کد خبر 396862
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹

چهارمین سال بحران سوریه در حالی رو به پایان است که یک مرکز تحقیقاتی میزان خسارات وارده به این کشور را ۲۰۲.۶ میلیارد دلار برآورد کرده است.

به گزارش مشرق، «مرکز تحقیقات سیاسی سوریه» در گزارشی، همراه با اتمام چهارمین سال بحران سوریه، رقم جدیدی را برای میزان خسارات بحران سوریه، درگیری‌ها و جنگ داخلی، اعلام کرده است که نشان دهنده دشواری اوضاع سوریه پس از پایان بحران برای دولت این کشور جهت بازسازی و ترمیم شکاف‌های عمیق است.

به گزارش روزنامه الاخبار لبنان، این مرکز تحقیقاتی که از سوی سازمان ملل و آژانس امداد و اشتغال سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی (آنروا) حمایت می‌شود در گزارش خود، میزان خسارات وارده به این کشور را 202.6 میلیارد دلار برآورد کرده است.


 

طبق این گزارش، میزان بیکاری در سوریه به 57.7 درصد رسیده است و 2.96 میلیون نفر نیز شغل خود را از دست داده‌اند.

از زمان شروع بحران در سوریه، همچنین 12.22 میلیون نفر منبع درآمدی برای امرار معاش خود ندارند و همراه با افزایش بحران اقتصادی و معیشتی مردم، جوانان بسیاری به فعالیت‌های غیر قانونی یا درگیری‌های مسلحانه کشیده می‌شوند.

با بحرانی تر شدن اوضاع، نیمی از مردم سوریه مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند و گزارشات جدید تأکید می‌کنند، از بین 5 نفر، 4 نفر از فقر رنج می‌برند و یک سوم اهالی سوریه حتی قادر به تأمین اولیات غذایی و معیشتی خود نیستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    فتنه یهود و پولهای نفت وهابیهای عربستان در حمایت از حیوانات دوپا یعنی داعش عامل فلاکت مردم سوریه است .... حقوق بشری که آمریکا هرلحظه از اون دم میزنه پس کجاست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس