کد خبر 397177
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: کارلوس کی‌روش ۶۰ میلیارد تومان از این کشور حقوق دریافت کرده و باید در این شرایط چوب لای چرخ تیم ملی امید بگذارد؟

به گزارش مشرق، نادر فریاد شیران در رابطه با مسئله به وجود آمده بین تیم ملی امید و بزرگسالان مبنی بر استفاده از سردار آزمون گفت: 4 سال قبل و زمانی که کارلوس‌ کی‌روش به ایران آمد بازمی‌گردد. آن موقع بحث سپردن مدیریت تیم‌های پایه به خاطر تجربه فراوانی که این مربی در امر استعدادیابی و معرفی بازیکنانی مثل روی کاستا و لوئیز فیگو را داشت مطرح شد و قرار شد تیم‌های ملی پایه را از رده نونهالان تا بزرگسالان را نظارت کند.

وی افزود: از طرفی عدم قدرت فدراسیون رفته رفته مشاوران ایرانی که همیشه راهنمایی غلط می‌دهند این شرایط را به وجود آورد که کارلوس کی‌روش دائم در تعطیلات است و هر وقت که دلش می‌خواهد به فوتبال ایران می‌آید. در حال حاضر شما به وضعیت کنونی کمیته فنی نگاه کنید. فرهاد مجیدی یکی از بهترین بازیکنان بود اما چرا او باید بدون تجربه به کمیته فنی بیاید؟ افرادی مثل همایون شاهرخی و محمد مایلی‌کهن باید در کمیته فنی حاضر شوند. معلوم است که افرادی مثل مرتضی محصص و هومن افاضلی این کمیته قدرتی نداشته باشد و اولویت فوتبال ایران در نظر گرفته نشود.

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: فوتبال، فدراسیون،‌کمیته المپیک و رسانه‌ها حسرت المپیکی شدن تیم ملی امید را دارند. این مشکلات زمانی که ما هم مربی تیم ملی امید بودیم، وجود داشت. آن زمان مدیریت باشگاه پاس سردار آجرلو با تیم امید همکاری نمی‌کرد و آرش برهانی را به ما نمی‌دادند. متاسفانه در هر مقطعی برخی نگاه‌ها فردی است و همیشه من مهم هستم نه جمع. چرا کی‌روش باید با این مسئله مخالفت کند. او به جای اینکه از تیم ملی امید حمایت کند این رفتار را انجام می‌دهد. او 60 میلیارد پول این کشور را دریافت کرده و چرا باید چوب لای چرخ این تیم بگذارد.

فریادشیران تاکید کرد: آقایانی که این همه از کی‌روش حمایت می‌کنند چرا نمی‌گویند که کی‌روش این همه مدت از بازیکنانی مثل آزمون و جهانبخش استفاده نکرد. حالا که تیم ملی امید نیاز مبرم دارد این رفتارها اتفاق می‌افتد. این از بی‌عرضگی مسئولان فدراسیون است که نمی‌توانند کسی که حقوقش را تامین می‌کند را به انجام کارشان مطیع کند. چرا باید کاری کنیم که خاکپور بگوید اگر بازیکنانم را ندهند استعفا می‌دهم. آنها چه گلی به سر فوتبال زدند که می‌خواهند این شرایط را برای تیم ملی امید به وجود بیاورند. متاسفانه هر کسی که در این راستا اظهار نظر کند فردا به هزار موضوع متهم می‌شود. اگر کی‌روش بیشتر از حد خودش رفتار کند از بی‌عرضگی مسئولان فوتبال است.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد اینکه چه پیشنهادی برای حل این مشکل دارد، خاطرنشان کرد: این مسئله خیلی ساده است اگر از همان روز اول چارچوب‌ها و دستورالعمل‌ها را مشخص می‌کردیم امروز به چه کنم چه کنم نمی‌افتادیم. باید کمیته فنی متشکل از سرمربیان سابق تیم‌ ملی انتخاب کند. کمیته‌ای متشکل از 5 تا 10 مربی. این مربیان نمرده‌اند که هیچ توجهی به آنها نمی‌شود. حسن حبیبی،‌محمود یاوری، ناصر ابراهیمی، همایون شاهرخی، محمد مایلی‌کهن و حتی همین مربیان جوان اخیر مثل علی دایی و امیر قلعه‌نویی را انتخاب کند تا بتواند در این موارد صحبت کند. به طور مثال علی کفاشیان چه ایراد فنی می‌خواهد بگیرد. مهدی تاج چه چیزی از فوتبال می‌داند که بخواهد ایراد فنی بگیرد. تنها کسی که کمی فوتبالی است علیرضا اسدی دبیرکل جدید است که به دلیل اینکه او تازه به فدراسیون آمده انتظاری نیست. فدراسیون بگوید این بازیکنان باید به تیم ملی امید بروند و محکم پای آن بایستد و حالا اگر کی‌روش می‌خواهد قهر کند برود هم مخالفت نکند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بازی‌های دوستانه در عید و همزمان با بازی‌های تیم ملی امید در رقابت‌های مقدماتی المپیک برگزار می‌شود.کی‌روش پس از مدتی تفریح به ایران بازگشته و حالا این حرف‌ها را می‌زند. بنده 4 روز است که از سفر کربلا بازگشته‌ام. در کربلا قدم به قدم ما را کنترل می‌کنند و بخشی از آن کشور دست داعشی‌هاست. آنوقت این تیم ما را به راحتی می‌برد آیا این درست است. آنوقت می‌گوییم مربی بومی فلان است و از مربی اروپایی که کی‌روش است. هیچکس نباید اسمی از او ببردچرا که اسم او هم رستم کی‌روش است و باید بترسیم. او در حدی نیست که بخواهیم راجع به تیم ملی خانواده بزرگ فوتبال باید تصمیم بگیرد. فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش در مورد ورزش کشور تصمیم‌گیر هستند. وقتی فوتبال ما به جایی می‌رسد که قرارداد برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی توسط محمد  رئیس فدراسیون وقت در دفتر مهرعلیزاده رئیس تربیت بدنی بسته شد و اینکه قرارداد کی‌روش را در دفتر وزیر ورزش و جوانان می‌بندند از ضعف و بی عرضگی مسئولان وقت فوتبال است و همین مسائل مشکلات را ایجاد می‌کند.

فریادشیران در پایان عنوان کرد:‌ از کیومرث هاشمی، شاهرخ شهنازی، بهرام افشارزاده، سجادی و ... که در کمیته المپیک حضور داشتند سؤال کنید که اولویت با چه کسی است. آنها حتما تاکید می‌کنند اولویت در این مقطع با تیم ملی امید است. ما مسائل را سرسری می‌گیریم و سپس می‌گوییم حسرت ما 50 ساله می‌شود. کی‌روش حد خودش را بداند. وقتی آقایانی که با کی‌روش کار می‌کنند در حد سمتشان نیستند کی‌روش اولدرم اولدرم می‌کند. افرادی هم که تازه به فدراسیون آمدند هنوز کاری نکردند که امیدوار اتفاقی بیفتد تا این مسائل رفع شود. وقتی پورمختار و وزیر ورزش و جوانان می‌گویند در فوتبال فساد است و اتفاقی نمی‌افتد،‌ همین است. یک روز به محمد رسایی که به زمین و زمان ایراد می‌گیرد گفتم شما این کاره نیستید که به فساد در فوتبال ایراد بگیرید و حالا 6 ماه گذشته و هیچ اتفاقی نیوفتاده است حالا می‌بینید که «ف-ک»‌ها به راحتی وارد فوتبال می‌شوند و هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    خلف شایسته آقا مایلی کهن
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    وزیر ورزش و پور مختار و کفاشیان و تاج و رسایی جرات بر خورد با مربیان فاسد منشوری را تا ابد ندارخد کیروشی پور ها و کیروش پرستان و کیروش ورزشیها این مربی بد اخلاق و بی کیفیت را به فوتبال ایران تحمیل کردند خیانتی که باعث ماندن و باخت به عراق شد همه نظرات جناب فریادشیران را قبول دارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس