کد خبر 396596
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۱

اکبر ترکان، مشاور ارشد، ویژه و بلامنازع رئیس‌جمهور در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرده «برخی با این پول‌های کثیف می‌خواهند در آوردگاه‌های سیاسی سال ۹۴ شرکت کنند و اینکه سال ۹۴ ما سکوت کنیم و چیزی نگوییم و نقاب از چهره کسی برنداریم، درست نیست».

به گزارش مشرق، اکبر ترکان، مشاور ارشد، ویژه و بلامنازع رئیس‌جمهور در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرده «برخی با این پول‌های کثیف می‌خواهند در آوردگاه‌های سیاسی سال ۹۴ شرکت کنند و اینکه سال ۹۴ ما سکوت کنیم و چیزی نگوییم و نقاب از چهره کسی برنداریم، درست نیست».مشاور ارشد آقای روحانی در مدتی که حکم‌های سریالی در دولت یازدهم گرفته بارها معرکه «بگم‌بگم» راه انداخته اما در لابه‌لای این بگم‌بگم‌ها چیز به‌ درد بخوری نمی‌گوید!  اکبر ترکان فقط تهدید می‌کند و معلوم است از این بگم‌بگم‌ها قرار است چه بهره‌برداری سیاسی‌ای صورت بگیرد و مضحک خواهد بود اگر کسی فکر کند اظهارات وی در راستای تامین منافع ملی است؛ اظهارات کسی که هیچ ابایی ندارد در توهینی آشکار به نیمی از ملت  بگوید آنهایی که به حسن روحانی رای ندادند بی‌قانون هستند. مشاور ویژه رئیس‌جمهور آنقدر جملات سخیف و بی‌ادبانه‌ دارد که در این مقال نمی‌گنجد اما واقعا این اظهارات سخیف از کسی با سن ایشان موجب شرمساری است. اکبر ترکان در اظهارات اخیر خود باز هم تهمت‌ها و افتراهای مبهم به افراد مبهم زده و گفته: «اگر هزار بار پوستین خود را عوض کنند نمی‌توانند دست‌های آلوده به فسادشان را بپوشانند. ۹۴، سال افشای آنهاست. تهدیدها، افتراها و بگم‌بگم‌های ترکان در حالی است که هیچگاه منتج به نتیجه‌ای نمی‌شود و وی مانند اکثر مسؤولان دولت یازدهم فقط اعلام می‌کند فساد اقتصادی راه انداخته‌اند و فساد را به حد اعلا رسانده‌اند، پول‌ها معلوم نیست کجا رفته است و... اما دریغ از یک اطلاعات شفاف و کدهای واقعی. در همین راستا روزنامه «وطن‌امروز»، 29 مهر بخش کوتاهی از یک فایل صوتی را منتشر کرد تا دیدگاه‌ مسؤولان فعلی درباره سایرین روشن‌تر شود. در آن متن آمده بود ترکان درباره موضوع پلت‌فرم در صنعت خودرو می‌گوید: «ساختن یک پلت‌فرم مشترک و کاری که روی تندر 90 شد به نظر من یک کار غیرفنی بود. یک هیجانی در آن موقع رئیس سازمان گسترش را گرفت. این کار فنی نیست. تندر 90 که 6 سال ساختن آن طول کشید موفق نشد. در حال حاضر ما یک پلت‌فرم مشترک نداریم. معنی پلت‌فرم مشترک برای یک کمپانی است. آقای ویسه این اشتباه را کرد و با پلت‌فرم به سمند خیلی ضرر رساند، درست در اوج شکوفایی صنعت خودرو‌سازی ایران آقای ویسه بحث پلت‌فرم مشترک را مطرح می‌کند».  یک دلال پشت این داستان است.

مشاور ارشد رئیس‌جمهور درباره اسحاق جهانگیری، معاون اول فعلی رئیس‌جمهور هم می‌گوید: «آقای خاتمی و آقای جهانگیری خیلی بحث خودروی ملی را نمی‌فهمیدند. از آقای جهانگیری که لیسانس فیزیک دارد بیشتر از این نباید انتظار داشت ولی آقای ویسه که باید این موضوع سمند را در اوج افتخار دنبال می‌کرد، دنبال یک خودروی دیگر می‌رود. احساس من این است که یک دلال پشت این داستان است. من می‌دانم دلال پژو یک شخصی است به نام آقای[...] که تمام پورسانت‌های خرید ما را از فرانسه آقای[...] انجام می‌دهد و در فرانسه هم دفتر دارد».


بعد از انتشار این متن خیلی‌ها انتظار داشتند اکبر ترکان به آن واکنش نشان دهد اما این اتفاق رخ نداد و ترکان درباره این فایل صوتی سیاست سکوت در پیش گرفت و این سکوت تا الان ادامه دارد.  غرض از یادآوری این مطلب این است بدانیم آقای ترکان اتفاقا از بسیاری ریشه‌های پول‌های کثیف و نامشروع باخبر است حتی مفاسدی که در دولت‌های اسبق رخ داده و چه خوب است به جای بگم‌بگم‌ها و ادای جملات مبهم واقعا بگوید که چه کسی و کسانی تخلف کرده‌اند. آقای ترکان می‌تواند با همین موضوع خودرو بگم‌بگم‌های واقعی را آغاز کند و اگر ادعایش راست است بگوید چه کسی پول دلالی تندر‌90 را گرفته و هنوز هم می‌گیرد؟ بگوید که چرا آقای ویسه (که هم‌اکنون معاون جهانگیری است) اشتباه کرد و با تندر90 به خیلی ضررها رساند؟ بگوید که آن دلالی که پشت این داستان بود چه کسی بود؟ پورسانت‌های دلالی پژو چقدر بوده و آیا هنوز پرداخت این پورسانت ادامه دارد؟ بگوید چرا باید مردم هنوز هزینه یک تصمیم اشتباه را در دولت اصلاحات بپردازند؟


ترکان و سایر مسؤولان باید بدانند دوران بگم‌بگم گذشته و باید بگویند؛ بگویند که چه فسادهایی در دولت‌های گذشته حتی دولت‌هایی که در آن مسؤولیت داشته‌اند رخ داده است. (جالب اینکه جناب ترکان در دولت احمدی‌نژاد سمت‌های مهمی در وزارت نفت داشته است! )آقای ترکان که فریاد عدالتخواهی‌شان عرش را به لرزه درمی‌آورد بیاید و برخی فسادهای دولت‌های اسبق و سابق‌تر را بگوید. البته انتظار داریم ایشان رعایت سن خود را بکند و از ادای جملات توهین‌آمیز و سخیف حتی درباره دوستان مساله‌دار خود نیز پرهیز کند!


منبع: روزنامه وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس