کد خبر 397369
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی راه‌کارهایی را به منظور داشتن خوابی آرام پیشنهاد داد.

 به گزارش مشرق، دکتر تیرنگ نیستانی درباره تغذیه مناسب و تاثیر آن بر خواب راحت و داشتن زندگی آرام، گفت: خواب و رابطه آن با داشتن یک زندگی بدون دغدغه یک موضوع فوق تخصصی است که نمی‌توان آن را به راحتی درمان کرد.

وی ادامه داد: مشکلاتی که افراد به لحاظ روحی در زندگی خود و به خصوص در خواب دارند بستگی به عوامل محیطی بسیاری همچون شلوغی محیط، ورشکستگی، افسردگی و... دارد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا داشتن برنامه غذایی مناسب می‌تواند تاثیری بر داشتن خواب آرام برای فرد داشته باشد، توضیح داد: نحوه غذا خوردن و نوع آن رابطه مستقیمی با خواب دارد، افراد با داشتن غذایی سبک می‌توانند خوابی راحت و بدون مشکل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه زندگی شهری و گرایش مردم به سمت غذاهای فست فودی مشکلاتی را در دستگاه گوارشی افراد به وجود می‌آورد، افزود: این غذا‌ها به دلیل پر چرب بودن و مواد غذایی خاصی که در آنها استفاده می‌شود معمولاً مراحل هضم را دشوار و باعث چاقی افراد می‌شوند؛ که به طبع آن موجب افزایش افسردگی می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان گفت: موادی مانند موز، سیب و شیر گرم قبل از خواب می‌توانند در داشتن خوابی راحت به فرد کمک کنند، این خوراکی‌ها در واقع حس خمودگی و لختی مناسبی را در بدن به وجود می‌آورند که باعث تشدید حس خواب آلودگی در فرد می‌شوند.

منبع: سینا نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس