امکان مکالمه تصویری، امکان مشاهده شبکه‌های تلویزیونی بر روی تلفن همراه، افزایش قابل ملاحظه پهنای باند، انتقال سریع دیتا، ارایه اینترنت با سرعت‌های بالا، افزایش اتکاپذیری و کاهش اختلالات شبکه و افزایش امنیت است.

گزارش فارس حاکی است، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز برای افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان جدید اداره پست بناب و همچنین بازدید از طرح‌های مخابراتی و شرکت در جلسه شورای اداری بناب به این شهرستان سفر کرده بود.


در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/483275/%D9%88%D8%A7%D8%B9%D8%B8%DB%8C-%DB%B2%DB%B0%DB%B0%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%AA%D8%AD%D8%AA%E2%80%8C%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%B4-%D9%86%D8%B3%D9%84-%D8%B3%D9%88%D9%85-%D9%88-%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D9%85 © www.tabnak.ir
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس