کد خبر 397223
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰

مدیر کل مدارس غیر دولتی با اشاره به اصلاح الگوی تعیین شهریه مدارس غیر دولتی، گفت: تعیین نرخ شهریه بر اساس برنامه هفتگی مدرسه و کنترل ساعات فوق برنامه آموزشی به تفکیک دوره تحصیلی با اعمال حداکثر ساعات فوق برنامه در طول هفته است.

 به گزارش مشرق، مجتبی زینیوند هدف از اصلاح الگوی شهریه مدارس را ایجاد فضای آرام برای اولیا در جهت انتخاب مناسب مدارس مورد نظر عنوان کرد و افزود: برای ایجاد یک ساماندهی و انتظام‌بخشی در شهریه دانش‌آموزان در مدارس غیر دولتی از ابتدای اسفند ماه دستورالعملی به استان‌ها ابلاغ شده است و مؤسسین مدارس موظف هستند تا ۲۰ فروردین ماه اطلاعات خود را به صورت نرم‌افزاری اعلام کنند.

وی ادامه داد: پس از تأیید شورای تعیین شهریه در ادارات آموزش و پرورش و همزمان با شروع سال تحصیلی ۹۴ ، شهریه مصوب مدارس غیر دولتی نیز بر روی سایت‌ها قرار می‌گیرد.

زینیوند با اشاره به ویژگی‌های الگوی تعیین شهریه مدارس غیر دولتی گفت: یکی از ویژگی‌های مهم این الگو محاسبه هزینه تمام شده با توجه به نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی در حدود ۱۱ مرحله فرآیندی و بر اساس ۱۳ شاخص است که در سال قبل برخی از این شاخص‌ها در الگوی شهریه وجود داشت ولی امسال این شاخص‌ها کامل شده و مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفته است.

وی، مهم‌ترین این شاخص‌ها را تعداد دانش‌آموز به ظرفیت نوسازی، تعداد کلاس‌های دایر، میانگین حقوق پرداختی به دبیر و آموزگار، شاخص‌های عملکردی آموزش و پرورش، مجموعه ساعات بیمه نیروهای آزاد بیمه شده و اجاره‌بهای مدرسه عنوان کرد و افزود: امسال میانگین حقوق پرداختی به دبیران، آموزگاران و عوامل اجرایی منطبق با شاخص‌های عملکرد آموزش و پرورش و طبق فرمول و دستورالعمل خاص مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفته است.

مدیر کل مدارس غیر دولتی تصریح کرد: تعیین نرخ شهریه براساس برنامه هفتگی مدرسه و کنترل ساعات فوق برنامه آموزشی به تفکیک دوره تحصیلی با اعمال حداکثر ساعات فوق برنامه در طول هفته است یعنی شهریه مصوب مدارس شامل ساعات آموزشی و کلاس‌های فوق برنامه آموزشی است که در طول برنامه هفتگی مدرسه ارایه می‌شود که براساس این الگو مدارس ابتدایی ۶ ساعت، مدارس متوسطه ۸ ساعت و پیش دانشگاهی ۱۶ ساعت کلاس فوق برنامه آموشی در طول ساعات رسمی مدرسه می‌توانند داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدارس غیر دولتی، براساس این الگو موسسین مدارس غیر دولتی فقط شهریه‌ای که تحت عنوان شهریه مصوب (ثابت + فوق برنامه آموزشی) که از طرف ادارات آموزش و پرورش استان‌ها و مناطق تعیین و اعلام می‌شود را می‌توانند دریافت کنند که این شامل هزینه کلاس‌های تابستانی و فوق برنامه آن نیست.

مدیر کل مدارس غیر دولتی ضمن غیر قانونی خواندن دریافت هر گونه شهریه زود هنگام جهت ثبت‌نام در مدارس غیر دولتی گفت: پیش ثبت نام یک رویه است ولی خلاف قانون نیست و مؤسسین مدارس غیر دولتی حق گرفتن شهریه و برگزاری آزمون از دانش‌آموزان را هنگام ثبت‌نام ندارند و فقط می‌توانند طبق روال سال‌های قبل دانش‌آموزان را ثبت‌نام کنند و زمانی که شهریه مصوب از سوی سازمان اعلام شد نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان و دریافت شهریه مصوب اقدام کنند.

وی در پایان افزود: بر اساس اصلاح الگوی شهریه مدارس غیر دولتی مبنای پرداخت حقوق به دبیران و آموزگاران این مدارس متناسب با اقتضائات هر منطقه و منوط به پیشنهاد شورای اداره آموزش و پرورش آن مناطق است تا حقی از دبیران، آموزگاران و عوامل اجرایی تضییع نشود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس