کد خبر 395789
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴

معاون توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش اعتراض برخی مربیان و ورزشکاران به مبلغ کم پاداش‌های‌شان را منطقی ندانست.

به گزارش مشرق، مناف هاشمی در خصوص بودجه ورزش کشور در سال 94 اظهار داشت: از وضع موجود گله‌مند نبوده و نسبتا راضی هستیم ولی انتظارات از ورزش زیاد است و این اعداد و ارقام پاسخگوی نیازهای ورزش نیست.

وی در ادامه گفت‌وگویش با رادیو ورزش افزود: بودجه جاری و عمرانی برای سال آینده حدود 65 تا 70 درصد بعد از اتفاقاتی که در صحن مجلس افتاد، افزایش داشت. بودجه عمرانی ما از 150 میلیارد به 280 میلیارد رسید که رشد 80 درصدی داشته و در شرکت توسعه و تجهیز نیز بودجه ما 130 میلیارد بود که این مبلغ نیز به 185 میلیارد رسیده است. در مجموع باید بگویم عدد عمرانی در شرکت توسعه و تجهیز و وزارت ورزش به 500 میلیارد تومان رسیده است که نسبت به سال 93 قابل توجه است و در بخش جاری به 200 میلیارد رسیده است.

معاون توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش تاکید کرد: بودجه کمیته ملی المپیک از وزارت ورزش جداست اما در کمیسیون تلفیق بودجه آنها 10 میلیارد افزایش یافته و به 50 میلیارد رسیده است. سرجمع بودجه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیر 65 تا 70 درصد رشد داشته ولی باتوجه به اینکه پایه بودجه ورزش از سال‌های قبل پایین بوده و همچنین با توجه مشکلات اقتصادی کشور، دولت بیشتر از این نمی‌تواند این بودجه را افزایش دهد.

هاشمی در ادامه تاکید کرد: احکام و ظرفیت‌هایی که در سال 93 داشتیم برای سال 94 تقویت شده و باید آنها را جدی بگیریم و از اجازه‌هایی که به ما داده شده استفاده کنیم و منابع خوبی را جذب کنیم. یکی ازاین بخش‌ها بودجه یک درصدی است که ما سال‌ها آرزوی آن را داشتیم. درست است که سازمان‌ها مکلف نشدند و تنها مجاز به پرداخت آن هستند اما باز هم می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و فدراسیون‌ها و جامعه ورزش می‌تواند این منابع را به عنوان یک ظرفیت جدید جذب کند.

وی افزود: وزارت ورزش برای اولین بار درآمد اختصاصی دارد و هر آنچه به عنوان درآمد به دست می‌آورد و هر پولی که به خزانه دولت بریزد می‌تواند عینا پس بگیرد. این اجازه هیچ وقت وجود نداشته و مدیران همیشه نگران بودند که اگر پولی به خزانه دولت برود آیا برگردانده می‌شود یا نه.

معاون توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش ادامه داد: پروژ‌هایی که قابل استفاده نیستند با فروش و یا درآمدزایی از طر یق آن می‌تواند عایدی برای ورزش داشت و پروژه‌های استان را از طریق آن به پایان رساند. این موضوع در سال93 بوده و ما آن را ابلاغ کردیم و کارگاه‌های آموزشی در این راستا برگزار کرده و در سال 94 نیز آن را دایمی کردیم.

هاشمی تاکید کرد: در بازدید از پروژه‌های اصفهان دیدیم که بخش‌هایی از اماکن ورزشی آگهی و مزایده شده خوشبختانه در اصفهان 20 پروژه به خیرین تحویل داده شده تا آنها ضمن اتمام پروژه‌ها را به وزارت ورزش برگردانند و با هماهنگی‌های مدیرکل قرار شده اسم این بخش‌ها با توافق خیرین انتخاب شود.

معاون توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش در خصوص گلایه کشتی‌گیران از پاداش‌‌های‌شان و اینکه گفته می‌شود جوایزشان را برگرداند، گفت: اطلاعی ندارم که کسی سکه‌اش را برگردانده باشد. هر کسی که هدیه‌اش را برگرداند ما در جای دیگر از آن استفاده می‌کنیم. باید پذیرفت وقتی کل اعتبار فدراسیون‌ها 70،80 میلیارد است، چگونه می‌توان با آن مسائل جاری و اردوهای فدراسیون‌ها را پیگیری کرد و هم جوایز بپردازیم.

وی افزود: جوایز مصوب هیئت دولت است و ما این مصوبه را در تاریخ خود انجام می‌دهیم. هر چه دولت هم تصویب کند در آینده ملاک ما خواهد بود 80 درصد جوایز آخرین تقدیر انجام شده را پرداخت کردیم و بخشی ازجوایز ورزشکاران جایز و معلول مانده که تا پایان هفته پرداخت می‌شود.

هاشمی در پایان در خصوص واریز بودجه والیبال به خزانه دولت گفت: موضوع 1.5 میلیارد تومانی فدراسیون والیبال را پیگیری کردیم و اجازه آن را از خزانه گرفته‌ایم و طی این هفته وصول و به حساب فدراسیون والیبال واریز می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس