کد خبر 395707
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۹

گروه شبه نظامی بوکوحرام که در نیجریه فعال است، در پیامی در یکی از حساب های کاربری خود در توییتر، با اعلام وفاداری به داعش با این گروه بیعت کرده است.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری بی بی سی در خبری فوری افزود: در حساب کاربری بوکوحرام در توییتر یک فایل صوتی منتشر شده که گفته می شود احتمالا با صدای رهبر آن گروه ضبط شده، هرچند این موضوع هنوز به طور مستقل تایید نشده است.

گروه تکفیری بوکوحرام حملاتش را رسما از شش سال قبل در نیجریه آغاز کرد؛ اقدامات تروریستی این گروه سبب آوارگی هزاران نفر از شهروندان نیجریه و فرار شمار زیادی از آن ها به کشورهای اطراف شده است.

این گروه طی ماه های اخیر دامنه حملاتش را به کشورهای همجوار نیجریه گسترش داده است.

نیجریه طی هفته های گذشته به همراه همسایگانش یعنی کامرون، نیجر و چاد حملات مشترکی را برای سرکوب این گروه تروریستی و بازپس گیری مناطق تحت اشغال این گروه، آغاز کرده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حنیفا ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    کم بود جن وپری این یکی هم ازبوم پرید
  • عرفان ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    گل بود به سبزه نیز آراسته شد. خخخخخ
  • بيخيال ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    همينو كم داشتيم
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    مگه شما نمیگفتید اینا یک شاخه از داعش هستند پس چرا بیعت کردن؟ تینا که از خودشونن!! پس بازم دروغ گفتید
  • انساندوست ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    در زیر نویس اخبار تلویزیون هر روز جملاتی از جلوی چشمانمان رد میشود وبرایمان خیلی عادی شده است !!!!!!!!!!!!! هر روز اخباری را میشنویم ومیبینیم با این تیتر کشته شدن دهها وصدها تن از مردم عراق، سوریه، افغانستان، لیبی، پاکستان، سودان، یمن، نیجریه، لبنان، مالی، میانمار، الجزایر، مصر، تونس، چاد، بحرین، کامرون، سومالی، فلسطین، عربستان و.... !!!!!!!!! چرا کشورهای اسلامی تا این حد ناامن شده اند؟؟؟؟؟ راستی چرا؟؟؟؟؟ گناه این مردم بیگناه چیست؟؟؟؟؟ مگر جان این مردم ارزشی ندارد؟؟؟؟؟ چرا این بلاها بر سر کشورهای اسلامی می آید؟؟؟؟؟؟ چرا این اتفاقات در آلمان، فرانسه،نروژ، سوئیس، فنلاند، و.... نمی افتد ؟؟؟؟؟؟؟ اگر بپذیریم که هیلاری کلینتون در کتاب گزینه های سخت ((Dificalt Choiss)) خودش نوشت که ما داعش را ایجاد کردیم بنابراین میتوانیم براحتی بپذیریم که واقعه شارلی ابدو هم نمایشی بود مانند تخریب برجهای دوقلوی تجارت جهانی برای رسیدن به هدفی بسیار بلند، برای نابودی اسلام ومسلمانان و تامین امنیت برای اسرائیل. همه این تروریست ها دست پرورده سازمان موساد وسازمان سیا وسازمان ام. آی.6 وسازمانهای اطلاعاتی منطقه هستند. تکلیف ما چیست؟؟؟؟
  • عرفان ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    چون اکثر مسلمانان متاسفانه درست فکر نمیکنند بنابراین درست هم عمل نمیکنند و این میشه نتیجش. به قول رهبری بی بصیرتی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس