شب نخست از دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان فوتبال اروپا با شکست خانگی رئال مادرید و صعود دشوار این تیم به همراه پورتو به مرحله بعد همراه شد.

صعود زجرآور رئال و وداع سربلندانه شالکه/ پورتو مقتدرانه به جمع 8 تیم رسیدبه گزارش مشرق، در آغاز دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب دو بازی برگزار شد که در مهمترین آنها، رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو با نتیجه 4 بر 3 برابر شالکه تن به شکست داد اما به لطف پیروزی 2 بر صفر خود در بازی رفت، با حداقل اختلاف و در مجموع با نتیجه 5 بر 4 میهمان آلمانی خود را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.

برنامه، نتایج کامل،نمودار و گلزنان لیگ قهرمانان اروپا

گل‌های بازی را کریستیانو رونالدو دو گل در دقایق 25 و 45، بن‌زما در دقیقه 53 برای رئال مادرید و کریستیان فوکس در دقیقه 20 و کلاوس یان هونتلار دو گل در دقیقه 40 و 84 برای نماینده ژرمن‌ها گلزنی کردند. (فیلم گلهای دیدار رئال مادرید و شالکه)

 بازیکنان شالکه در این دیدار بازی خوبی به نمایش گذاشتند و شاید اگر داور کمی با آنها مهربان تر بود و یا شانس با آنها یاری می کرد نتیجه بهتری می گرفتند.

 نیمه نخست این بازی بسیار تماشایی با تساوی خاتمه یافت. شالکه که کاملا با انگیزه نشان می‌داد در دقیقه ۲۰ روی ضربه کریستیان فوکس به گل رسید اما ضربه سر کریستیانو رونالدو در دقیقه ۲۵ کار را به تساوی کشاند. شالکه که دست از حملات خود بر نداشته بود چند دقیقه بعد تیر دروازه رئال را به لرزه در آورد.

صعود زجرآور رئال و وداع سربلندانه شالکه/ پورتو مقتدرانه به جمع 8 تیم رسید

در دقیقه 40 نیمه نخست بود که کلاوس یان هونتلار از ریباند نهایت بهره را برد و برای بار دوم دروازه کاسیاس را گشود اما رونالدو در دقیقه 45 با تیزهوشی و ضربه سری زیبا گل دوم خود و رئال را به ثمر رساند تا هم رکورد لیونل مسی را در لیگ قهرمانان اروپا بشکند و هم اجازه ندهد تیمش بازنده به رختکن برود.

با شروع نیمه دوم بازی تماشایی هر دو تیم ادامه یافت ولی این بار رئال بود که زودتر گلزنی کرد. در دقیقه 53 مسابقه کریم بنزما با حرکتی عرضی درون محوطه جریمه حریف و ضربه‌ای دقیقه گل سوم رئال مادرید را به ثمر رساند. این گل تنها 4 دقیقه دوام داشت چرا که لری سان با یک ضربه فنی زیبا در دقیقه 57 کار را به تساوی کشاند.

پس از آن هر دو تیم حملات زیادی را روی دروازه یکدیگر خلق کردند و در دقیقه 84 بود که هونتلار با ضربه ای زیبا گل چهارم را به ثمر رساند. شالکه که نیاز به یک گل دیگر داشت تا مدافع قهرمانی را حذف کند در دقایق باقی مانده حملات خطرناکی را طراحی کرد که با درخشش کاسیاس دفع شدند تا این بازی در نهایت با برتری 4 بر 3 تیم شایسته آلمانی خاتمه یابد.

صعود زجرآور رئال و وداع سربلندانه شالکه/ پورتو مقتدرانه به جمع 8 تیم رسید

با توجه به برد 2 بر صفر رئال مادرید در بازی رفت، شاگردان آنچلوتی در مجموع 5 بر 4 برنده شدند و به مرحله بعد راه یافتند و شالکه با وجود ارایه یک بازی شجاعانه در زمین رئال مادرید از گردونه مسابقات کنار رفت.

این دو تیم فصل گذشته نیز برابر هم به میدان رفتند که رئال در هر دو دیدار صاحب برتری شد و با قاطعیت توانست به مرحله بعد راه یابد. رئال فصل گذشته در 2 دیدار موفق شد 11 بار دروازه شالکه را باز کند و 2 گل نیز دریافت کرد تا در یک بازی یک طرفه به مرحله بعد برسد. رئال در ادامه دو تیم آلمانی دیگر به نام‌های دورتموند و بایرن مونیخ را نیز از پیش روی برداشت و با برتری برابر آتلتیکومادرید فاتح لیگ قهرمانان شد.

رئال مادرید به دنبال این بود که یازدهمین پیروزی پیاپی خود را در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا جشن بگیرد، همچنین مردان آنچلوتی دنبال رکورد دیگری هم بودند. آنها می‎خواستند به رکورد 12 پیروزی خانگی در رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا کنند که با این شکست این رویاها بر باد رفت.

صعود مقتدرانه پورتو با تحقیر بازل
به گزارش مشرق، در دیگر دیدار پورتو و بازل در حالی برابر هم به میدان رفتند که دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود و در دیدار برگشت تیم پرتغالی موفق شد با 4 گل به برتری برسد و بازل سوئیس را به خانه بدرقه کند.
در این دیدار پورتو خیلی زود ابتکار عمل را در دست گرفت و موفق شد در دقیقه 14 با ضربه یاسین براهیمی گلزن پیش بیفتد. در ادامه نیز پورتو صاحب چند موقعیت جدی شد ولی راه به جایی نبرد تا نیمه نخست با بک گل برتری به سود میزبان به پایان برسد. در آغاز نیمه دوم تنها 2 دقیقه نگذشته بود که هکتور هرره را به زیبایی توانست گلزنی کند.

صعود زجرآور رئال و وداع سربلندانه شالکه/ پورتو مقتدرانه به جمع 8 تیم رسید
در ادامه کاسیمیرو مدافع سابق رئال مادرید با یک کاشته زیبا به شیوه کریستیانو رونالدو گلزنی کرد تا تیمش با نتیجه 3 بر صفر پیش بیفتد. در ادامه میزبان شکست بازل را سنگین تر کرد و موفق شد در دقیقه 76 با ضربه ونسان ابوبکر کامرونی گل چهارم را به ثمر برساند تا این دیدار با برتری 4 بر صفر پورتو به پایان برسد.

به این ترتیب پورتو توانست در یکی از بازی هایی که جذابیت کمتری نسبت به بازی های دیگر داشت بازل را حذف کند و مهمان ناخوانده مرحله بعد شود.
چهارشنبه شب نیز با دو دیدار دیگر این مرحله از رقابت ها ادامه می یابد که در آن چلسی در خانه پذیرای پاری سن ژرمن است و بایرن با شاختار دیدار خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    رئال مستحق پیروزی نبود. باید حذف میشدو حداقل در این بازی لقب کهکشانی ها برازنده شالکه بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس