کد خبر 395364
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مسیر سفر به عراق به خبرنگاران در خصوص موفقیت عملیات آزادسازی شهر «تکریت» مرکز استان صلاح‌الدین عراق ابراز خوشبینی کرد.

به گزارش مشرق،‌ مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز جمعه نسبت به موفقیت عملیات آزادسازی شهر تکریت، مرکز استان صلاح‌الدین عراق ابراز خوش‌بینی کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا به خبرنگارانی که در سفرش از واشنگتن به سمت عراق او را همراهی می‌کردند تصریح کرد که عملیات آزادسازی «تکریت» از دست تکفیری‌های داعش که توسط شیعیان و ارتش عراق در حال انجام است، احتمالاً در یک نبرد گسترده به پیروزی ختم می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران که پرسیده بودند آیا فکر می‌کند که تکفیری‌های داعش از تکریت بیرون رانده می شوند، گفت: بله بیرون رانده می‌شوند. شمار نیروها چشمگیر است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با هدف کم اهمیت جلوه دادن عملیات آزادسازی تکریت تصریح کرد که حدود ۲۳ هزار نفر از نیروهای داوطلب مبارزه با داعش را شیعیان و نظامیان عراقی تشکیل می‌دهند و این در حالی است که تکفیری‌های داعش تنها چند صد نفر می‌باشند و گفت: من این عملیات را یک مانور نظامی پیشرفته توصیف نمی‌کنم.»

این عملیات از هفته گذشته با مشارکت ارتش و نیروهای مردمی عراق آغاز شده و با پیشروی‌های گسترده همراه بوده است. وزارت دفاع آمریکا می‌گوید بغداد از آن‌ها خواسته دخالتی در این عملیات نداشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SMM ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    این یارو دمپسی خیلی شاد میزنه ، تمام بارِ درگیری ها و سختی ها را مردم عراق متحمل می شوند و بعد تحلیل های متفاوت که مثلا میخواهد بگوید ما هم کاری داریم انجام می دهیم از سوی این دمپسی مطرح میشه. جناب دمپسی !!!!! نفوذ معنوی عقیدتی سیاسی ایران در جهان اسلام از اون چیزی که فکر کنی فراتر رفته و به نفع شماست که یکبار هم که شده مسائل را درست درک کنید و به قدرت جمهوری اسلامی صریحا اعتراف کنید. یکی از مسئولین عالی تحلیل کرد و گفت ایران به قلب ها نفوذ کرده و این موضوع را با هیچ گزینه ی نظامی نمی توان از بین برد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس