کد خبر 380360
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

رییس مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره از سوی یکی از بانک های کشور به اولیای دانش آموزانی که توانایی پرداخت شهریه مدارس غیر دولتی را ندارند خبر داد.

 به گزارش مشرق، غلامحسن سخایی رییس مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، افزود: این اقدام در راستای اجرای بسته حمایتی وزارت آموزش و پرورش به مدارس غیردولتی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: تا سقف 10 میلیون تومان وام با بهره چهار درصد و بازپرداخت 13 ماهه در اختیار اولیایی که توانایی پرداخت شهریه مدارس غیر دولتی را ندارند، قرار می گیرد.

سخایی افزود: دانش آموزان متقاضی دریافت این وام از طریق مدیران مدارس به بانک مربوطه معرفی می شوند و وام خود را دریافت می کنند.

وی افزود: این بسته با هدف خرید خدمات آموزشی و تکمیل ظرفیت خالی مدارس غیردولتی و واگذاری بخشی از امور مورد تصدی آموزش و پرورش به بخش غیردولتی و ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی این مدارس اجرایی شده است.

رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان، تامین منابع انسانی و مالی مورد نیاز مدارس غیردولتی را از مزایای این بسته حمایتی دانست.

رییس اداره مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی با بیان اینکه اجرای این بسته کاهش دغدغه کارکنان مدارس غیر دولتی را به همراه دارد، گفت: در سال آینده برای اینکه موسسه ها اجازه توسعه مدارس غیردولتی را داشته باشند باید تمام نیروی انسانی آن را بیمه کنند.

وی یادآوری کرد: در استان اصفهان بیش از یک هزار و 900 مدرسه غیر دولتی در دوره های پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی، متوسطه نظری، فنی و حرفه ای، کار و دانش مشغول به فعالیت هستند و بیش از 15 درصد دانش آموزان استان زیر پوشش این مدارس هستند.

سخایی افزود: بیش از 40 درصد دانش آموزان مدارس غیر دولتی، در دوره ابتدایی و حدود 29 درصد دانش آموزان در دوره پیش دبستانی اختصاص دارد.

وی همچنین افزود: در عین حال 90 درصد مدارس غیر دولتی استان استیجاری است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس