تنها 28 درصد قانون شکنی ها از طرف مهاجران انجام شده است؛ در حالی که - مطابق با آمار رسمی وزارت کشور دولت - یک سوم جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می دهند.

گروه بین الملل مشرق - حکومت ارتجاعی آل سعود با تکیه بر حجم قابل توجه مهاجران یمنی در داخل اراضی عربستان، توطئه ای را راه اندازی کرده است تا بتواند حجم زیادی از اعراب جنوب حجاز را وادار به مهاجرت به یمن کند و به این ترتیب بتواند ترکیب جمعیتی این کشور انقلابی را تغییر دهد.

  برنامه خطرناک آل سعود برای تغییر بافت جمعیتی یمن
واکنش منفی ملت انقلابی یمن به توطئه افکنی های آل سعود

اخیرا یک موج با هدایت رسانه های محلی وابسته به شاهزادگان آل سعود در عربستان راه افتاده است که در آن تقاضا می شود هر چه سریع تر «مهاجران» و «خارجی ها» را از عربستان اخراج کنند! مراحل ترویج و تبلیغ این موج و تبدیل آن به «مطالبه ملی»، از وزارت صنایع دولت ریاض آغاز شد که با انتشار آمارهایی، مهاجران را متهم می کرد که فضای کسب و کار را برای اتباع آل سعود تنگ کرده اند.

در گام بعد، وزارت کشور و پلیس نظام مرتجع آل سعود با انتشار گزارش هایی، با بزرگنمایی در مورد حجم مهاجران غیرقانونی، اذهان عمومی را نسبت به کلیه مهاجران بدبین کردند. در مرحله سوم، نوبت روزنامه نگاران و اصطلاحا روشنفکران آل سعود رسید که با نظریه پردازی و انتشار تحلیل هایی در راستای همین پروژه، بر ضرورت اخراج مهاجران تأکید کردند. همزمان رسانه های محلی نیز کم ترین اقدامات خلاف قانون مهاجران را چنان پررنگ می کردند و روی آن مانور می دادند تا افکار عمومی را بیش از پیش علیه آنان برانگیزند.

لازم به ذکر است عربستان سعودی از گذشته دور به عنوان مرکز شبه جزیره عربستان، مرکز تجمع مهاجران کشورهای اطراف بوده است و حتی در دهه اول هزاره اخیر میلادی با ارائه تسهیلات ویژه برای مهاجران، حجم زیادی از اتباع کشورهای اردن، مصر و تونس را جذب کرد. اما در شرایط فعلی، عربستان در مقایسه با دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس، رتبه چهارم درصد مهاجران را به خود اختصاص داده است و نسبت مهاجران در این کشور نسبت به کشورهای کوچک همسایه مانند امارات و قطر، از نصف هم کم تر است!

برنامه خطرناک آل سعود برای تغییر بافت جمعیتی یمن 
جنگ روانی شدید علیه کارگران بحرینی در عربستان سعودی

نکته دوم در این زمینه، تغییر سیاست های آل سعود در پی بیداری اسلامی و به ویژه وقوع انقلاب یمن است. همان گونه که پیش تر اشاره شد، آل سعود در دهه نخست میلادی تسهیلات ویژه ای برای مهاجرت مسلمانان – که عملا به اهل سنت محدود می شد! – قرار داده بود.
در این زمینه، «سلیمان نمر» از روزنامه نگاران خوشنام و مستقل اهل حجاز خطاب به روزنامه نگارانی که علیه مهاجران جوسازی می کنند، با کنایه می پرسد: «مگر خود شما در آن زمان از مسئولیت "خادم الحرمین الشریفین" در زمینه "پدری امت" سخن نمی گفتید و از مهاجرت به "بلاد حرمین" استقبال نمی کردید؟»

همین نویسنده در مقاله دیگری خطاب به «جمال خاشفجی» که یکی از اصلی ترین تئوریسین های تبلیغاتی دربار آل سعود است نوشت: «برادر ارجمند ما آقای "جمال خاشفجی" بهتر است به جای حمله به مهاجران و تقاضا برای بازگرداندن آنان، در مورد تئوری های خود در دهه قبل و علل عدول از آن توضیح دهند. فراموش نکرده ایم ایشان کم تر از یک دهه قبل "نیروی کار ارزان قیمت" را یکی از نیازهای "توسعه صنعتی کشور" برمی شمردند و به همین علت مهاجرت را "تجویز" می کردند. امروز به جای موج سازی رسانه ای، بهتر است در مورد تئوری پیش گفته، تعدیل های خود را ارائه دهند.»

برنامه خطرناک آل سعود برای تغییر بافت جمعیتی یمن 
نمونه پوسترهای تبلیغاتی برای مطالبه اخراج مهاجران از سعودی

گفتنی است با اندکی درنگ، می توان نشانه های پررنگی برای «هدفمندی مطالبه اخراج مهاجران» را یافت و ارتباط آن با پیروزی های جنبش انصار الله در یمن را بیان کرد. به عنوان نمونه می توان جوسازی اخیر وزارت دادگستری را مثال زد. وزارت دادگستری چند روز قبل اعلام کرد 28 درصد قانون شکنی و جنایت در حجاز از سوی "خارجی ها" انجام شده است.

بی تردید بخشی از این آمار به حجاج و توریست ها اختصاص دارد، زیرا بالاترین آمار "قانون شکنی های خارجی ها" در شهر مکه مکرمه رخ داده است.
با این حال اگر فرض کنیم تمام این قانون شکنی ها به مهاجران اختصاص دارد، در این صورت تنها 28 درصد قانون شکنی ها از طرف مهاجران انجام شده است؛ در حالی که - مطابق با آمار رسمی وزارت کشور دولت - یک سوم جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می دهند. در نتیجه مهاجران در مقایسه با اتباع آل سعود، جنایت کم تری را مرتکب شده اند.

با این حال، وزارت دادگستری و سخنگوی پلیس این کشور در مواضعی جداگانه اعلام کرده اند: «تنها راه برقراری امنیت در کشور، دفع خطر مهاجران است!» در همین زمینه، روزنامه «عکاظ» وابسته به شاهزادگان آل سعود موضع تندتری اتخاذ کرده و در واقع دم خروس بیرون زده است! این روزنامه در خبری بدون سند و عجیب مدعی شده 48% قانون شکنی خارجی ها از سوی اتباع یمن رخ داده است؛ در حالی که حجم مهاجران یمنی از مهاجران مصری و سودانی کم تر است!

نمونه های متنوع تری در این راستا می توان برشمرد، اما سوگمندانه باید گفت در شبکه های اجتماعی این موج رو به تزاید است و «اخراج مهاجران» در حال تبدیل به یک مطالبه عمومی است. در نتیجه این وضعیت، دولت عربستان می تواند حجم زیادی از ساکنان سرزمین خود را تحت عنوان «بازگشت مهاجران» به یمن ارسال کند و به این ترتیب علاوه بر تغییر بافت جغرافیایی این کشور، شبکه گسترده ای از مزدوران و جاسوسان خود را در آن سرزمین سازماندهی کند.

نخستین گام در زمینه سازی برای ارسال شهروندان وهابی به یمن، برداشته شده است. شبکه العربیه در گزارشی عجیب مدعی شده تعداد واقعی مهاجران در حجاز، 13میلیون نفر است؛ در حالی که در آمارهای وزارت کشور تنها 10میلیون و 300هزار نفر ذکر شده بود. تفاوت 2700000 نفری بین آمار رسمی و موج روانی ایجاد شده، می تواند نشان دهنده توطئه خطرناک آل سعود برای ارسال شهروندان وهابی و تقویت سناریوی تبدیل یمن به سوریه دوم باشد. العربیه در حالی مدعی وجود نزدیک به سه میلیون مهاجر غیرقانونی شده است که تا به حال، حتی یک گزارش جزئی در مورد آن منتشر نکرده بود!


برنامه خطرناک آل سعود برای تغییر بافت جمعیتی یمن 
نقشه یمن و تقسیم بندی مناطق تحت سیطره انقلابیون (سیاه رنگ) و ارتجاعی های ضد انقلاب (کرم رنگ)
در این نقشه، مرز عربستان سعودی با هر دو بخش یمن کاملا روشن است.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که استان های «حضرموت» و «صعده» دارای مرزهای طولانی با قلمرو آل سعود می باشند. حضرموت، یکی از استان های اصلی تجمیع و تسلیح ضدانقلاب و مخالفان جنبش انصار الله است و استان صعده نیز مرکز تمرکز شیعیان و پایگاه اصلی جنبش انصار الله می باشد. به این ترتیب، آل سعود می تواند مستقیما و بدون واسطه بخشی از جنگجویان را از طریق حضرموت به جبهه مخالفان اعزام کرده و از سوی دیگر از طریق صعده با اخراج اتباع یمنی مهاجر، اولا ترکیب ان منطقه را تغییر داده و ثانیا – در پی ناآرامی های قابل پیش بینی در مرز – بهانه ای پیدا کند تا با حوثی ها وارد نبرد نظامی شود و با گشودن این جبهه جنگی در شمال یمن، نیروی نظامی انقلابیون را تضعیف کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    عربستان داره کار درست را انجام میده.هیچ کشوری بدهکار مردمان بدبخت دیگر ممالک نیست.اخراج مهاجران غیرقانونی در عربستان به همان دلیلی اتفاق می افته که مالزی انها را اخراج میکنه.نه مثل ما خوبه که بیگانگان میلیونی بدون مدرک در ان وارد شدند و برای ملت هزاران مشکل درست کرده اند.توان هیچ اقدامی هم برای مقابله با انها جز وعده و وعید ندارید.منتشر نمیکنی نکن
  • سرباز ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    یک روی سکه تلاش برای تغییر ترکیب جمعیتی است(با فرض توطئه آل سعود") یک روی دیگر سکه، ترس آل سعود در پتانسیل بالقوه یمنی های مهاجر ساکن در عربستان در همنوایی با جریان انقلاب و وادر فاز نظامی شدن علیه آل سعود در داخل خود عربستان است. بالاخره در بزنگاه سیاسی - تاریخی تقابل آزادیخواهان مسلمان یمن با دیکتاور سعود ،این پتانسیل بشکل فزاینده ای یحران آفرین برای آل سعود خواهد بود. وقتی داعش با 300 نفر به موصل ورود می کند و برخی از بدنه ارتش عراق خیانت کرده و از پایگاههای نظامی خود فرار و زمینه تسلط داعش را فراهم می کنند حال آنکه مردم موصل کمترین سبقه فاز نظامی علیه حکومت مردمی عراق را نداشته، پس مردم جنوب و شرق عربستان که اتفاقا عمدتا شیعه ناراضی و معترض به حکومت خاندان فاسد آل سعودند، با وجود مهاجران یمنی که چند صد هزار نفرند، توان سازماندهی ، برنامه ریزی برای ساقط کردن حکومت آل فاسق سعود راندارند؟ حتما دارند. ما منتظر آن بزنگاه تاریخی - سیاسی هستیم همچنانکه در یمن اتفاق افتاد و بر خلاف مصر ،انقلابیون بدرستی امور را مدیریت و به جلو برده اند و به اذن الله پیروز نهایی خواهند شد ، چرا که بر خلاف اخوان المسلمین مصر ،دست دوستی در دست آل فاسق سعود نگذاشتند!.
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    همه اتفاقها در منطقه زیر سر ال سعود و ترکیه هست وگر نه از اونطرف دنیا نمیشه یه کشور را به اشوب جنگ کشید نقش این دو کشور نقش شعبان بی مخ در کودتای 28 مرداد ایران است.
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    چه حرفای خوشگلی !!!
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    مگر شما متن را نخواندید؟ تبلیغات سعودی ها در دهه گذشته کارگران یمنی را به اونجا کشانده. به زور که نرفتن!!!
  • قلندر ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    در عکس دوم زیر نویس اشتباه است! اصلاح کنید: جنگ روانی شدید علیه کارگران یمنی (نه بحرینی) در عربستان سعودی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس