کد خبر 388124
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴

وزیر ارتباطات با اشاره به آخرین آمار از تعداد کاربران ایرانی اینترنت گفت: تا سال گذشته ۳ میلیون نفر از اینترنت استفاده می‌کردند اما این میزان به بیش از ۸ میلیون نفر رسیده و در کنار آن باید به ‌اشخاصی که گوشی هوشمند دارند، اشاره کرد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، محمود واعظی وزیر ارتباطات، صبح امروز در نشستی مطبوعاتی با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گلستان اظهار داشت: به بیش از 8 هزار روستا اینترنت واگذار شده و تا 9 هزار کیلومتر نیز فیبرنوری کشیده شده است.

وی افزود: در سال 93 پروژه‌های متعددی را آغاز کرده‌ایم که با توجه به بودجه، برخی از آنها عملیاتی شده و به پایان می‌رسند اما پایداری ارتباطات در استان‌های مختلف برای ما مهم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: بیشتر استان‌های کشور شبکه پشتیبان دارند و نسل 3 و 4 تلفن همراه نیز هم کدسازی شده و پروانه‌های مختلفی برای اشتغال داده شده است و با توجه به بودجه اختصاصی تلاش شده تا به تعهدات خود جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره به پروژه‌های بزرگ این وزارتخانه گفت: اجرای پروژه‌های بزرگ بدون مشکل نیست اما این مشکلات نباید مانع انجام تعهدات شود و در سال آینده شاهد خبرهای بهتری برای حوزه ICT روستایی در زمینه‌های پست، پست بانک، اینترنت، مخابرات و ماهواره خواهیم بود.

وی گفت: به تازگی در شورای عالی فضای مجازی سیاست‌هایی را به اجرا رساندیم که پیامک‌های تبلیغاتی ساماندهی شود و به همین منظور کمیته‌ای تشکیل شد تا سازوکاری چیده شود که اگر فردی نخواست، از این پیامکها دریافت نکند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: در همه بخش‌ها زحماتی کشیده شده که حاصل آن پروژه‌های افتتاحی و زیرساخت‌های لازم است و هم‌اکنون حوزه ICT در حال تحول و کسترش است.

وی اظهار کرد: درباره حمایت از استان گلستان یک شرکت تهرانی تعهد کرده در استان شرکتی ایجاد کند و 50 برنامه‌نویس را استخدام کند تا این شرکت هسته‌ای برای استان شود و هفته گذشته نیز دیتاسنتر استان گلستان به بخش خصوصی واگذار شد.

واعظی افزود: پهنای باند کنونی استان گلستان 8 گیگابیت است که تنها از 4 گیگابیت آن استفاده می‌شود اما این پهنای باند تا 10 برابر یعنی 400 مگابیت تا پایان دولت تدبیر و امید قابل افزایش است.

وی تصریح کرد: از سال گذشته برای اجازه حضور اپراتور چهارم یک گروه مشاور انتخاب شده که بررسی کند و قرار نیست اپراتور اضافه شود و درآمدزایی نداشته باشد و به این نتیجه رسیدیم که اپراتوری از نوع 1، 2 و 3 به صلاح نیست اما می‌توانیم پروانه فعالیت برای اپراتورهای مجازی تلفن همراه بدهیم.

واعظی گفت: تا سال گذشته 3 میلیون نفر از اینترنت استفاده می‌کردند اما امسال این میزان به بیش از 8 میلیون نفر رسیده و در کنار آن باید به همه اشخاصی که گوشی هوشمند دارند و از آن استفاده می‌کنند نیز اشاره کرد و تا کنون 123 شهر به نسل 3 و 40 شهر به نسل 4 اینترنت همراه مجهز شده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نیروهای شرکتی در ارتباط با شرکت‌های زیر نظر وزارتخانه نیستند و آنچه باید رعایت شود قانون کار است و بعید می دانم این قانون عملی نشود، ممکن است انتظار دریافت بیشتر داشته باشند.

واعظی اذعان کرد: حتما نباید استیضاح شوم و کارت زرد بگیرم تا به هدف برسم، در مجلس همه مخالف نیستند و مجلس روشنی داریم و بدون کارت زرد و استیضاح نیز می‌توان به هدف رسید.

وی تصریح کرد: امسال بیش از 197 میلیارد تومان در استان گلستان در بخش مخابرات اعتبار هزینه شده و در چند ماه اخیر 105 کیلومتر فیبرنوری کشیدیم در استان گلستان از ابتدای سال تاکنون 507 کیلومتر فیبرنوری کشیده شده و 41 روستای باقیمانده تلفن‌دار شده و 463 روستا نیز به اینترنت مجهز شدند.

وی گفت: شبکه‌های اجتماعی مانند شبکه‌های واقعی هستند و در صحبت با مردم همیشه گفته‌ام که هر جا ما حضور نداشته باشیم دیگران حضور دارند و این یک ابزار و امکان است و اگر شبکه‌های اجتماعی نبود نامه مقام معظم رهبری در چند ساعت در همه دنیا پخش نمی‌شد و این یکی از مزیت‌های شبکه های اجتماعی است.

به گفته واعظی، شبکه‌های اجتماعی می‌تواند در خدمت تبلیغ اندیشه‌های اسلامی و شیعی باشد و فرهنگ ملی و ایرانی خود را تبلیغ کنیم و معتقدم شبکه‌های اجتماعی که میزبان خارجی دارد باید کمتر مورد استفاده قرار گیرند و از شبکه‌های اجتماعی به میزبانی خود ایران استفاده شود.

وی اظهار کرد: در یک سال و نیم گذشته سرمایه گذاری زیادی در این بخش کردیم اما این یک کار دولتی نیست و توصیه می کنیم که شبکه‌های اجتماعی ایرانی راه‌اندازی شود و یکی از این شبکه‌ها یک میلیون نفر عضو دارد و شبکه‌ای شبیه به وایبر که در ایران راه‌اندازی شد در مدت 4 ماه 700 هزار عضو دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به تسنیم درباره شبکه ملی اطلاعات گفت: این شبکه 12 سال است که گفته می‌شود اما عملی انجام نشده اما در یک سال و نیم گذشته برنامه‌های گسترده‌ای داشتیم و افزایش پهنای باند داخل کشور، ایجاد شبکه‌های اجتماعی ایرانی در کشور و تولید محتوا از جمله این فعالیت‌ها است.

به گفته وی، باید آن قدر تولید محتوا و اپلیکیشن، شبکه سلامت، شبکه تجارت، شبکه دانش‌آموزی داشته باشیم که مردم 80 درصد خواسته‌های خود را در کشور بیابند ومجموعه این فعالیت ها با هم شبکه ملی اطلاعات را فراهم می‌کند و هم‌اکنون مردم 36 درصد محتوای خود را از داخل کشور تامین می‌کنند و براساس برنامه قرار است در سال‌های آینده به 80 درصد محتوا برسیم.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس